اخبار روز

چرا آمریکایی ها نسبت به تحولات سیاسی بی تفاوت هستند؟

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، رسانه های آمریکایی در مطلبی به این موضوع اشاره کردند که رویدادهای مهم سیاسی هفته های اخیر در آمریکا تاثیر زیادی بر محبوبیت نامزدهای دو حزب پیشرو در این کشور نداشته است. و گزارش داد که بازنشستگی بایدن تأثیر زیادی بر عملکرد احزاب ندارد و رقابت ها همچنان از نزدیک تحت نظر است.

به گزارش لس آنجلس تایمز، ترامپ در سال 2016 مدعی شد که محبوبیت او در میان هوادارانش به حدی است که حتی اگر در روز روشن در خیابان به شخصی شلیک کند، آرای خود را از دست نمی دهد. این سخنان در آن زمان اغراق آمیز به نظر می رسید، اما امروز می بینیم که پایگاه حمایتی ترامپ با وجود بحران های مختلف، شکست های دادگاه، استیضاح و اتهامات مختلف همچنان قوی است.

این حمایت مستمر از ترامپ نه تنها به درخواست شخصی او از طرفدارانش مربوط می شود، بلکه نشان دهنده تغییر عمیق در طرز فکر رای دهندگان است. وفاداری حزب اکنون به یک نیروی قدرتمند در هر دو طرف طیف سیاسی ایالات متحده تبدیل شده است.

همانطور که رسانه های آمریکایی گزارش دادند، این تغییر به حامیان ترامپ محدود نمی شود. در مورد بایدن، عملکرد ضعیف او در مناظره انتخاباتی با ترامپ به انتقادات گسترده رهبران دموکرات، رسانه ها و حامیان مالی ستاد او منجر شده است. آنها خواستار کناره گیری بایدن از کمپین انتخاباتی شدند و او در نهایت روز یکشنبه به این خواسته ها تسلیم شد. اما رای دهندگان آمریکایی که از او حمایت کردند، واکنشی مشابه با حامیان ترامپ نشان دادند. آنها درخواست برای استعفای بایدن را رد کردند.

تلاش ناموفق برای ترور ترامپ

به نوشته این روزنامه، وفاداری به احزاب باعث شده است که رای دهندگان آمریکایی از ایرادات عمده در نامزدهای مورد حمایت خود چشم پوشی کنند. اگرچه بسیاری از رای دهندگان دموکرات معتقد بودند که بایدن برای ریاست جمهوری خیلی پیر است و باید از رقابت کناره گیری کند، نظرسنجی ها همچنان نشان می دهد که رقابت تنگاتنگی بین او و ترامپ وجود دارد.

آمارهای وب سایت نظرسنجی 538 که به پیش بینی های انتخاباتی معروف است، نشان می دهد که بایدن در رقابت با ترامپ تا آخرین لحظه قبل از تصمیم به کناره گیری حرفی برای گفتن داشت. تجزیه و تحلیل این پایگاه نظرسنجی نشان داد که بایدن حدود 50 درصد شانس شکست ترامپ در انتخابات را داشت، آماری که تقریباً با احتمال پیروزی بایدن قبل از مناظره فاجعه بار بود.

از روزهای منتهی به بحث تا استعفای بایدن، نه تنها بایدن چندین اشتباه فاحش مرتکب شد که می‌توانست محبوبیت او را کاهش دهد، بلکه ترامپ از یک سوء قصد نافرجام جان سالم به در برد، احکام مساعدی در برخی از پرونده‌های قضایی و در کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه دریافت کرد. نامزدی برای انتخابات 2024 به حزب معرفی شد، اما رقابت بین این دو شخصیت به طور جدی ادامه یافت و از نزدیک دنبال شد. این نشان دهنده شدت جهت گیری حزبی در ایالات متحده است.

به گفته لس آنجلس تایمز، این روند توانایی جامعه آمریکا را برای رسیدگی به اختلافات و یافتن نقاط مشترک تضعیف می کند و نشان می دهد که انتخابات نزدیک در نوامبر برگزار خواهد شد. نظرسنجی ها نشان می دهد که صرف نظر از اینکه چه کسی نامزد دموکرات ها می شود، همه نامزدهای احتمالی آن حزب تقریباً همان محبوبیت بایدن را دارند.

چرا آمریکایی ها نسبت به تحولات سیاسی بی تفاوت هستند؟

بایدن در مناظره انتخاباتی با ترامپ عملکرد بسیار ضعیفی داشت

این واقعیت که ترامپ علی‌رغم محکومیت‌های جنایی، شکایت‌های موفق علیه او و انتقادات فراوان از عملکرد او محبوبیت خود را حفظ می‌کند، نشان‌دهنده رواج ایدئولوژی انتخاباتی معروف به «رای منفی» یا «حزب‌گرایی منفی» در میان رای‌دهندگان آمریکایی است. این روند به انگیزه اصلی رای دهندگان آمریکایی برای حضور در پای صندوق های رای تبدیل شده است. امروزه بسیاری از آمریکایی‌ها هویت سیاسی خود را نه با سیاست‌ها و شخصیت‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، بلکه با رویکردهایی که با آن مخالف هستند، تعریف می‌کنند.

وفاداری شدید بایدن و حامیان ترامپ به آنها به جای نشان دادن جذابیت واقعی این نامزدها برای رأی دهندگان، وضعیت فعلی جامعه آمریکا را توضیح می دهد. با این حال، رسانه های آمریکایی اعتراف کردند که آمریکایی ها رویکردی مغرضانه نسبت به مواضع حزبی خود دارند که یافتن نقاط مشترک را در آینده نزدیک دشوار می کند.

به نوشته این روزنامه، در هفته های اخیر اتفاقات مهم و قابل توجهی رخ داده است اما تاثیر چندانی بر محبوبیت نامزدها در نظرسنجی ها نداشته است. بنابراین، به نظر نمی رسد که خروج بایدن از کمپین تاثیر قابل توجهی بر روند انتخابات داشته باشد و احتمالا شاهد رقابت نزدیکی باشیم.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا