اخبار روز سینما جهان

عکس‌هایی دیدنی از پشت صحنه سریال جدید داود میرباقری را تماشا کنید

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، سال 1377 بود که بزرگترین سریال تاریخی «الف» کلید خورد. داود میرباقری پس از سریال «مختارنامه» به سراغ «سلمان فارسی» رفت تا این اتفاق بیفتد. اکنون نزدیک به 7 سال از آغاز ساخت این سریال می گذرد. فیلمنامه این سریال به سرپرستی میر باقری و با حضور امرالله احمدجو نوشته شده و حسین طاهری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. طراحی هنری سلمان فارسی نیز توسط محسن شاه ابراهیمی انجام شده است. همچنین طراحی گریم سریال توسط عبدالله اسکندری انجام شده است.

ساخت سریال «سلمان فارسی» آنقدر برای صداوسیما اهمیت دارد که پیمان جبلی پس از حضور در رسانه ملی هر چند ماه یکبار به پشت صحنه می رود تا مستقیماً در جریان تولید قرار بگیرد. این سریال برگرفته از زندگی و زمانه سلمان فارسی است. دوست ایرانی پیامبر (ص) در 3 فصل به ایران در زمان ساسانیان، بیزانس و اوایل اسلام می پردازد.
فیلمبرداری این سریال از آذر سال ۱۳۹۷ از کرمان آغاز شد و در شهرک های سینمایی شاهرود، قشم، جلفا، غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافت. البته ساخت این سریال با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بود. شیوع کرونا گذشت و حتی تعدادی از بازیگران سریال بر اثر حوادث مستقیم و غیرمستقیم و اخیراً ریزش دیوار جان خود را از دست دادند. یکی باعث مرگ تعدادی از هنرمندان آثار تاریخی شد. در عین حال نبود بودجه و گاه اختلافات باعث شده این پروژه به پایان برسد.
حالا قرار است به زودی فیلمبرداری فصل دوم «سلمان فارسی» آغاز شود. همان طور که میر باقری گفت، فصل اول این سریال تاریخی که در ایران و دوره بیزانس می گذرد به پایان رسیده و پخش آن در سال 1405 آغاز می شود.

همچنین فصل دوم این سریال الف ویژه سازمان در حجاز و ایران خواهد بود و این سریال تا زمان مرگ سلمان فارسی ادامه خواهد داشت.
بیش از 1500 شخصیت در داستان سلمان فارسی حضور دارند. تعداد بازیگران و هنرمندان این سریال نزدیک به 20 هزار نفر است. این در حالی است که نزدیک به 40 بازیگر خارجی از کشورهای مراکش، تونس، ارمنستان و یونان جلوی دوربین میر باقری رفته اند. به نظر می رسد این تیم قرار است برای قسمت های بعدی از بازیگران دیگری از کشورهای مختلف دعوت کند.

• فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، علیرضا شجاع نوری و… از جمله بازیگرانی هستند که در فصل دوم این سریال به ایفای نقش پرداختند. داریوش فرهنگ، مرحوم سیامک اطلسی، محمود پاک نیت، جعفر دهقان، عنایت بخشی، صهبه برومند، بهناز جعفری، ستاره اسکندری، مرحوم جلیلوند، تورج نصر، الیکا عبدالرزاقی از جمله بازیگران این سریال هستند.

عکس های دیدنی از پشت صحنه سریال جدید داود میرباقری را تماشا کنید

10 لوکیشن و ساخت دکور در 3 شهرک سینمایی
میر باقری این سریال را در 3 فصل بیزانس، ایران باستان و حجاز می سازد و هم اکنون در شاهرود در حال تصویربرداری است. گروه کارگردانی از ابتدای کار تا به امروز در شهرهای مختلف مشغول به کار بوده و 2 شهرک سینمایی غزالی و دفاع مقدس و شهرک نور نیز در اختیار پروژه سلمان میرباقری بوده و گروه سازنده حتی سفری به این پروژه داشته اند. ارمنستان.
فیلمبرداری فصل دوم نیز در دکورهای شهرک غزالی از جمله مجموعه ماربین، کاروانسرای مرمر و دکورهای جی و تیسفون انجام شد و تا سال آینده ادامه دارد.
مرداد فیلمبرداری ایران باستان از سال گذشته آغاز شد. این فصل یکی یکی از فصل های مهم این سریال است و بازیگران زیادی در این فصل به ایفای نقش پرداخته اند. برای اولین بار است که روی ایران باستان یعنی دوره ساسانی و قبل از اسلام کار می شود.

۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا