اخبار روز

کوچکترین پرنده جهان چیست (+عکس)

همه حیوانات کوچک را دوست دارند. بسیاری از موجودات کوچک زیبا به نظر می رسند. حتي بچه حيوانات هم معمولاً از خودشان زيباترند. در دنيا حيوانات كوچك زيادي مانند كوچكترين آفتاب پرست جهان در ماداگاسكار يا كوچكترين قورباغه ها وجود دارند كه تعدادي از آنها به راحتي روي يك سكه جا مي شود. اما در این مقاله کوچکترین پرنده جهان را معرفی می کنیم: مرغ مگس خوار.هلن پیچ امین الدوله).

اندازه مرغ مگس خوار چقدر است؟

به گزارش زومیت، خانواده مرغ مگس خوار به طور کلی از نظر اندازه گروه بسیار کوچک در نظر گرفته می شود، اما مرغ مگس خوار در واقع بسیار کوچک است. نرهای این گونه فقط 5.5 سانتی متر طول دارند که فقط کمی بزرگتر از اندازه متوسط ​​یک کارت اعتباری است. در حالی که طول ماده ها به حدود 6.1 سانتی متر می رسد. حدود نیمی از این طول را دم و منقار تشکیل می دهد.

وزن مرغ مگس خوار به اندازه یک سکه است

مرغ مگس خوار فوق العاده سبک هستند. یک سکه در دست خود بگذارید؛ وزن این پرنده تقریباً یکسان یا حتی کمتر است. وزن نرها به 1.95 گرم و ماده ها 2.6 گرم می رسد.

بال های ریز مرغ مگس خوار بسیار سریع (۸۰ بار در ثانیه) می تپد و صدایی شبیه صدای زنبور تولید می کند که به همین دلیل نام حشره را به خود اختصاص داده است.

مرغ مگس خوار چه شکلی است؟

مرغ مگس خوار ممکن است بسیار کوچک باشد، اما پرنده بسیار زیبایی است. مانند بسیاری دیگر از پرندگان مگس خوار، پرهای رنگین کمانی دارند که قسمت بالایی بدن، سر و گردن آنها را در نرها می پوشاند. ماده ها نیز پرهای رنگین کمانی دارند، اما رنگ ها در نرها روشن تر است.

تفاوت مرغ مگس خوار با سایر مرغ های مگس خوار در شکل منقار آنهاست. مرغ مگس خوار عمدتاً از شهد تغذیه می کنند، اما رژیم غذایی آنها شامل حشرات نیز می شود. متابولیسم بالای آنها نیاز به تغذیه مداوم دارد و شکل منقار آنها به آنها امکان دسترسی به انواع منابع غذایی را می دهد.

برخی از گونه های مرغ مگس خوار منقار بلندتر و باریک تری برای استخراج شهد از گل های لوله ای باریک دارند، در حالی که برخی دیگر مانند مرغ مگس خوار منقار کوتاه تر، قوی تر و صاف تری برای گرفتن حشرات دارند.

سازگاری منحصر به فرد منقار پرندگان مگس خوار نقش مهمی در بقای آنها دارد و به آنها اجازه می دهد در زیستگاه های متنوع رشد کنند.

مرغ مگس خوار کجا زندگی می کنند؟

مرغ مگس خوار گونه ای بومی جزیره کوبا در دریای کارائیب است. آنها نه تنها در جزیره اصلی کوبا، بلکه در Isla de la Jubentod و چندین جزیره کوچکتر در سواحل کوبا زندگی می کنند. زیستگاه های ترجیحی آنها شامل مناطق مختلفی در سراسر کوبا است، مانند دره های کوهستانی، باتلاق ها، مناطق پست و جنگل های انبوه.

زیستگاه های مرغ مگس خوار هم مناطق آفتابی را برای جستجوی غذا و هم درختان را برای لانه سازی و پرورش فراهم می کند. کوچکترین پرنده جهان معمولاً در حاشیه یا در جنگل های انبوه زندگی می کند. با این حال، آنها را می توان در باتلاق ها و حتی در باغ های مردم دید.

مرغ مگس خوار چگونه تولید مثل می کنند؟

همانطور که فصل بارانی به فصل خشک تبدیل می شود و گیاهان شروع به شکوفه دادن می کنند، مرغ مگس خوار تکثیر می شود. تولید مثل شامل خواندن آهنگ های جذاب توسط مردان در گروه هایی به نام لک است. مانند یک نمایش استعدادیابی، زنان قبل از یافتن یک جفت، چندین لک می بینند. با این حال، نرها می توانند چندین شریک در یک فصل داشته باشند.

مرغ مگس خوار در خطر انقراض نیست، اما در آستانه تهدید قرار دارد

مرغ مگس خوار همچنین می تواند در هوا جفت گیری کند. بال های آنها گاهی تا 200 بار در ثانیه می زند. این حرکت سریع بال به آنها اجازه می دهد تا در حین شناور بودن و حتی در طول جفت گیری ثبات خود را حفظ کنند.

نتیجه جفت گیری معمولاً دو تخم مرغ سفید کوچک است که هر کدام به اندازه یک دانه قهوه است. سپس تخم‌ها در لانه‌های کوچک فنجانی که با دقت از خزه و تار عنکبوت ساخته شده‌اند، قرار می‌گیرند. جوجه ها حدود دو تا سه هفته طول می کشد تا از تخم بیرون بیایند و پس از آن بیش از یک ماه را در لانه با مادرشان قبل از پریدن سپری می کنند.

آیا مرغ مگس خوار در خطر انقراض است؟

جنگل های کوبا، خانه مرغ مگس خوار، به سرعت در حال کوچک شدن هستند. طبق فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، زیستگاه جنگلی طبیعی این پرنده در اثر جنگل زدایی یا کشت محصولات کشاورزی و دام تغییر یافته یا از بین رفته است. در نتیجه، جمعیت کوچکترین پرنده جهان به حدی کاهش یافته است که اکنون در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا