سود ماترک متوفی با این شرط واریز می شود


به گزارش مانیبان، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه صندوق اعلام کرد: برای دریافت سود سهام عدالت فرود از متوفیان، یکی وراث باید در سامانه «میرآث» ثبت نام کنند و در عین حال سایر وراث نیز برای دریافت سود سرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا با پرداخت سود سرمایه، این افراد نیز سود دریافت کنند.

نحوه انتقال سهام از متوفی به ورثه

بر اساس این گزارش، کلیه خدمات مربوط به واگذاری سهام از متوفی به وراث از طریق سامانه «میراث» در 4 بانک و 44 کارگزار منتخب رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.

بر اساس این گزارش، وراث سهام متوفی پس از مراجعه به درگاه ذینفع بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» و تعیین زمان تشکیل پرونده برای شروع فرآیند واگذاری سهام متوفی وراث باید. یکی با بانک های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» یا کارگزاران منتخب مشورت کنید.

فرآیند ثبت درخواست در میراث.

بعلاوه، یکی وراثی که باید ثبت نام کنند، ابتدا باید وارد پورتال ذینفع بازار سرمایه یکپارچه به نشانی «ddn.csdiran.ir» شده و در مرحله بعد وارد قسمت «اموال متوفی» شده و تابعیت و تاریخ تولد را وارد کنند. در قسمت «استعلام زمان تشکیل پرونده»، متوفی اطلاعات لازم را از زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی به دست آورده است، پس از آن در صورتی که زمان تشکیل پرونده باشد. با تایید می توانند به هر یک از کارگزاری ها و بانک های منتخب مراجعه و در پایان پس از ارائه پرونده در یکی از دفاتر می توانید پرونده را از طریق بخش “بررسی وضعیت پرونده” در پورتال یکپارچه برای همه وراث پیگیری کنید.

مدارک لازم برای ارائه پرونده

وراث قبل از مراجعه به کارگزاری ها یا شعب بانک های مجاز جهت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه باید یکی از دفاتر اعلام شده مدارک زیر را ارائه دهید:

1- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

2- اصل یا عکس برابر اصل شناسنامه و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در قانون تحدید وراثت (با این توضیح که متقاضی کارت ملی یا شماره گواهی ملی ممهور به مهر بوده است. دریافت شده توسط مهر سازمان ثبت احوال می تواند کارت ملی را جایگزین کند).

3- اصل یا عکس برابر اصل گواهی محدودیت وراثت متوفی (شایان ذکر است در صورتی که مادر یکی از ورثه باشد از بند ب ماده 892 قانون مدنی استنباط می شود. کنترل اعتراض، همچنین صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان والدین متوفی الزامی است.)

4- در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز قید شده باشد ارائه اصل یا رونوشت ترکه الزامی است.

فرآیند ثبت نام در سامانه املاک کاملا رایگان است و در حال حاضر بیش از 6 هزار شعبه منتخب بانک های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و شرکت های کارگزاری منتخب آماده ثبت نام وراث سهام متوفی در این سامانه هستند.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین اطلاعات از سال 1383 تاکنون بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت فوت کرده اند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما