اخبار روز

آیا ویژگی جنجالی ویژن پرو اپل راه خود را به هدست های متا باز خواهد کرد؟

متا پتنت جدیدی برای هدست واقعیت مجازی خود ثبت کرده است که به نظر می‌رسد ویژگی‌های شبیه به EyeSight Vision Pro را به مدل‌های مختلف Meta Quest اضافه می‌کند.

به گفته زومیت، تعجب آور نیست که متا می خواهد هدست خود را با بررسی قابلیت های Vision Pro و همچنین نقاط قوت و ضعف آن کامل تر کند. جالب اینجاست که ویژگی EyeSight بازخورد منفی از کاربران دریافت کرده است و اپل ممکن است در آینده این ویژگی را از Vision Pro حذف کند.

EyeSight در هدست واقعیت مجازی اپل یکی از ویژگی هایی است که اپل از آن به عنوان تفاوت اصلی بین Vision Pro و محصولات رقیب یاد می کند. ویژگی جالبی که برای حفظ ارتباط چشمی کاربران ویژن پرو با اطرافیانشان طراحی شده است. EyeSight از اسکن صورت برای ایجاد تصویر مجازی از چشمان شما بر روی صفحه نمایش خارجی دستگاه استفاده می کند.

در زمان عرضه Vision Pro، اپل گفت: «ما EyeSight را ایجاد کردیم. زیرا می دانستیم با پوشاندن چشم ها قسمت زیادی از ارتباط با دیگران از بین می رود. به درستی در اصل مفهوم ویژن پرو بود. زیرا می‌خواستیم مردم بتوانند این ارتباطات را در دنیای واقعی خود حفظ کنند.»

طبق 9to5Macبا وجود ادعاهای اپل، کاربران آن طور که انتظار می رفت از قابلیت EyeSight استقبال نکردند. قانون ثبت اختراع به شرکت ها اجازه نمی دهد از ایده ها محافظت کنند. بلکه به سادگی از روش های اجرای این ایده ها در برابر کپی برداری محافظت می کند. بنابراین، شرکت‌ها می‌توانند ایده‌ها را کپی کرده و حتی روش‌های پیاده‌سازی خود را ثبت اختراع کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا