اخبار روز

جزئیات دریافت وام با قطع خدمات کارت منتشر شد.


به گزارش مانیبان؛ وام پایان خدمت تعجب بسیاری از مردم را برانگیخته و حتی بسیاری آن را تکذیب می کنند، غافل از اینکه دولت به افراد دارای کارت پایان خدمت برای اشتغال با سود ۱۸ درصد وام می دهد. چگونه می توانم وام کارت پایان خدمت دریافت کنم؟

بانک ملت 100 میلیون تومان وام اشتغال به سربازان با کارت پایان خدمت با سود 18 درصد و بازپرداخت 5 ساله پرداخت می کند.

بانک ملت اعلام کرده است که با ایجاد قرارگاه مرکزی آموزشی کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح، امکان پرداخت تسهیلات مرابحه برای به کارگیری سربازان پایان یافته وجود دارد. سقف حداکثر مبلغ وام 100 میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن 5 سال (60 ماه) است./تابناک

این وام با عقد مرابحه و با سود 18 درصد بازپرداخت می شود. بازپرداخت این وام با انعقاد قرارداد و سفته با وثیقه کاملا معتبر (کارمند با کسر اقساط و حساب جاری با معدل) و یا وثیقه ملکی در شهرستان (سند ملک) امکان پذیر است.

بازپرداخت وام صرفاً به سربازان دارای پروانه مهارت اعطا می‌شود که درخواست آنها با تأیید کارگروه مهارت و اشتغال کارکنان وظیفه در معاونت‌ها ایجاد و به بانک ارائه شود. متقاضیان و ضامن ها نباید دارای چک های بلامحل یا ردیف های معوق در سیستم بانکی کشور باشند.

این تسهیلات باعث قفل شدن حساب نمی شود و برای دریافت آن نیازی به داشتن حساب متوسط ​​بانک ملت نیست. بر اساس این گزارش، پیش از این در این خبر آمده بود: این تسهیلات در اختیار پذیرفته شدگانی است که از ادارات و سازمان های ذیربط (فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و …) گواهینامه مهارت دریافت کرده اند و سه ماهه اول سال 1400 از خدمت مقدس سربازی

مدیرکل ادارات روستایی شاهپور آذروند اظهار داشت: برای بهره مندی از ظرفیت علمی و توانمندی جوانان تحصیلکرده در جهت ارتقای اهداف سازمانی، فارغ التحصیلان واجد شرایط از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانند خدمت سربازی اجباری را به پایان برسانند. به عنوان حکم «سرباز روستایی» در مناطق محروم استان به سامانه جامع مشمولان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به آدرس mashmoolin.iripo.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرانی روز، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل، تصریح کرد: مدت زمان خدمت سربازی روستایی 24 ماه است و امکان ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و دولتی وجود دارد . شوراها

آذروند گفت: ارسال موضوعات برای اولین قرار. تیر سال 1403 بود و ثبت نام از روز چهارشنبه پانزدهم آغاز شد. فروردین تا 24 فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد.

بر این اساس مقرر شد در سال های 1402-1403، 200 نفر از کارکنان شاغل در شرکت های خلاق به شرط داشتن شرایط از مزایای تخصصی دستورات نظامی برخوردار شوند.

بر این اساس بنگاه خلاق باید دارای شرایطی از قبیل داشتن اظهارنامه مالیاتی، بهره مندی از حداقل سه نفر کارمند تمام وقت بر اساس آخرین لیست بیمه ای مصوب سازمان تامین اجتماعی و بر اساس آخرین گزارش معاملات سه ماهه باشد حداقل 100 میلیون ریال/خبرجو 24

وام نظامی در سال 1403 پرداخت می شود.

معاون آموزشی و پرورشی ارتش در پایان سال 1402 گفت: بسته به نوع شغل سربازان وام هایی در نظر گرفته ایم که مبلغ آن تا سقف 300 میلیون تومب برای خوداشتغالی و تا سقف آن است. 4 میلیارد در زمینه کارآفرینی اقدام کنند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ اظهار داشت: شعار سال 1402 ما «هر سرباز یک مهارت است» است و باید برای این شعار برنامه ریزی کنیم به همین دلیل هر سربازی که وارد ارتش می شود باید با توجه به آینده شغلی و کار مورد انتظار، مهارتی را بیاموزد. با خود جالب است بدانید که در فرآیند برنامه ریزی مرکز آموزشی و آموزشی پرسنل خدمات ارتش به این موضوع پرداخته و روی آن کار می شود.

وی افزود: در کنار این اهداف، پیوندی با وزارت آموزش و پرورش ایجاد کرده ایم تا بتوانیم برای هر سرباز امکانات و کارگاه های آموزشی در زمینه مهارتی فراهم کنیم و همچنین از معلمان حرفه ای برای بالا بردن کیفیت آموزش و آزمون استفاده کنیم. تکمیل و تا آخرین مرحله دریافت گواهینامه رسمی برای سربازان جوان که پس از پایان خدمت با دریافت تسهیلات خوداشتغالی و وام هایی که نهادهای مختلف کشوری در این امر نقش دارند، می توانند از این وام ها که به کلیه مراکز اطلاع رسانی شده است استفاده کنند. در استان ها برای کار در حرفه دلخواه خود در استان و محل سکونت خود.

معاون آموزشی و تربیتی ارتش با اشاره به اینکه در حال افزایش سطح تسهیلات برای سربازان واجد شرایط هستیم و میزان وام خوداشتغالی با توجه به انواع کار تعیین می شود، اذعان داشت: میزان وام را بر اساس تعیین می کنیم. به نوع کار و نیاز به تجهیزات برای هر حرفه، در نظر گرفته ایم و بر اساس طبقه بندی انواع کار که سرمایه گذاری در بالاترین سطح است، تا مراحل کارگاهی که می خواهید شروع کنید، ما پیشنهاد وام سقف 4 میلیارد تومان.

وی افزود: وام های 150 تا 300 میلیون تومانی در رشته های مختلف اعطا می شود و این مبالغ به سربازانی که مدرک مهارت دارند پرداخت می شود.

در این بخش اگر هر سربازی طرح و ایده ارائه دهد کارآفرین محسوب می شود و مبلغ وام این افراد با سایر سربازان متفاوت است و تا سقف 4 میلیارد در صورت بکارگیری سربازان ترخیص شده 300 میلیون تومان خواهد بود. به هر فردی که شغل خود را دارد و از نظام وظایف پیروی می کند، داده می شود.

امیر سرتیپ شیخ در پایان با اشاره به اینکه مشمولان پس از اتمام خدمت می توانند مراحل کاری خود را از طریق دفاتر پلیس +10 پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: مشخصات کلیه سربازان آموزش دیده و تایید صلاحیت شده را از طریق سامانه سامانه جذب در اختیار همگان قرار می دهیم. استانداری هایی ایجاد کرده ایم و نمایندگان ما در مراکز استان ها حضور دارند. همچنین استانداران موظفند بانک های عامل را به بازپرداخت این وام ها به تمامی افراد واجد شرایط بر اساس سهمیه تعیین شده برای هر استان و شهرستان وادار کنند./عصر ایران


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا