دانستنی ها

شما تلفن همراه خود را در دست اشتباه گرفته اید!

بعد- وقتی صحبت از خطرات استفاده از وسایل الکترونیکی می شود، اغلب در مورد سلامت روان یا روابط اجتماعی صحبت می شود. آیا تا به حال به مشکلات فیزیکی ناشی از ساعت ها در دست گرفتن تلفن همراه فکر کرده اید؟

بر اساس گزارش واشنگتن پست، به این راهکارهای توصیه شده توسط پزشکان متخصص برای مراقبت از سلامت جسمانی خود در هنگام استفاده از تلفن همراه توجه کنید.

دست های تو

توصیه های زیادی در مورد نحوه استفاده صحیح از رایانه برای جلوگیری از مشکلات فیزیکی وجود دارد، اما کمتر در مورد نحوه صحیح نگه داشتن تلفن همراه می شنوید.

بهترین روش برای نگه داشتن گوشی موبایل این است که مچ دست در حالت طبیعی خود و بدون فشار به آن باشد. بنابراین، تلفن همراه خود را در وضعیتی نگه دارید که مچ دست صاف یا کمی خم شده باشد.

همچنین از نگه داشتن تلفن همراه خود برای مدت طولانی خودداری کنید و مطمئن شوید که گوشی موبایل شما برای دست شما بزرگ نباشد.

اگر از لوازم جانبی مانند پاپ سوکت برای نگه داشتن گوشی خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که وزن کامل گوشی روی یک انگشت نباشد.

توصیه می شود تلفن همراه خود را برای مدت طولانی در دست نگیرید و آن را در مکانی مناسب در محدوده دید خود قرار دهید.
گوش ها

استفاده از سمعک با صدای بلند برای مدت طولانی می تواند خطر کم شنوایی را افزایش دهد. به جای استفاده از بالاترین حجم، حجم متوسط ​​را انتخاب کنید. حتی می توانید گزینه «تنظیمات امنیتی هدست» را در تنظیمات تلفن همراه خود فعال کنید. اگر فرزندان شما از تلفن همراه شما استفاده می کنند، مطمئن شوید که صدا به گوش آنها آسیب نمی رساند.

چشم ها

خیره شدن طولانی مدت به صفحه موبایل یا تبلت باعث خستگی چشم می شود. تلفن همراه شما باید حداقل 30 سانتی متر از صورت شما فاصله داشته باشد. هر 20 دقیقه بعد از کار با تلفن همراه باید به چشمان خود استراحت دهید.

بهترین راه برای مراقبت از چشم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. در نور خورشید مردمک ها بسیار کوچک می شوند و همین حرکت ساده فشار را از چشمان شما خارج می کند.

کارشناسان همچنین استفاده از قانون 20-20-20 را توصیه می کنند. پس از 20 دقیقه استفاده مداوم از تلفن همراه، به مدت 20 ثانیه به هر چیزی در فاصله 6 متری (20 فوتی) نگاه کنید.

استفاده مداوم و بیش از حد از تلفن همراه علاوه بر خستگی و فشار به چشم ها می تواند منجر به مشکلات دائمی بینایی نیز شود.

قلب

اگر تلفن همراه شما فعالیت بدنی شما را متوقف می کند، به این معنی است که وقت آن رسیده که یک برنامه ورزشی دقیق تهیه کنید. طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، هر فرد بزرگسال باید دو و نیم تا پنج ساعت در هفته ورزش هوازی داشته باشد. می توانید این زمان را با ۷۵ دقیقه ورزش شدید جایگزین کنید.

فقط به یک روز بسنده نکن؛ بدن انسان هر روز به 30 دقیقه فعالیت بدنی نیاز دارد. ورزش فواید سلامتی ثابت کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مغز

نگاه کردن به صفحه نمایش وسایل الکترونیکی می تواند سردرد یا میگرن افراد را تشدید کند. این به دلیل عدم حرکت، فشار گردن، حساسیت به نور و خشکی چشم در نتیجه کاهش سرعت پلک زدن است.

همانطور که می توانید تصور کنید، راه حل این مشکلات کاهش زمان استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی است. همچنین بهتر است روشنایی صفحه گوشی خود را با توجه به روشنایی اطراف خود تنظیم کنید. برای کاهش فشار روی گردن بهتر است گوشی را هم سطح چشمان خود قرار دهید.

مشکل بزرگ دیگری که تلفن همراه در مغز ایجاد می کند این است که کیفیت خواب را مختل می کند! به گفته کارشناسان، بهتر است از گوشی خود در رختخواب استفاده نکنید و همچنین گوشی خود را حداقل یک ساعت قبل از خواب کنار بگذارید.

اگر نیاز به استفاده از گوشی خود دارید، نور صفحه را روی حالت شب قرار دهید و میزان نور آبی روی صفحه را تا حد امکان کاهش دهید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا