اخبار روز

طرح غرق کردن تونل های حماس یک شکست مفتضحانه بود

روزنامه صهیونیستی هاآرتص طرح اسرائیل برای پمپاژ آب به داخل تونل های حماس و غرق کردن نیروهای مقاومت حاضر در آنجا را ناکام توصیف کرد و اذعان داشت که چنین طرح هایی نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار مقاله ای اعلام کرد که پروژه ارتش اسرائیل برای پمپاژ آب به داخل تونل های حماس و غرق کردن نیروهای مقاومت حاضر در آنجا «به طرز شرم آوری شکست خورده است».

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیراً گزارش داد که ارتش این رژیم با ارزیابی جدیدی از توانمندی‌های نظامی جنبش حماس، توانایی آن را برای حمله مجدد به شهرک‌های اسرائیلی، ساخت تونل و انجام حملات مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، ارتش اشغالگر اعتراف کرده است که حماس همچنان توانایی حمله در نزدیکی مرز و حتی عبور از آن را دارد. این نشان می دهد که حماس به سرعت توانست خود را ترمیم کند. وضعیت تونل ها در وسط نوار غزه همچنین حماس را قادر می سازد تا حملاتی را در بالا و زیر زمین انجام دهد.

بر اساس این ارزیابی، حماس تونل های زیادی را در خان یونس بازسازی کرده و یک کارخانه سیمان با مواد مورد نیاز برای ساخت تونل ها دارد. علاوه بر این، تونل های حماس در استان الوسطی و بیشتر مناطق شهر رفح و منطقه شجاعیه همچنان در وضعیت خوبی هستند.

هاآرتص گفت: «هیچکس در ارتش نمی تواند بگوید که این پروژه بسیار گران قیمت چه سودی داشته است.

به نوشته این روزنامه، آب در حال پمپاژ است یکی این کار از داخل تونل ها انجام شد، اما مشخص نبود که آیا ارتش می تواند تعیین کند که آیا چنین اقدامی مثمر ثمر خواهد بود یا خیر و در تونل چه اتفاقی خواهد افتاد.

هاآرتص با اشاره به اینکه معلوم نیست در صورت پمپاژ آب چه بر سر نیروهای مقاومت می آید، اذعان داشت: کارشناسان تاکید می کنند که حماس خود را برای چنین سناریویی آماده کرده و به فکر لوله هایی برای جذب آب بوده است. غرق شدن این تن ها این کار را غیرممکن می کند. حماس چنین تجربه ای را با تلاش های السیسی در سال های اخیر به دست آورد که قصد داشت تونل های رفح را پر از آب کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا