اخبار روز

رکوردشکنی برق تهران در گرم ترین روزهای سال؛ صرفه جویی ضروری است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از شکسته شدن رکورد تامین برق در تاریخ صنعت برق با توزیع بیش از 100 میلیون کیلووات ساعت انرژی در روز خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: با توزیع بدون محدودیت بیش از 100 میلیون کیلووات ساعت انرژی در یک روز و یک شب، سقف تامین برق شهر تهران در تاریخ صنعت برق شکسته شد.

به گزارش تسنیم، کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به اینکه با وجود اینکه چندین کشور همسایه ایران مجبور به تامین برق در شرایط جوی فعلی به چالش بزرگی برای کشورهای منطقه شده است، توضیح داد: برنامه را خاموش کنید، اما می بینیم که به لطف تلاش بی بدیل کارکنان صنعت برق، شبکه برق کشور و همچنین شهر تهران با حمایت مشتریان کاملاً پایدار است.

وی توضیح داد: در این شرایط با توزیع 102 میلیون کیلووات ساعت انرژی در روز، سهمیه تامین برق تهران در تاریخ صنعت برق شکسته شد و افزود: به ازای هر درجه افزایش دما در پایتخت، بیش از 200 مگاوات شبکه تهران در حال توسعه است و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، پیش بینی می شود در دوره آتی بیش از 300 مگاوات به بار شبکه تهران اضافه شود، بنابراین همکاری و نجات هموطنان تهرانی می باشد. برای حفظ پایداری شبکه ضروری است.

ناظریان افزود: با همکاری مشترکین هیچ برنامه ای برای فلج شدن کشور و شهر تهران وجود ندارد و امیدواریم با تلاش همکاران و همراهی مردم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم به خصوص هفته جاری و هفته آینده دو هفته بسیار گرم در کشور را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ارسال پیامک به مشترکان پرمصرف تهران را هشداری برای مصرف کنندگان سنگین دانست و گفت: انتظار می رود این دسته از مشترکان توجه بیشتری به شرایط موجود در کشور داشته باشند و مصرف منطقی انرژی در ساعات اوج مصرف از ما باشد. کمک به تامین انرژی عادلانه همه هموطنان و بدیهی است در صورت تداوم این بی توجهی محدودیت هایی در مصرف اعمال خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان تهرانی خواست با کاهش مصرف برق و پرهیز از استفاده از لوازم برقی پرمصرف به ویژه در هفته جاری و آینده در حفظ پایداری شبکه برق کشور سهیم باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا