اخبار روز

12 سریال جلوی دوربین داریم/ حق پخش بازی های المپیک گرفته شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پیمان جبلی رئیس صدا و سیما امروز چهارشنبه سوم به ایراد سخنرانی پرداخت. مرداد وی در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال طوبی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات مختلف پاسخ داد.

وی درباره اعزام این خبرنگار به المپیک 2024 ابتدا گفت: برای اعزام همکاران و حتی دریافت سیگنال مسابقات، هم با کشور میزبان و هم با کشور خدمات ژاپن در تماس بوده ایم این یکی این یکی از سخت ترین بازی های المپیک بود که باید با جزئیات کامل می کردیم. در نهایت موفق شدیم برای همه بازی ها قرارداد سیگنال رسانه ای امضا کنیم و حق پخش را به دست آوریم. خوشبختانه تیم پاسخگویی کار بالاخره و در نهایت ویزای خود را دریافت کردند.

مهر جبلی افزود: ما عمداً اینها را رسانه ای نکردیم زیرا سعی می کردیم به مرحله پایانی کار نزدیک شویم و اکنون همه بازی ها را به مخاطب ارائه می کنیم. امیدواریم گروه بدون کوچکترین نقصی اعزام شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ساخت سریالی با موضوع شهید نواب صفوی گفت: در کشور ما شخصیت ها و قهرمانان تاریخی، فرهنگی و انقلابی زیادی مانند شهید نواب صفوی وجود دارد. یکی از آنهاست امیدواریم توان مالی ما به حدی باشد که بتوانیم همزمان چندین خدمت ارزنده در تولید ارائه دهیم. این سازمان در برنامه هفتم توسعه تلاش کرده تا سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهد و امیدواریم این امر در عملکردهای سال های آینده منعکس شود. ما دوست داریم هر شب آثار جذابی را برای مردم به نمایش بگذاریم، همکاران ما هم تلاش می کنند و بخشی از کار باید حول محور غرور و شخصیت ملی بچرخد.

رئیس صداوسیما در بخشی دیگر از سخنرانی خود درباره آثار پرمخاطب و سریال الفاخر و فاخر گفت: تولیدات فاخر نه تنها به بودجه، بلکه به متن و عوامل تولید حرفه ای سریال «توبی» بستگی دارد یکی از آن مشاغلی است که همین مولفه ها را دارد و سعی می کنیم بهترین عوامل تولید را در کنار خلاق ترین و با استعدادترین عوامل داشته باشیم.

وی درباره آمار سریال تولیدی گفت: در حال حاضر 12 سریال جلوی دوربین داریم و ساعت 1404 جدول پخش نمایش ما تقریبا تمام شده است. آثاری هم داریم که در مرحله پیش تولید یا فیلمنامه نویسی هستند. دوستان ما در دفتر فیلمنامه خیلی زحمت می کشند. گروه سیمافیلم نیز با ساختار جدید تلاش زیادی می کند و تولیدات را در این مرکز متمرکز می کند. ما در حال حاضر به دوران پس از 1404 فکر می کنیم.

جبلی در پاسخ به سوالی درباره سریال گفت: سعی می کنیم در سریال هم تنوع ساختاری و هم تنوع موضوعی داشته باشیم. در زمان پذیرش آثار سعی می کنیم آثار متفاوتی داشته باشیم. تمام تلاش ما نباید محدود به یک ساختار و یک کلاس موضوعی باشد.

وی درباره ساخت سریال شهید رئیسی گفت: آثاری که درباره شخصیت های انقلاب ساخته می شود باید آثار قوی باشد. ما نمی خواهیم تکالیف را به شغل تبدیل کنیم. برخورد با شخصیت ها به معنای پرداخت مستقیم نیست. در آثاری که در سال های اخیر دیده ایم، علاوه بر شخصیت اصلی، داستان های فرعی دیگری نیز تولید می شود و سایه شخصیت اصلی در اثر به چشم می خورد تا از حساسیت ها کاسته شود و آثار با سرعت بیشتری خلق شوند. و پیچیدگی کمتر

جبلی اضافه کرد: مضامین، داستان ها و حکایت هایی درباره شهید رئیسی و شهید امیر عبدالهیان قطعا بررسی می شود تا درام قوی به نمایش درآید. خلق آثار در دستور کار است، امیدواریم به قالب جذابی برسیم.

رئیس رسانه ملی درباره برخی واکنش ها به حضور هنرمندان در تلویزیون گفت: اگر هجمه ای از بیرون برای سخنرانی دوستانی که با ما کار می کنند وجود نداشته باشد، هجمه ای از داخل وجود ندارد.

وی با اشاره به مصاحبه مثبت طهماسب درباره تلویزیون گفت: آقای طهماسب یکی از فضائل تلویزیون است و ما هم به او کمک می کنیم آثاری مانند «پارتی» را بهتر تولید کند. من در این چند سال گفته ام و جز این حرف از من چیزی نشنیده اید که در صدا و سیما به روی همه هنرمندان باز است. اگر به کارهای مجلل و جذاب علاقه دارید ما نیز بسیار خوش آمدید.

جبلی در پایان گفت: امیدواریم عزیزان از توانمندی رسانه ملی به عنوان بزرگترین وسیله ارتباط با جامعه استقبال کنند.

245245

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا