اخبار روز

پزشکیان زیر قاب عکس تختی/ علیرضا دبیر ولکان رئیس جمهور منتخب نبود!

عصر ایران مسعود پزشکیان که تا 4 روز دیگر رسما رئیس جمهوری ایران می شود، روز گذشته با حضور در خانه کشتی ایران در ورزشگاه آزادی از اردوی تیم های ملی کشتی فرنگی و امکانات آنها بازدید کرد و در فضایی آرام با کشتی گیران گفت و گو کرد.

وقتی به سالن خنک آمفی تئاتر رسید، با تعجب پرسید: «اگر کشور مشکل برق دارد و کسی اینجا نیست، چرا یخچال ها روشن است؟» در مورد همه رویدادهای جهان و محبوب شدن – بلافاصله توضیح داد: زیرا آنها می دانستند که شما می آیید، بنابراین آن را روشن کردند پزشکیان او گفت بله! من دارم میام باید یه دلیلی مشخص باشه!

علیرضا دبیر رئیس انجمن کشتی که همیشه در کنار مسعود است پزشکیان او رای نیاورد و می توان حدس زد که انتخاب او در مرحله اول (مثل رای شورای شهر) به عهده محمدباقر قالیباف و در مرحله دوم (البته رای مخفی!) بر عهده سعید جلیلی بود، اما رئیس جمهور را رها نکرد. -برای یک لحظه انتخاب کنید

او آنقدر شانه به شانه حرکت می کرد که جایی برای گفتگوی مستقل وجود داشت پزشکیان با ملی پوشان و به همین دلیل است که در تصاویر دیدار رئیس جمهور منتخب با کشتی گیران و ملی پوشان حضور مستمر و بسیار نزدیک علیرضا دبیر جلب توجه می کند که البته بخشی از آن به مسئولیت و تجربه وی در این رشته ورزشی برمی گردد. موجه و اجتناب ناپذیر است، اما بخشی دیگر را می توان ناشی از روحیه خاص آن و احتمالاً تقویت جایگاه آن در نزد وزیر ورزش دولت آینده دانست، هرچند فدراسیون ها مستقل هستند و با انتخاب رئیس جمهور تشکیل می شوند. مجلس مدیریت آنها که نداند دولت در ایران اینگونه در ارکان خود ایستاده است. افراد مختلفی حضور دارند و با تغییر دولت، ادارات ورزش نیز تغییر می کنند، حتی فدراسیون های مستقل و در وسط شاید تنها جایی کمیته ملی المپیک که به دلیل اعتبار بین المللی تا حدی حذف شده است.

به هر حال در میان تصاویر متنوع عکس مسعود پزشکیان در چارچوب جهان پهلوان، تختی از سه منظر قابل توجه است:

اولاً چون با اخراج علیرضا دبیر اخراج شد پزشکیان نبود قابل انتشار است. ثانیاً به دلیل اینکه رئیس جمهور منتخب به سبک منشی و کشتی گیر بودن مشهور است و در ادبیات متأسفانه نه چندان متنوع خود اغلب از کلمه «مرد» استفاده می کند که البته به معنای «آقا» است و اخیراً گفته است خطاب به اسرائیلی‌ها: اگر مرد هستید، چرا زنان و کودکان را می‌کشید؟ با توجه به این احساسات می توان حدس زد که او از عاشقان تختی است و وقتی خبر درگذشت جهان پهلوان را در 13 سالگی شنید ناراحت شد، هرچند به احتمال زیاد به دلیل حضور در مراسم در تهران حضور نداشت. در ارومیه بود (1346).

ثالثاً به این معنا که مقامات ارشد جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر توجه چندانی به توتکثی نمی‌کنند، شاید به این دلیل که تقریباً تأیید شده است که او خودکشی کرده و افسانه قتل او تقریباً منتفی است، اگرچه اینطور نیست. مسئولیت ساختاری قهرمان ملی و امثال آن را کاهش دهید. بر اساس اسطوره پوریا، ولی در عمل و نانوشته محکوم به محرومیت از حضور اجتماعی و گوشه نشینی یا انطباق با سبکی بود که نمی پسندد.

در این نوشته ها باید برای یک عکس سریع مکث کنیم، اما همه اینها اتفاق افتاد!/ م.خ

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا