اخبار روز

ترامپ در شش ایالت کلیدی از هریس جلوتر است

نظرسنجی جدیدی که نتایج آن امروز (پنجشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان، نسبت به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و تصمیم جو بایدن برای شرکت در انتخابات 2024 پیشی گرفته است. انتخابات ریاست جمهوری در 6 ایالت نوسانی مهم ایالات متحده. داستانی را بیان می کند.

به گزارش ایرنا، سایت هیل نوشت: نتایج نظرسنجی مشترک این سایت آمریکایی و موسسه کالج امرسون نشان داد که ترامپ در به اصطلاح میدان های جنگ یا ایالت های سرنوشت ساز در انتخابات آمریکا اندکی از هریس جلوتر است.

این نتایج نشان می دهد که ترامپ با پنج امتیاز برنده شد و در آریزونا 49 درصد به 44 درصد آرا، در جورجیا 2 درصد (48 به 46) اختلاف یک درصد در میشیگان (46 به 45) و 2 درصد اختلاف در پنسیلوانیا به دست آورد. (48 در مقابل 46) از هریس جلوتر است. در ویسکانسین، سهم هر دو حزب از آرا 47 درصد است.

به استثنای آریزونا، که در آن پنج درصد اختلاف بین آرای ترامپ و هریس وجود دارد، نتایج نظرسنجی در بقیه ایالت‌ها در حاشیه خطا قرار دارد، به این معنی که ترامپ و هریس ممکن است در اکثر انتخابات ایالتی مورد مناقشه برابر باشند.

در نظرسنجی مشابهی که در اوایل ماه جاری انجام شد، هریس در ایالت های میدان نبرد بسیار جلوتر از بایدن بود. بر اساس این نتایج، تفاوت بین هریس و بایدن در جورجیا 5 درصد، در آریزونا و ویسکانسین 4 درصد و در میشیگان و پنسیلوانیا 3 درصد بوده است.

نظرسنجی‌های ملی که توسط وب‌سایت هیل و موسسه Decision Desk تا بعدازظهر چهارشنبه (دیروز) گردآوری شده بود نیز نشان می‌داد که ترامپ با نزدیک به 2 درصد و 48 درصد آرا، بالاتر از هریس با 46 درصد آرا پیشتاز است. این اعداد با اختلاف 47 تا 43 درصدی، اندکی به نظرسنجی های ملی بین ترامپ و بایدن نزدیکتر است.

اسپانیر کیمبال، مدیر اجرایی کالج امرسون، در یک بیانیه خبری درباره نتایج گفت که هریس از زمان مناظره بایدن و ترامپ در 27 ژوئن، بخشی از سهم دموکرات‌ها را به دست آورده است. اکنون حمایت او با حمایت از بایدن در ماه مارس برابری می کند.فروردین) تمام شد.

او گفت: «رای دهندگان جوان آمریکایی نظر خود را در مورد هریس تغییر داده اند و حمایت از نامزد بالقوه دموکرات در میان جوانان از زمان نظرسنجی های اوایل ماه جاری در آریزونا، 8 درصد در جورجیا، 5 درصد در میشیگان و 11 درصد در پنسیلوانیا افزایش یافته است. ویسکانسین یک درصد افزایش یافته است.

نظرسنجی کالج هیل و امرسون 22 تا 23 ژوئیه (1/2-2). مرداد) تکمیل شد. نظرسنجی از 800 پاسخ دهنده در آریزونا، جورجیا و میشیگان نشان داد که حاشیه خطا در هر ایالت 3.4 درصد است.

در پنسیلوانیا تعداد شرکت کنندگان 650 نفر و میزان خطا 3.3 درصد بود. در ویسکانسین، نظرسنجی از 845 پاسخ دهنده با حاشیه خطای 3.3٪ انجام شد.

آمریکایی در روز سه شنبه، 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به پای صندوق های رای بروید. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا