اخبار روز

نوسانات بازار ارز متاثر از سه اتفاق بود/دلار به هسته اصلی ضربه زد

رکورد دلاری فرزین در میرداماد/ 18 سکه 24 میلیون تومانی گران شد!

بازار ارز ایران تحت تاثیر سه رویداد دستخوش نوسانات است.

به گزارش بازتاب آنلاین، بازار ارز تهران در حالی آخرین روز کاری هفته را به پایان رساند که قیمت دلار برخلاف روز سه شنبه نوسانات محسوسی را ثبت نکرد.

وضعیت بلوک در بازار/دلار به هسته اصلی ضربه می زند

به این ترتیب و بر اساس ادعای معامله گران، روز گذشته نیز وضعیت انسداد در بازار مشاهده شد و افراد کمی تمایل به خرید ارز داشتند.

بنابراین، قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی در محدوده مقاومتی 58 هزار و 250 تومان در نوسان بود.

به گفته فعالان اقتصادی، این حد به هسته سخت بازار ارز تبدیل شده و دلار طی دو هفته گذشته نتوانسته بالای آن تثبیت شود.

یک پیش نیاز مهم برای ورود خریداران به بازار است

در همین راستا، تحلیلگران ارزی می گویند تا زمانی که نرخ ارز از سد قوی مرحله دوم کانال فعلی خود خارج نشود، احتمال افزایش قابل توجه آن تقریبا غیرممکن است.

به عبارت دیگر نرخ دلار طی دو هفته گذشته بین 57 هزار و 200 تا 58 هزار و 200 تومان در نوسان بوده است. بنابراین می توان گفت که بازار در یک منطقه خاص در حالت تعادل موقت قرار دارد و صعودی است و معامله گران نزولی نمی توانند قدرت خود را به رخ بکشند.

رمزگشایی از دلیل نوسانات دلار

همچنین بررسی فضای اقتصادی و سیاسی بازار نشان می دهد که سه دلیل کاهش عمق معاملات ناشی از اخبار مثبت از سطح فروش نفت در کشور و سیگنال های مثبت سیاسی پس از انتخاب مسعود است. پزشکیان به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور ایران و آزادسازی ارزهای بلوکه شده.

تاثیر تعطیلی بانک ها بر دلار

با این حال برخی اخبار مهم در بازار امروز توجه معامله گران را به خود جلب کرد. به گفته گروهی از فعالان بازار، ظاهرا این اتفاق در نیمه پایانی روز کاری رخ داده است، به این معنا که در روز پنجشنبه پیش بینی می شود حجم معاملات ارزی کاهش یابد. از سوی دیگر تا روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در هفته آینده نباید نوسانات محسوسی در بازار ارز ایجاد شود.

سبد دلاری فرزین در میرداماد/رشد 14 تا 26000 تومان قیمت به دلار

دومین موضوع رد و بدل شده میان معامله گران در بازار، نوسانات دلار در بازدید محمدرضا فرزین از ساختمان شیشه ای میرداماد بود.

به گزارش رسانه ها، آخرین جلسه دولت سیزدهم روز گذشته برگزار شد و سوداگران بازار فردوسی ترازنامه فرزین را بررسی کردند.

دی در ماه 1401 دلار 44 هزار تومانی برای علی صالح آبادی اولین رئیس کل بانک مرکزی دولت شهید ابراهیم رئیسی دردسرساز شد و همین امر باعث شد تا محمدرضا فرزین به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی معرفی شود. جمهوری اسلامی ایران

به گزارش رسانه ها، پس از صالح آبادی، قیمت دلار با وجود اینکه سیاست تثبیت ارز را سرلوحه کار خود قرار داده بود به بیش از 70 هزار تومان رسید و اکنون شمارش معکوس برای پایان دولت ادامه دارد شنیده شده در کانال 57 و 58 هزار تومان.

لازم به ذکر است در دوره ریاست فرزین دلار با احتساب نرخ ذکر شده 14 هزار تومان گران شده است. البته اگر به دلار 70 هزار تومانی نگاه کنیم، نزدیک به 26 هزار تومان افزایش را به ثبت رسانده است.

افزایش سکه از 18 به 24 میلیون تومان در دوران ریاست جمهوری فرزین

بدون توجه به جو حاکم بر بازار ارز، قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه نزدیک به مرز 41 میلیون تومان در نوسان بود.

لازم به ذکر است که 8 دی در سال 1401 قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید تقریباً 22 میلیون و 700 هزار تومان بود که از آن زمان تاکنون بیش از 18 میلیون تومان افزایش داشته است.

البته باید به یاد داشت که سکه امامی در بهار امسال در مقایسه با 8 به نزدیک به 47 میلیون تومان رسید. دی دو سال پیش ماه نزدیک به 24 میلیون تومان رشد کرد.

این مشکل به این موضوع مربوط می شود که به گفته احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در چهار ماهه نخست امسال 12 تن واردات شمش طلا به ثبت رسیده است که این رقم در سال گذشته 3 تن و در سال 1401 تقریباً صفر بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا