اخبار روز سینما جهان

جشنواره فیلم تورنتو در مدار ستاره‌ها / همه چیز درباره دوره ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، جشنواره فیلم تورنتو 2024 با افزودن جدیدترین فیلم های آلیشیا ویکاندر، لوپیتا نیونگو، استیو کوگان، رالف فاینس، جنیفر لوپز، سلما هایک، لیلی جیمز و ریز احمد، چهل و نهمین دوره خود را به باران ستاره ای تبدیل کرد. .

مهر وی نوشت: علاوه بر این فیلم بیوگرافی آندره آ بوچلی با عنوان «آندریا بوچلی: چون باور دارم» که مستندی درباره تنور معروف ایتالیایی و ساخته کارگردان کوزیما اسپندر است و مستندی ساخته تام زیمنی درباره بروس اسپرینگستین با عنوان « خاطرات جاده: بروس اسپرینگستین و گروه ای استریت، ساخته کارگردانی که سال گذشته با مستند سیلوستر استالونه Sly برای نتفلیکس در تورنتو حضور داشت، در حال حاضر چیزهای زیادی برای انتظار دارد.

این جشنواره همچنین اولین نمایش حماسه تاریخی اوبرتو پازولینی، بازگشت، با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش را ارائه می دهد که پس از فیلم بیمار انگلیسی دوباره با هم همکاری می کنند. اولین نمایش جهانی «درس‌های پنگوئن» اثر پیتر کاتانئو با بازی استیو کوگان و جاناتان پرایس، «غیرقابل توقف» جنیفر لوپز، یک درام ورزشی به کارگردانی ویلیام گلدنبرگ، و «ربات وحشی» کریس سندرز، انیمیشنی از DreamWorks با بازی لوپیتا نیونگو. پدرو پاسکال و کیت کانر نیز در این جشنواره دیده می شوند.

امسال، تورنتو همچنین ترکیبی از فیلم‌هایی را که در کن و ونیز به نمایش درآمده‌اند، نمایش می‌دهد. در قسمت کناری این گالا، اولین نمایش بین المللی کمدی جولی دلپی با عنوان «با بربرها» درباره پناهندگان در برنامه است. «دوستان» به نویسندگی و کارگردانی اسکات مک گی و دیوید سیگل با بازی نائومی واتس و کاستنس وو، «ویل و هارپر» ساخته جاش گینبام که مستندی درباره سفر جاده ای با ویل فارل و هارپر استیل است نیز در این فیلم به نمایش در می آید. بخش. بیرون می آید

از کن، پل شریدر Oh Canada با بازی اوما تورمن، ریچارد گیر و یاکوب آلوردی اولین نمایش خود را در آمریکای شمالی انجام می دهد. «کفن ها» و «آنورا» ساخته دیوید کراننبرگ، آخرین فیلم شان بیکر که برنده جایزه برتر جشنواره کن با بازی مایکی مدیسون شد و موزیکال جنایی «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیارد با بازی زویی سالدانا، سلنا گومز و کارلا سوفیا. گاسکون در آن بازی می کند و «مرد بهتر» مایکل گریسی نیز در این قسمت دیده می شود.

تورنتو پیش از این اعلام کرده بود که اولین نمایش جهانی فیلم های بهشت ​​ران هاوارد، فارغ التحصیلی ربل ویلسون، التون جان از دیوید فرنیش و التون جان: هرگز خیلی دیر نیست، وو مین. Ho و Superboys of Malgaon به کارگردانی Reema Katti در برنامه هستند.

در بخش جنبی «نمایش‌های ویژه»، اولین نمایش جهانی «بی‌خون» به کارگردانی آنجلینا جولی با بازی سلما هایک و دمیان بیچیر رونمایی می‌شود. «حقایق سخت» مایک لی، که در آن کارگردان بریتانیایی با ماریان ژان باپتیست، ستاره «رازها و دروغ‌ها»، «میلرها در ازدواج» ادوارد برنز و فیلم هیجان‌انگیز «رله» دیوید مک‌کنزی، با بازی ریس احمد و لیلی جیمز، دوباره متحد می‌شود. تریلر جنایی کریستوفر اندروز «آنها را پایین بکش»، فیلمی درباره بازی بسکتبال بومی آمریکایی «ریس بال» ساخته سیدنی فریلند کارگردان کهنه کار تلویزیون و تهیه کنندگی لبرون جیمز، و تریلر علمی تخیلی آن ماری فلمینگ «آیا می توانم شاهدی داشته باشم». “با بازی ساندرا اوه، دیگر فیلم‌های این دسته تورنتو هستند.

در حالی که مراسم سال گذشته تورنتو به دلیل اعتصابات اتحادیه بازیگران و نویسندگان آمریکا بدون ستاره بود، تورنتو این بار آن را جبران کرده و برگزارکنندگان آن از بازگشت ستاره های هالیوود به فرش قرمز خبر می دهند. در همین حال، تورنتو فاقد زرق و برق و زرق و برق دنیای قدیم در کن یا ونیز است و به استودیوهای بزرگ و هندی ها اجازه می دهد تا فیلم های پر ستاره خود را پس از نمایش جهانی در تلوراید یا جشنواره های اروپایی به جریان اصلی برسانند. ، برای فروش بهتر آنها.

در بخش «نمایش‌های ویژه»، مستند جیا کاپولا درباره پاملا اندرسون با عنوان «آخرین دختر روی صحنه» با بازی جیمی لی کورتیس و دیو باوتیستا به نمایش درمی‌آید. کمدی جنایی دیتو مونتل “ریف راف” با بازی جنیفر کولیج و اد هریس، تریلر علمی تخیلی “ارزیابی” با بازی آلیشیا ویکاندر و الیزابت اولسن به کارگردانی فلور فورچون، “گوشه تیز” جیسون باکستون با بازی کوبی اسمالدرز و بن فاستر، تو» ساخته ویلیام بریجز، تریلر پسا آخرالزمانی RT Thorne «40 Acres» با بازی دنیل ددوایلر، مهیج «مرتد» به کارگردانی اسکات بک و برایان وودز، «یک مکان آرام» با بازی هیو گرانت و درام «عشق در شهر بزرگ» توسط کارگردان کره ای E. Oni نیز در این بخش گنجانده شده است.

دیگر اولین نمایش های جهانی در بخش نمایش ویژه عبارتند از: اولین کارگردانی ست ورلی، طرح، کارناوال تمام شد، یک کمدی مافیایی در ریودوژانیرو توسط فرناندو کویمبرا، یک درام با محوریت بوکس با عنوان “برش” توسط کارگردان شان الیس با بازی اورلاندو. بلوم«آتش درون» نوشته ریچل موریسون با داستانی نوشته بری جنکینز درباره بوکسور کلاریسا شیلدز و «ورتر جوان» نوشته خوزه لورنکو با بازی آلیسون پیل، پاتریک جی آدامز و داگلاس بوث.

بیشتر فیلم‌های آمریکایی که امسال به تورتنو می‌روند قبل از نمایش در این جشنواره در آمریکا به نمایش در می‌آیند و از این جشنواره به عنوان مکانی برای کشف مکان و بازاریابی فیلم‌های خود برای نمایش در سینماها در اواخر امسال استفاده می‌کنند. سال آینده. همچنین حدود دوازده فیلم آمریکایی که بسیاری از آنها برای اولین بار در جشنواره کن برای خریداران عرضه شد، در این جشنواره جایگاهی دارند.

برای عناوین بین المللی، جشنواره تورنتو به طور سنتی دروازه ای برای ورود به بازار آمریکای شمالی بوده است، با فیلم هایی مانند میلیونر زاغه نشین برنده اسکار و جدیدترین انیمه اسطوره ژاپنی هایائو میازاکی، پسر و ماهی خوار، افتتاحیه جشنواره فیلم تورنتو 2023. ، نمونه هایی از این دست هستند.

جشنواره تورنتو 2024 همچنین اولین نمایش بین‌المللی فیلم «برخورد خصوصی» اثر ادوارد برگر را دارد که فیلمی توطئه‌آمیز با مضمون واتیکانی با بازی رالف فاینس، استنلی توچی و جان لیتگو است. انیمیشن بیوگرافی مورگان نویل «قطعه قطعه» درباره فارل ویلیامز; و اولین فیلم مالکوم واشنگتن با عنوان “درس پیانو” با بازی ساموئل ال جکسون، جان دیوید واشنگتن و ری فیشر از جمله فیلم های امسال هستند.

فیلم I’m Still Here اثر والتر سالز که پیش از این در جشنواره کن به نمایش درآمد، برای اولین بار در آمریکای شمالی نیز دیده خواهد شد. آتنا نئو وسترن ریچل تسانگاری «درو» به کارگردانی راشل تسانگاری با بازی کالب لندری جونز و «شایعات» آخرین فیلم گای مدین با بازی ایوان جانسون و گالن جانسون که در جشنواره کن دیده شد، از دیگر فیلم های تورنتو هستند.

تورنتو قبلاً اعلام کرده بود که فصل امسال با کمدی فندق شکن بن استیلر به کارگردانی دیوید گوردون گرین و ربل ویلسون فارغ التحصیلی که یک کمدی موزیکال در مناطق روستایی استرالیا می گذرد، افتتاح خواهد شد. ، پایان بخش تورنتو سال 2024 خواهد بود. این فیلم ها طبق سنت تورنتو از بین فیلم های رایج محبوب انتخاب شده اند.

پیش از این اعلام شده بود که تورنتو از دیوید کراننبرگ اسطوره کارگردانی کانادایی به عنوان برنده جایزه دستاورد شغلی نورمن جویسون و امی آدامز به عنوان برنده جایزه بازیگر زن برجسته تقدیر خواهد کرد.

جشنواره فیلم تورنتو از 5 تا 15 سپتامبر (15 تا 25 شهریور) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا