دانستنی ها

در تب دنگی نباید از آسپرین و آنتی بیوتیک استفاده کرد

حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه تنها یک مورد تب دنگی یک مسافر در تهران شناسایی شد و پشه آئدس در تهران یافت نشد، گفت: باران منجر به فعالیت تخم‌های پشه می‌شود و محیطی گرم با هوای گرم برای فعالیت و تخم‌گذاری پشه‌های آئدس مناسب است. در استان های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و قزوین آلودگی شناسایی شد و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

به گزارش آنا، خارش، تب، درد استخوان، بدن درد، درد چشم و پیشانی و احساس خستگی از جمله علائم احتمالی تب دنگی در انسان است. مطالعات نشان می دهد که 20 درصد از بیماران علائم قابل توجهی دارند، تقریباً 5 درصد علائم شدید دارند و تنها نیمی از این بیماران فوت می کنند.

بیماری تب دنگی یک عارضه ویروسی است و داروی خاصی ندارد. بهتر است از آسپرین استفاده نکنید. آنتی بیوتیک ها در این بیماری موثر نیستند. کودکان، مادران باردار، سالمندان و گروه های در معرض خطر باید توجه بیشتری به خود داشته باشند. پشه ها در برخی نقاط کشور فراوان بودند. اما الان قابل مشاهده نیست. در حال حاضر 152 مورد تب دنگی و تنها یک مورد مرگ وجود دارد. پشه ها در برخی نقاط کشور فراوان بودند. اما این پشه دیگر در این مناطق دیده نمی شود. باران باعث بیرون آمدن تخم ها و رشد پشه های Aedes می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا