اخبار روز

جنگل های برزیل از گرما فرار می کنند!

بر اساس مطالعه جدیدی که در این ماه منتشر شد، گونه های درختی حساس به گرما در برزیل برای فرار از اثرات بدتر تغییرات آب و هوایی به ارتفاعات بالاتر مهاجرت می کنند. این پدیده واکنش تطبیقی ​​به افزایش دما را نشان می دهد و تاثیر آب و هوا بر اکوسیستم منطقه را پیچیده می کند.

محققان دانشگاه بیرمنگام و سایر موسسات این کوه پیمایی را مستند کرده و آن را در مجله Plant Science منتشر کردند. آنها دریافتند که این مهاجرت نشان دهنده الگوهای تاریخی مشاهده شده در طول تغییرات آب و هوایی گذشته است. مطالعات نشان می دهد که گونه های مختلف درختی در جستجوی شرایط رشد و بقای بهتر به مناطق سردتر و بالاتر می روند.

به گزارش ایسنا، دکتر رودریگو برگامین، محقق دپارتمان جغرافیا، زمین و علوم محیطی در بیرمنگام: “ما دریافتیم که گونه های مختلف در جهات مختلف حرکت می کنند و در جنگل هایی که در ارتفاعات پایین تر قرار دارند، درختان به جای سربالایی به سمت پایین حرکت می کنند.” عواملی غیر از دما، مانند رقابت بین گونه ها.

با این حال، در جنگل‌های بالاتر از کوه‌ها، بیشتر گونه‌ها با افزایش دما به سربالایی مهاجرت می‌کنند و مناطق پایین‌تر برای درختانی که هوای گرم را دوست دارند، مناسب‌تر هستند. این می تواند به این معنی باشد که با ادامه گرم شدن جهان، گونه هایی که به دمای پایین تری نیاز دارند، در معرض خطر انقراض قرار دارند.

این مطالعه 627 گونه درختی را در 96 مکان در جنگل اقیانوس اطلس برزیل مورد بررسی قرار داد.

پیامدهای الگوهای مهاجرت در جنگل

نتایج پیامدهای عمیقی برای مدیریت جنگل و استراتژی های حفاظت دارند. هنگامی که درختان جابجا می شوند، ترکیب جنگل تغییر می کند و به طور بالقوه بر تنوع زیستی و سلامت جنگل تأثیر می گذارد.

از نظر تاریخی، درختان در پاسخ به نوسانات آب و هوا، محدوده خود را تغییر داده اند. با این حال، سرعت فعلی تغییرات شتاب گرفته است و نگرانی‌هایی را در مورد توانایی اکوسیستم‌ها برای سازگاری سریع ایجاد کرده است. این حرکت سریع می تواند روابط اکولوژیکی ایجاد شده را مختل کند و منجر به پیامدهای غیرقابل پیش بینی شود.

حرکت درختان به سمت بالا همچنین توجه را به تأثیرات گسترده‌تر گرمایش جهانی بر گیاهان و جانوران جلب می‌کند. از آنجایی که انتظار می‌رود دما همچنان در حال افزایش باشد، دانشمندان هشدار می‌دهند که احتمالا گونه‌های بیشتری از این روش پیروی می‌کنند و به ارتفاعات یا عرض‌های جغرافیایی بالاتر حرکت می‌کنند.

این تحقیق نیاز به شیوه‌های مدیریت جنگل تطبیقی ​​را نشان می‌دهد که بتواند توزیع‌های متغیر گونه‌های درختی را در خود جای دهد. علاوه بر این، این سازمان خواستار افزایش تلاش ها برای کاهش تغییرات آب و هوایی برای کند کردن این مهاجرت ها و حفظ تعادل اکولوژیکی است.

همانطور که جهان با تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می کند، مهاجرت درختان یادآور تأثیرات گسترده تغییرات آب و هوا بر اکوسیستم های طبیعی است. این نیاز به اقدام جهانی آب و هوا و استراتژی‌های حفاظتی نوآورانه برای محافظت از این اجزای حیاتی محیط زیست ما را برجسته می‌کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا