اخبار روز

فروش پروازهای چارتر اربعین ممنوع است


به گزارش مانیبان، در متن نامه مرتضی دهقان به مدیران عامل شرکت های هواپیمایی کشوری آمده است:

با کمال احترام، پیرو موارد مطروحه در جلسه 30/4/1403 موضوع بند یک دعوتنامه 23/04/1403 در خصوص پروازهای اربعین حسینی 1403 و تاکید و تایید کلیه حاضرین در جلسه ای در خصوص تامین حداکثری زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ارائه بهترین خدمات ممکن به زائران اربعین حسینی توسط دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور، در این خصوص موارد زیر به اطلاع می رساند:

_ برنامه پروازی درج شده در این بخشنامه از تاریخ 24 می باشد مرداد تا 9 سپتامبر قطعی شد.

تمامی خطوط هوایی باید طی 24 ساعت پس از دریافت مجوز پرواز، پروازها را باز کرده و بلیت را به عموم بفروشند.

فروش بلیت هایی که تاریخ حرکت یا برگشت آنها با مدت فوق الذکر مصادف باشد مشمول شرایط این بخشنامه می باشد. هرگونه تغییر رزرو به درخواست مسافر در خصوص بلیط هایی که تاریخ صدور آنها قبل از صدور این بخشنامه است، در صورتی که تاریخ سفر در بلیط جدید در ایام اربعین باشد، رعایت شرایط الزامی است. . این بخشنامه جهت صدور تبصره جدید.

_ بلیط یک طرفه از استان های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به مقصد بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر (6) میلیون تومان تعیین شده است.

_ قیمت کل بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان های کشور (به استثنای استان های مذکور) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر 5 میلیون تومان تعیین شد.

_ صدور بلیط یک طرفه یا دو طرفه به تشخیص مسافر می باشد. بنابراین فروش اجباری بلیط رفت و برگشت به عنوان شرط لازم برای صدور بلیط ممنوع است.

_ قیمت بلیط بزرگسالان (ADL) و کودکان (CHD) به همین ترتیب تعیین می شود.

_ برای رعایت مقررات رزرواسیون و ارائه اطلاعات به موقع و دقیق از آخرین وضعیت پرواز، ثبت اطلاعات دقیق مسافران (اطلاعات فردی مندرج در گذرنامه)، شماره تلفن یا ایمیل الزامی است. آدرس مسافر یا گروهی از مسافران در هر PNR.

ایرلاین ها نمی توانند در مدت زمان تعیین شده به صورت گروهی (بیش از 9 نفر) بلیط بفروشند.

_ کلیه قراردادهای چارتر بین شرکت های هواپیمایی و چارتر کننده ها در ایام اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کننده ها ممنوع می باشد.

_ تعیین هواپیمای پشتیبان توسط شرکت های هواپیمایی و با همکاری و انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر شرکت های هواپیمایی در این مدت الزامی است.

پاسخگویی سریع و مناسب خطوط هوایی به مسافران لازم است نماینده ویژه خود را در فرودگاه های عراق و ایران که مقصد و مبدا پرواز محسوب می شوند، تعیین و به سازمان ارائه دهید.

– برای نظارت بر پروازها، کلیه شرکت ها موظفند نسبت به حضور نماینده آگاه و آشنا به سامانه آنلاین مدیریت ناوگان خود (Fleet Watch) به همراه رایانه شخصی در مدت زمانی که متعاقباً اعلام می شود، اقدامات لازم را انجام دهند. در سالن کنفرانس این سازمان

به منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیط در کلیه خطوط هوایی، در صورت انصراف مسافر حداکثر تا 24 ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده پرواز، 25 درصد قیمت پایه بلیط برای هر مسیر و مابقی به مسافر عودت داده می شود. 50 درصد از قیمت پایه بلیط از 24 ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده پرواز و بعد از پرواز کسر می شود و مابقی به مسافر عودت داده می شود.

تسویه بدهی با فرودگاه های عراق قبل از پروازهای اربعین الزامی است. کلیه خسارات ناشی از عدم صدور مجوز پرواز توسط طرف عراقی به دلایل فوق بر عهده شرکت هواپیمایی خواهد بود.

_ کلیه اطلاعات مورد نیاز زائران با انتشار و اختصاص لینک ویژه ایام اربعین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، روزنامه ها و بخش های خبری و زیرنویس رسانه ملی به اطلاع عموم خواهد رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا