اخبار روز

این امکان وجود دارد که ترامپ دوباره به قدرت برسد و ایران اصلاً شانسی برای اشتباه نداشته باشد. ترکیه تنها کشوری است که در دموکراسی موفق تر از ایران است

چیزی را گزارش کنید ایرنا، سید حسین مرعشی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر. مسعود پزشکیان وی در استان مرکزی که در تالار کوه نور هتل امیرکبیر اراک برگزار شد، افزود: تحول تاریخی شرایط را برای انتخاب مجدد ملت ایران فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: همه کسانی که آقای دکتر را انتخاب کرده اند پزشکیان آنها تلاش زیادی کرده اند، باید بدانند که طلبکار آنها نیستند و خواسته ما فقط مدیریت خوب کشور است.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم ادامه داد: آقا مهم نیست. پزشکیان چه کسانی را به کابینه دعوت می کند؟ مهم این است که کشور به درستی مدیریت شود زیرا شرایط در ایران خوب نیست.

مرعشی تصریح کرد: 19 سال پیش رهبر معظم انقلاب سند چشم انداز 1404 را که حاصل کار کارشناسی در مجمع تشخیص بود ابلاغ کردند و بر اساس این سند مقرر شد اقتصاد ایران در منطقه اول شود. ، و این دوره در یک سال به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد عربستان سه برابر، ترکیه دو برابر و امارات متحده عربی یک و نیم برابر ایران است. وقتی دولت های رقیب سند چشم انداز ما را دیدند، عزم خود را تقویت کردند و رشد کردند.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم افزود: اولین دولتی که سند چشم انداز را ارائه کرد، دولت احمدی نژاد بود، هرچند بیشترین منابع را در اختیار داشت.

مرعشی تصریح کرد: در هشت سال ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی 105 میلیارد دلار و در دوره خاتمی 115 میلیارد دلار نفت فروخته شد. سند چشم انداز ایران می گوید: از ابتدای کشف نفت در مسجد سلیمان در سال 1280 تا پایان سلطنت خاتمی، 400 میلیارد دلار نفت فروخته شد، اما در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد، 650 میلیارد دلار درآمد نفتی حاصل شد. و توسعه در زمین باقی ماند.

بر عهده پزشک است پزشکیان آن را سخت ارزیابی کرد و افزود: امروز 25 درصد کل هزینه های کشور کسری بودجه وجود دارد و یک چهارم بودجه از طریق وام تامین می شود.

دبیرکل حزب کارگزار و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم افزود: در صندوق های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی بیش از 90 درصد پرداخت حقوق باید توسط دولت تامین شود.

مرعشی همچنین با اشاره به وضعیت صنعت برق، تصریح کرد: برق کارخانه‌های تولیدی قطع شده، تولید فولاد در ماه‌های اخیر 57 درصد کاهش داشته و تولید در بخش کشاورزی نیز 30 درصد کاهش داشته است .

وی گفت: در حال حاضر کشور با 15 هزار مگاوات کمبود برق مواجه است و هر گوشه و مشکلی که می بینید پر از چالش است.

دبیرکل حزب کارگر و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم ادامه داد: هفتمین سالی است که مردم تورم 40 درصدی را تحمل می کنند در حالی که دستمزدها 25 درصد افزایش یافته و دخل و خرج کشور افزایش یافته است. افزایش یافته اند «متناسب نیستند».

مرعشی گفت: خداوند به ملت ایران افتخار داده است که امید دیگری در اوج ناامیدی عنایت کند و این سرمایه ای نیست که رئیس جمهور به سادگی از کنار آن بگذرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران شانسی برای اشتباه ندارد، افزود: کشور ما در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و نمی توانیم اشتباه را بپذیریم.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه تصریح کرد: کشور تحت بیشترین فشار از سوی ترامپ است. قبل از روی کار آمدن ترامپ، تحریم ها در شورای امنیت تصویب شد و در این شرایط یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت رسما فروخته شد و دارو و غذا تحویل داده شد.

مرعشی تصریح کرد: ترامپ می تواند دوباره به قدرت برسد و ایران هیچ شانسی برای اشتباه ندارد. هر اشتباهی در چرخه بعدی ما را دچار مشکل می کند.

وی با مقصر دانستن همه مسئولان، سیاستمداران و ملت در شرایط کنونی ادامه داد: در سال 1383 هیچ یک از جریان های اصلاح طلب و اصولگرا به ملت ایران رحم نکردند و منیت سیاسی جایگزین دلسوزی و مسئولیت پذیری شد.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم ادامه داد: تنها کشوری که در دموکراسی موفق تر از ایران است ترکیه است. آتاتورک کشوری که بر اساس اصول سکولار بنا شده بود، ترکیه مدرن را بر روی ویرانه های امپراتوری عثمانی تأسیس کرد و ارتشی را برای محافظت از سکولارها تشکیل داد.

مرعشی گفت: دولت آتاتورک به دلیل استواری ترک ها بر سر جای خود باقی ماند، اما ترک ها از صندوق خارج نشدند، آنقدر بر اصول خود ایستادند که نظام حاکم بر ارتش مجبور به عقب نشینی بر خلاف میل مردم شد.

وی گفت: در انتخابات اخیر شرایطی برای کشور فراهم شد و با اطلاع رهبر معظم انقلاب شرایط انتخابات تغییر کرد.

مرعشی تاکید کرد: همه باید سعی کنند به تصمیمات پزشک احترام بگذارند پزشکیان قرار دادن کشور در مسیر توسعه و سرمایه گذاری برای ایجاد برابری برای ملت ایران.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا