اخبار روز

هشدار جنگ داخلی در آمریکا در صورت شکست ترامپ

یک قانونگذار ایالتی تهدید کرده است که در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جنگ داخلی در آمریکا به راه خواهد افتاد.

به گزارش فارس، «جورج لانگ» نماینده مجلس سنای ایالت اوهایو ظاهرا تهدید کرده است که اگر دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر پیروز نشود، جنگ داخلی در آمریکا رخ خواهد داد.

لانگ این اظهارات را در خلال سخنرانی افتتاحیه «جی دی ونس،» زوج کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ گفتند.

او در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت: “می ترسم اگر اینطور باشد.” یکی اگر شکست بخوریم، باید جنگ داخلی برای نجات کشور راه اندازی شود و کشور نجات خواهد یافت.»

وی ادامه داد: این بزرگترین آزمون در تاریخ بشریت است و اگر به جنگ داخلی برسیم، خوشحالم که افرادی مانند اعضای گروه دوچرخه سواران حامی ترامپ را داریم.

او بعداً سخنان خود را پس گرفت و عذرخواهی کرد. لانگ در شبکه اجتماعی X نوشت: «من به خاطر این نظرات تفرقه‌انگیز عذرخواهی می‌کنم.

افزایش شکاف سیاسی در ایالات متحده در سال های اخیر بارها و بارها باعث شده است که تحلیلگران نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در ایالات متحده هشدار دهند.

حدود دو سال پیش، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که گروهی از مقامات سابق هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با اشاره به بن‌بست و بحران‌های سیاسی بی‌سابقه‌ای که آمریکا با آن روبه‌رو است، حزب جدیدی به نام «پیش» تشکیل داده‌اند.

بنیانگذاران این حزب در زمان تأسیس خود درباره لزوم ایجاد یک حزب جدید نوشتند: «قطب‌بندی، آتش بر خرمن‌کوبی ارعاب سیاسی در دو سال گذشته تهدید به مرگ و سوء قصد علیه نمایندگان کنگره، فرمانداران، قضات دادگاه عالی و حتی معاون رئیس جمهور را دید.»

بنیانگذاران حزب جدید ابراز نگرانی کردند که “تا زمانی که کاری انجام نشود، ایالات متحده در این قرن تولد 300 سالگی خود را به هیچ وجه جشن نخواهد گرفت.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا