اخبار روز سینما

باز هم سر صدا و حرف وسیما این بار بر سر برنامه پخش سریال سلمان فارسی تقسیم شد. گراز: از اول سال 1405 پخش می کنیم / تهیه کننده: شاید در اوایل سال 1406 آماده پخش شود.

پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره زمان پخش سریال سلمان فارسی و حواشی و اعتراضات ناشی از آن، هفته گذشته رئیس صداوسیما بر آغاز پخش این سریال از ابتدای سال 1405 تاکید کرد. تهیه کننده «سلمان فارسی» ابراز امیدواری کرده است که بتواند آن را از ابتدای سال 1406 پخش کند! هنوز درباره پخش این سریال اختلاف نظر وجود دارد و مشخص نیست بالاخره چه زمانی پخش خواهد شد.

به گزارش بازتاب آنلاین، دیر تیر خبرها حاکی از آن بود که ساخت سریال «سلمان فارسی» حداقل تا سال 1408 ادامه خواهد داشت و به این ترتیب ساخت این سریال که از سال 1377 آغاز شده به رکورد ده سال تصویربرداری خواهد رسید. این خبر به دلیل بودجه بالایی که هر ساله صرف ساخت این سریال می شود با انتقادهای زیادی همراه بود.

27 تیر پس از آن بود که پیمان جبلی رئیس صدا و سیما به این شایعات واکنش نشان داد و شخصاً در تکذیب به تعویق افتادن این سریال تا سال 1408 اقدام کرد. جبلی در خبری که پایگاه اطلاع رسانی سیما منتشر کرد، تاکید کرد: این سریال همان سریال است. بیشترین چهره، سخت ترین و پیچیده ترین که امیدواریم از ابتدای سال 1405 انتقال دهیم.

اما پنجشنبه چهارم مرداد حسین طاهری تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» در گفت و گو با برنامه رادیو شوی «رادیو هشت» از احتمال پخش سریال در سال 1406 خبر داد و گفت: این سریال در سال 1406 پخش خواهد شد. یعنی درست یک سال بعد از لحظه ای که پیمان جبلی برای پخش سریال درباره آن صحبت کرد. و در شرایطی که جبلی برجسته کرده بود: سریال «سلمان فارسی» از نظر حمایت مالی و برنامه کاری برنامه ریزی شده به بهترین شکل ممکن پیش می رود و هیچ تاخیری در پخش «سلمان فارسی» وجود ندارد.

فرهاد اصلانی در سکانسی از سریال سلمان فارسی در دو فصل بیزانس و ایران باستان بازی می کند.

طاهری درباره پخش این سریال گفت: سعی داریم در سینمای ایران کاری متفاوت انجام دهیم و روایت درستی از حکمت ایرانیان و مسلمانان آن دوره داشته باشیم که امیدواریم این مجموعه در اوایل سال 1406 آماده شود. “

وی درباره ساخت نسخه سینمایی «سلمان فارسی» نیز گفت: قطعا از هر فصل این سریال نسخه های سینمایی جداگانه ای وجود خواهد داشت و آقای میرباقری هم دنبال آن چشم انداز است که تا کجا و چه زمانی پیش می رود. آیا رنگ آنتن را می بینید؟

سریال سلمان فارسی روایتگر زندگی حضرت سلمان از صحابه پیامبر اسلام (ص) است که در سه فصل بیزانس، ایران باستان و حجاز تولید می شود. فیلمبرداری فصل بیزانس که شامل 26 قسمت از این سریال است به پایان رسیده و گروه سازنده یک سال است که مشغول تصویربرداری فصل «ایران باستان» هستند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا