اخبار خودرو

پورشه هم از برنامه‌های برقی‌ سازی محصولات خود عقب کشید

پورشه هم از برنامه‌های برقی‌ سازی محصولات خود عقب کشید

تا همین چند ماه پیش، بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا به طور جدی به دنبال برقی سازی محصولات خود بودند. برخی از آنها حتی برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی ضرب الاجل تعیین می کنند. اما با کاهش استقبال از خودروهای برقی و نگهداری آنها در پارکینگ ها، نظر برخی خودروسازان تغییر کرده است! پورشه یکی یکی از این خودروسازان است که پس از مشاهده وضعیت بازار در حال بررسی استراتژی برقی سازی محصولات خود است.

مشتریان در مورد آینده پورشه تصمیم می گیرند

شاید بدانید که پورشه قصد داشت تا سال 2030 80 درصد خودروهای تولیدی خود را با موتورهای تمام برقی به فروش برساند، اما این شرکت به طور غیرمستقیم از این هدف عدول کرده و تحقق آن را منوط به تقاضای مشتریان و پیشرفت حمل و نقل برقی می داند. بر اساس این بیانیه می توان حدس زد که پورشه مانند تا کنون به دنبال برقی سازی محصولات خود نخواهد بود.

واضح است که پورشه مردد و مردد است تا 80 درصد از سبد محصولات خود را تا پایان این دهه به مدل های برقی اختصاص دهد. این شرکت معتقد است که گرایش مشتریان به سمت خودروهای الکتریکی با برآوردهای 5 سال پیش مطابقت ندارد، بنابراین لازم است به موازات توسعه موتورهای احتراق داخلی و درایوهای الکتریکی تمرکز شود.

پورشه هم از برنامه‌های برقی‌ سازی محصولات خود عقب کشید
پورشه هم از برنامه‌های برقی‌ سازی محصولات خود عقب کشید

همانطور که قبلاً به شما اطلاع داده ایم، پورشه تنها خودروسازی نیست که از اهداف قبلی خود در زمینه برق رسانی عقب نشینی کرده است. پیش از این، مرسدس بنز تصمیم مشابهی گرفته بود و بودجه ای را که باید برای توسعه موتورهای الکتریکی صرف شود، به بهبود موتورهای احتراق داخلی اختصاص داد. فورد همچنین چند روز پیش اعلام کرد که برنامه این شرکت برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی در اروپا از سال 2030 بسیار بلندپروازانه و خوش بینانه است.

با توجه به این چرخش های مکرر، به نظر می رسد برخی از خودروسازان خارجی بازاری که در آن فعالیت می کنند را به درستی درک نکرده اند. اینجاست که درک عمیق و دقیق خودروسازان داخلی و تسلط آنها بر مسیری که بازار می رود بیشتر نمایان می شود!

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا