سبک زندگی

آقای نویدِ پورفرج، این‌روزها درباره ریشِتان حرف‌ها می‌زنند!

بهترین: به تازگی تصویر نوید پورفرج در فیلم «بادن» مورد توجه برخی کاربران قرار گرفته است. به عنوان مثال، یکی از کاربران در مورد او نوشته است: “چقدر احمق هستید، آقای بازرس.” خب پورفرج از آن دست بازیگرانی است که چهره و استایلش عناصر جذابی دارد. اما به موازات این نوع تعاریف، عده ای نیز هستند که ظاهر خود را شبیه برخی افراد در نظم موجود می دانند. در واقع نکته نگران کننده ای که شخصیت بازپرس در فیلم بیدان بر زندگی خاسی نوید پورفرج ایجاد کرده، کمی نگران کننده است و به نظر می رسد این حرف ها و احادیث رنگ و بوی سیاسی هم می دهد.

ریش از دیدگاه روانشناسی.

کاربری به نام امیرحسین درباره تاثیر ریش بر مردان از نظر روانشناسی صحبت کرده و به سوال رایج برخی از افراد در مورد نحوه گذاشتن ریش در فصل گرما پاسخ داده است: برای خانم ها داشتن ریش روی صورتشان حتی در هوای گرم غیر قابل درک است و وقتی همه سعی می کنند لباس های خنک و راحت بپوشند … چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ مردان به دلایل و انگیزه های مختلف ریش می گذارند. رشد موهای صورت یک ویژگی دوجنسی است.

یعنی ریش هم در مردان و هم در زنان رشد می کند، اما در مردان شدیدتر است. چرا ما به عنوان یک گونه باید ریش داشته باشیم؟ این از نظر تکامل برای چیست؟ با توجه به اینکه انسان مانند سایر نخستی ها دارای زندگی اجتماعی است و در سلسله مراتب جامعه او چندین سطح اجتماعی مختلف وجود داشته است، ریش می تواند جایگاه یک فرد در بین مردان و عاملی برای جذب زنان باشد. داشتن ریش به راحتی می تواند نشان دهنده سن و میزان تسلط فرد در اجتماع در بین افراد دیگر باشد.

آقا نوید از پورفرج این روزها از ریش شما می گویند!

در حال حاضر وجود ریش در ناخودآگاه زن و مرد جنبه معنوی دارد. به همین دلیل است که مردان هنوز هم گاهی تصمیم می گیرند این نوع استراتژی تبلیغاتی را با نشان دادن ریش خود انجام دهند. حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه باشند. رشد صنعت آرایشگری مردانه نشان دهنده این واقعیت است که چرا مردان هنوز هم ریش را به عنوان بخشی از جذابیت خود به نمایش می گذارند، حتی اگر قراردادهای اجتماعی مانند گذاشتن ریش از دوران قدیم ناپدید شده باشد؟

این سوالی بود که محققان دانشگاه «سیلزیا-لهستان» و دانشگاه «پادوآ-ایتالیا» را نگران کرد. آنها تیمی تشکیل دادند و 414 مرد بین 18 تا 40 سال را به دقت بررسی کردند. آنها در تحقیقات خود دریافتند که مردانی که ریش دارند عموماً مبارزان سالم تر و بهتری در نظر گرفته می شوند (که روحیه حمایت را برجسته می کند).

علاوه بر این، آنها به طور ناخودآگاه قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شوند و رفتار دوستانه تری دارند که ممکن است با علاقه در جامعه همسو باشد. علاوه بر این، مردان ریشو می توانند در جامعه جسور و پرخاشگر باشند، چیزی که زنان ناخودآگاه عاشق آن هستند. علاوه بر این، آنها هنوز هم می توانند موقعیت اجتماعی یک مرد را نشان دهند.

کاربران در مورد این موضوع چه می گویند؟

اکثر کاربران در این مورد نظرات متفاوتی دارند. در واقع ریش به عنوان یک عقیده و ایدئولوژی اعتبار چندانی ندارد. در واقع این مدل ممکن است نظر برخی افراد را به خود جلب کند، اما در ابعاد وسیع تر جامعه چندان مطلوب به نظر نمی رسد.

پویا: ممنون از شما دوستان علمی که ما را به مردان بی ریش معرفی کردید و از ریش متنفران اینقدر بی اعتبار شویم. جدی ممنون

ثریا: همه اینها در نبود یک عامل خاص وجود دارد، وقتی ریش داشتن دلیل خاصی داشته باشد، حتی می تواند دافعه باشد.

آقا نوید از پورفرج این روزها از ریش شما می گویند!

فاطمه: همه این چیزهایی که دانشمندان گفتند درست است اما ایرانی ها در یک جمله به حقیقت پایان دادند. این ریش نیست، ریشه است.

محمد: البته ریش قاب دار، شانه شده و گاه سشوار، آراسته و جذاب است. خیلی مهم است که به خاطر ایدئولوژی نباشد.

منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا