اخبار روز

بازی های المپیک پاریس 2024 با “فریزی ها”؛ نمادهای تاریخ، آزادی و برابری (+عکس)

“فریگی ها” دو عروسک انسان نما هستند که کلاه فریجی بر سر دارند که نماد رسمی بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 است. این دو شخصیت یکی آنها با الهام از نمادهای ملی فرانسه امروز رسما به تیم المپیک پیوستند.

“Friese” نماد رسمی بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس است. اینها دو کلاه ایمنی انسان نما هستند یکی یکی از نمادهای فرانسه است.

طبق گزارش هواداران، فرانسوی ها مطابق انتظار عمل کردند یکی آنها از نمادهای ملی خود برای پرداخت هزینه طلسم المپیک استفاده کردند.

المپیک 2024 پاریس به طور غیررسمی از امروز آغاز می شود، اما تاریخ رسمی شروع یک روز بعد از مراسم افتتاحیه خواهد بود. در بیشتر مسابقات ورزشی کشوری، نمادی که معمولا شبیه عروسک یا کارتون است، طلسم مسابقات نامیده می شود. برگزارکنندگان المپیک پاریس یک جفت نماد عروسکی را برای همین منظور طراحی کردند که آنها را از کلاه فریجی ساختند. یکی آنها از نمادهای فرانسه استفاده شده برای بازی های المپیک و پارالمپیک الهام گرفته شده اند.

عروسک فریز

از بین این دو یخچال، شان یک پای مصنوعی دارد و این نشانه آن است که این فریز نماد بازی های پارالمپیک است و فریز با یک جفت پای سالم نماد بازی های المپیک است.

منشا این نماد

کلاه فریجی، کلاهی نرم و معمولا قرمز، توسط بردگان آزاد شده در فریجیا، پادشاهی در یونان باستان که اکنون بخشی از ترکیه است، می پوشیدند. در طول انقلاب فرانسه، کلاه فریژی به عنوان نماد آزادی استفاده می شد. ماریان، چهره ملی فرانسه و اساس لوگوی پاریس 2024، اغلب با کلاه فریجی به تصویر کشیده می شود.

ماریان، الهه فرانسوی

ماریان، الهه فرانسوی

بازی های المپیک پاریس 2024 با

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا