اخبار روز سینما

وقتی مجری دلتنگ عروسک ایرج طهماسب محبوبش می شود: برای پس گرفتن کلاه قرمزی هر کاری می کنم

ایرج طهماسب از کم توجهی تلویزیون به برندهای نوستالژیک و تفاوت فکری مدیران با فرزندان نسل جدید گفت و از مشکلاتی که در دهه هفتاد برای تولید کلاه قرمزی به وجود آمد گفت. وی از پایان همکاری تلویزیونی با برندهایی مانند عادل فردوسی پور ابراز تاسف کرد و گفت: امیدوارم شرایط به زودی تغییر کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کلاه قرمزی در فصل جدید «پارتی» به عروسک های خود بازگردد.

به گزارش بازتاب آنلاین، ایرج طهماسب در گفت و گو با اکبر نبوی در مجله تصویری «قاف» به نکاتی درباره همکاری با تلویزیون و تریبون ها اشاره کرد.

طهماسب گفت: جدا از بحث مالی، علت مشکلات تلویزیون، اختلاف نظر مدیریت و نسل جدید است. وی توضیح داد: باید بپذیریم که از نظر نظر، احساس و همه چیز با نسل بچه های جدید فاصله داریم، باید خودمان را به روز کنیم، حالا هرکسی که می خواهد برای نسل جدید کار کند در بن بست قرار دارد، در مجموع این بسته نسل جدید قابل بازی نیست مگر اینکه مسئولان یا مدیران کمی کوتاه بیایند و اجازه دهند راه های جدیدی باز شود.

ایرج طهماسب در استودیو برنامه قاف

او با بیان اینکه حتی در دهه شصت برای خلق شخصیتی مثل کلاه قرمزی مشکل داشتند، توضیح داد: در همان دهه شصت برای ایجاد تغییر خیلی جنگیدیم، زمانی که می خواستیم کلاه قرمزی را به خاطر رفتار متفاوتش بیاوریم، او بد بود. ما به مدیر گروه گفتیم و هیچ وقت تابوی بزرگی را شکست برای اولین بار یک کودک بدون تحصیلات و قلب پاک را که هرگز در تلویزیون نرفته بود، به استودیو آوردیم آموزش و پرورش نمی دانی چند نامه نوشته بود که تلویزیون باید این برنامه را بپذیرد از دل ما که نیتشان خیر است، «ارزش دارد صورتت را جلو ببری تا ثمر دهد».

وی درباره تفاوت همکاری با تلویزیون و شبکه خانگی نیز توضیح داد: تفاوت چندانی وجود ندارد، شاید در تلویزیون آزادی عمل بیشتری داشته باشید، چون با برخی چیزها راحت ترند، روی سکوها حسابرس کمی بیشتر است. ترسناک می گفتیم، بابا، چرا اینها را داری، اما نمی دانم چرا آنها بهتر شده اند. فقط باید سلیقه و ذوق داشته باشید، آنها هم دوست خواهند داشت.

ایرج طهماسب بعد از شال در مصاحبه ای شرکت کرد و با حضور در برنامه به سوالات اکبر نبوی پاسخ داد.
طهماسب که در «پارتی» برای شبکه‌های خانگی و تلویزیون کار می‌کرد، معتقد است کار در تلویزیون راحت‌تر است.

وی در خصوص مواجهه با مدیران گفت: هنر ما این است که بدانیم مشکل را در تلویزیون نشان دهیم و راهی پیدا کنیم تا مدیران متوجه آن نشوند. ما باید راهی برای ارائه هر مشکل پیدا کنیم. مثل کسی که می داند چگونه مرگ را به دیگران بگوید تا غش نکنند. خیلی وقت ها ما مشکل داریم و آنقدر مستقیم صحبت می کنیم که آنها متوجه می شوند».

طهماسب با تاکید بر اینکه با مدیران مشکل دارم، خاطرنشان کرد: من با هیچ مدیری مشکل نداشتم، مدیران با من مشکل داشتند، غیر از مشکل اقتصادی که همیشه وجود داشت و هنوز هم وجود دارد، مشکل دیگری نداشتم چون نداشتم. چیزهای بدی بگو من چیزهای انسانی می گفتم که همه ما درگیر آن هستیم. همین چند دهه پیش به دیدن کارگردان یک سینما رفتم و به او گفتم که می خواهم طوری فیلم بسازم که بچه ها بسازند. بیا سینما برای تشویق و خوشحالی “ما نمی خواهیم کارهایی انجام دهیم که بچه ها بتوانند آن را لمس کنند و خوشحال باشند. من بلند شدم و بیرون رفتم. اما آنها موقتی هستند.”

طهماسب درباره بازگشت کلاه قرمزی نیز گفت: آرزوی ما و مردم این است که کلاه قرمزی برگردد. امیدوارم این اتفاق بیفتد. من تمام تلاشم را می کنم. در کل باید از منابعی که ایجاد کرده ایم استفاده کنیم. تلویزیون یک سری منابع تصویری و صوتی دارد که دارایی آن است. مثل عادل فردوسی پور که متاسفانه در تلویزیون از دستش دادیم. واقعاً مایه شرمساری است. تلویزیون می تواند مشکل را با زمان پربیننده حل کند. متاسفانه گفتگو صورت نگرفت و به پایان رسید.»

ایرج طهماسب بعد از شال در مصاحبه ای شرکت کرد و با حضور در برنامه به سوالات اکبر نبوی پاسخ داد.
ایرج طهماسب ابراز امیدواری کرد کلاه قرمزی به عروسک های خود بازگردد.

وی درباره قهر با تلویزیون نیز توضیح داد: تلویزیون باید منابع و سرمایه هایش را حفظ کند، تلویزیون گوشه ای از خانواده ماست که با آن قهر می کنیم، چرا باید به جایی برسیم که همه بگویند چرا در تلویزیون هستید؟ این تلویزیون مال همه است، ممکن است برای مدتی به دست عده ای بیفتد، اما در نهایت این دلتنگی ماست یا پاک شدنی است؟

طهماسب در پایان با ابراز امیدواری از تطبیق بهتر مدیران با نسل جدید، تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید به روز باشند و به نسل جدید اعتماد کنند. نه به ما؛ به نسل جدید. باید به آنها اجازه داد که ظاهر شوند و اشتباه کنند. به محض اینکه اشتباهی دیدند، نباید آن را مرتکب شوند. چون در حال یادگیری هستند. آیا ما آن را از ابتدا می دانستیم؟ چقدر اشتباه کردیم ما باید راه را برای ورود ایده های جدید باز کنیم.»

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا