اخبار روز

بالن های زباله کره شمالی پروازها در کره جنوبی را مختل می کنند

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که حمل گسترده بالون های حاوی زباله از کره شمالی به حریم هوایی این کشور باعث اختلال در پرواز هواپیماهای مسافربری شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، مقامات کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کردند که شب گذشته نزدیک به 500 بالون حامل زباله از کره شمالی وارد حریم هوایی کره جنوبی شده و باعث اختلال در تردد هوایی و آتش سوزی در پشت بام یک ساختمان مسکونی شده است.

مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کردند که بالون های حاوی زباله که ظاهراً از پیونگ یانگ به سئول ارسال شده بود در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی فرود آمده است! اگر این ادعا درست باشد، این اولین باری است که بالن های مورد بحث در محوطه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی که منطقه پرواز ممنوع است فرود می آیند.

چیزی را گزارش کنید مهر به گزارش رویترز، سرویس امنیتی ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که تیم های واکنش شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی برای جمع آوری بالن ها اعزام شده اند. مقامات گفتند که هیچ خطر ایمنی یا آلاینده شیمیایی در بالن ها یافت نشد.

به گزارش یونهاپ، ارتش کره جنوبی از ترس انتشار محتویات بالن ها از سرنگونی آنها خودداری کرد. به گفته مقامات، این بالون ها در بخش هایی از سئول نیز فرود آمده و به ساکنان این منطقه دستور داده شده که به آنها نزدیک نشوند و بلافاصله مشاهده خود را به نزدیکترین واحد نظامی یا ایستگاه پلیس گزارش دهند.

این تحولات در پی ادعاهای قبلی کره جنوبی مبنی بر ورود بالن های حامل زباله و زباله از کره شمالی به سئول است. ارتش کره جنوبی با نصب مجدد بلندگوهای بزرگ در مرز با کره شمالی، پخش تبلیغات ضد پیونگ یانگ را از سر گرفته است.

کره شمالی و جنوبی از زمان جنگ کره در دهه 1950 به طور مداوم از بالن در جنگ های تبلیغاتی و ضد تبلیغاتی خود استفاده کرده اند. این عملیات در سال گذشته تشدید شده و از ماه می هزاران بالون از مرز کره شمالی به آن سوی مرز ارسال شده است.

این دهمین بار در سال جاری است که بالون هایی از کره شمالی به تلافی اقدام مشابه کره جنوبی به سمت کره جنوبی پرواز می کنند. پیونگ یانگ می‌گوید فعالان جنوب از طریق این بالون‌ها اعلامیه‌ها، روزنامه‌های شبانه، غذا، دارو، پول و کارت‌های حافظه (کارت حافظه) حاوی فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای را به پیونگ یانگ ارسال می‌کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا