اخبار روز

بنیانگذار نظریه مهار ایران درگذشت

بر اساس یک گزارش آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، اندیک به عنوان سفیر اسرائیل در دولت کلینتون و به عنوان فرستاده ویژه در دوره باراک اوباما نسبت به شهرک سازی های اسرائیلی بدبین بود.

اندیک به دلیل نظریه موسوم به «سیاست مهار دوگانه» معروف است که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون به سیاست رسمی ایالات متحده آمریکا در برخورد با دو کشور ایران و عراق تبدیل شد.

همسر او، گال هاجز برت، در یک تماس تلفنی تایید کرد که او بر اثر عوارض ناشی از سرطان مری در خانه این زوج در نیو فیرفیلد، کانکتیکات درگذشت.

شورای روابط خارجی، جایی که شاخص مربوط به سال 2018 است یکی او که یکی از اعضای برجسته دیپلماسی خاورمیانه ایالات متحده است، او را “صدای کمیاب و قابل اعتماد در یک بحث قطبی درباره سیاست ایالات متحده در قبال خاورمیانه” خواند.

هنگامی که او در سال 2014 برای پیوستن به اندیشکده موسسه بروکینگز در واشنگتن استعفا داد، این نماد آخرین تلاش شکست خورده ایالات متحده برای جعل توافقنامه صلح اسرائیل و فلسطین بود. او به عنوان مشاور ویژه اوباما در مسائل صلح خاورمیانه به کار خود ادامه داد.

در پست 22 ماه مه در شبکه اجتماعی اندیک همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را “قربانی یک بحران خودساخته” در پستی در X در ماه ژوئن خواند. این امر پس از آن صورت گرفت که نتانیاهو آمریکا را متهم کرد که از ارسال تسلیحات مورد نیاز اسرائیل خودداری می کند.

از سال 1993 تا 1995، ایندیک همچنین به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور سابق بیل کلینتون و مدیر ارشد امور خاورمیانه و جنوب آسیا در شورای امنیت ملی بود. او همچنین از سال 1997 تا 2000 به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک در وزارت امور خارجه ایالات متحده خدمت کرد.

311311

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا