اخبار روز

اسرائیل درخواست کمالا هریس برای آتش بس فوری در غزه را رد کرد

وزیر امنیت داخلی اسرائیل اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از برقراری آتش بس دائمی در غزه را رد کرد.

به گزارش ایسنا، ایتامار بن گوور وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درخواست کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس فوری در غزه را رد کرد.

«بنیامین نت بر بر در ی ی و و و ز ز ب ب با آمریک م م سه‌س چهره‌ چهره‌ حتم حتم کن زرق بت‌های انتخاب شده، ن دموکر دموکر نتخ ۲۰۲۴ آمریک آمریکآمریک خواهد بود.

پس از آن دیدار، هریس در مقابل دوربین ها حاضر شد و گفت که از نخست وزیر اسرائیل خواسته است تا با انعقاد قرارداد تبادل اسرا و آتش بس به رنج مردم فلسطین پایان دهد.

وی گفت: به نتانیاهو گفتم زمان انعقاد این توافق (آتش‌بس) فرا رسیده است، بیایید این توافق را منعقد کنیم تا آتش‌بس منعقد شود و گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) به خانه‌های خود بازگردند. بیایید به مردم فلسطینی که به کمک نیاز دارند کمک کنیم.»

بنگویر که یکی او یک تندرو در کابینه راست افراطی نتانیاهو است. او در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: خانم کاندیدا، آتش‌بسی وجود نخواهد داشت.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل مخالف هرگونه مذاکره با حماس برای پایان دادن به جنگ غزه است و تاکید دارد که ارتش رژیم صهیونیستی باید تا نابودی کامل قدرت حماس در غزه به حملات خود ادامه دهد.

خبرگزاری آمریکایی «اکسیوس» نیز ساعاتی پیش گزارش داد که اظهارات هریس پس از دیدار با نتانیاهو باعث عصبانیت و نگرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است، زیرا نتانیاهو معتقد است این اظهارات می تواند بر موضع رژیم اشغالگر در آتش بس تأثیر بگذارد. مذاکرات و تبادل اسرا در جنگ غزه

به گفته مقامات اسرائیلی، نتانیاهو و تیمش از شنیدن سخنان هریس در مقابل دوربین‌ها متعجب شدند و لحن او بسیار انتقادی‌تر از بایدن بود. یکی یکی از این مقامات به آکسیوس گفت: «لحن هریس پس از جلسه بسیار انتقادی تر از لحن او در جریان گفتگو با نتانیاهو بود.

بن گوئر خواستار ادامه جنگ در حالی است که به گفته وزارت بهداشت غزه، در نتیجه بمباران ها و حملات زمینی رژیم صهیونیستی به غزه که از اکتبر سال گذشته آغاز شد، حدود 40 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند. و بیشتر آنها زن و کودک هستند. علاوه بر این، تقریباً 90 درصد از جمعیت غزه، معادل 1.9 میلیون نفر، آواره شده‌اند و تقریباً 500000 فلسطینی در این نوار با ناامنی غذایی فاجعه‌باری مواجه هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا