دانستنی ها

بهترین چای برای لاغری شکم و پهلو

اگر می خواهید وزن کم کنید در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین دمنوش های لاغری را به شما معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، امروزه بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم دچار چاقی و اضافه وزن شده اند. برای درمان این مشکل رژیم غذایی سالم و ورزش توصیه می شود. اما راه حل ساده ما استفاده از گیاهان دارویی است. علاوه بر اینکه به سلامتی ما آسیب نمی رساند، به کاهش وزن نیز کمک می کند.

چای زنجبیلی

چای زنجبیل کالری ندارد و مصرف آن می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. این نوشیدنی متابولیسم بدن را تسریع می کند و کالری می سوزاند.

روش تهیه: ابتدا زنجبیل را پوست بگیرید و به ورقه های نازک برش دهید. مقداری آب جوش را در یک قوری کوچک بریزید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس این چای را با عسل یا شکر بنوشید.

چای زیره سبز

مصرف دمنوش زیره چربی های شکم را از بین می برد و متابولیسم بدن را تسریع می کند.

روش تهیه: زیره را آسیاب کنید و یک قاشق غذاخوری پودر زیره را در قوری با آب 80 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه به عنوان چای دم کنید. برای کاهش وزن بهتر است این چای را نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی با یک قاشق عسل و آبلیمو میل کنید.

دم کردن چای سبز

چای سبز به دلیل وجود ماده ای به نام پلی فنول، روند کاهش وزن را تسریع می کند. علاوه بر این مصرف آن باعث افزایش متابولیسم بدن و افزایش دمای داخلی بدن می شود.

برای نوشیدن

سرشار از فیبر است و دستگاه گوارش را تقویت می کند. علاوه بر این، میزان کلسترول، چربی اشباع و سدیم این میوه نیز بسیار کم است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، نوشیدن چای بر اساس یک برنامه مشخص در طول روز توصیه می شود.

روش تهیه: ابتدا کلم ها را با رنده درشت رنده کنید. سپس روی بخاری کاملا خشک کنید. برنج خشک را در تابه ای روی گاز حرارت دهید تا قهوه ای شود. بگذارید خنک شود و آن را در یک شیشه نگهداری کنید. هنگام دم کردن چای، یک قاشق غذاخوری زنجبیل، هل و دارچین خشک را در یک فنجان آب جوش در قوری چینی بریزید و بگذارید 20 دقیقه دم بکشد.

چای سیب و دارچین

دارچین به دلیل خاصیت چربی سوزی به عنوان یک ماده موثر در کاهش وزن شناخته شده است.

روش تهیه: ابتدا یک عدد سیب را رنده کرده و با یک قاشق غذاخوری دارچین و چند عدد هل در قوری چینی به مدت 30 دقیقه دم کنید. وقتی چای آماده شد، آن را در یک لیوان یا لیوان بزرگ بریزید و با عسل بنوشید.

چای رازیانه

مصرف چای رازیانه متابولیسم شما را تسریع می کند و اشتهای شما را سرکوب می کند. این چای ادرار آور است.

روش تهیه: یک قاشق چایخوری رازیانه له شده و مقداری آب جوش را در قوری بریزید و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد. می توانید این چای را با مقداری عسل بنوشید. در هر صورت بهتر است برای تعیین مدت زمان درمان و مقدار مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا