اخبار روز

3 میلیون کمک بازنشستگی واریز شد


به گزارش مانیبان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در نامه ای خطاب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص تصویب نامه مصوب جلسه ۲۴/۴/۱۳۰۳ هیات وزیران. در مورد «الحاق متن به عنوان تبصره به بند 1. تصویب پرداخت ماهیانه ده میلیون ریال به عنوان مبلغ علی الحساب تناسب حقوق بازنشستگان توضیح داد.

در این نامه آمده است که هیات وزیران «سه میلیون تومبی که به حساب حداقل مشمولان تأمین اجتماعی واریز می شود، کمک معیشتی است و سه ماهه پرداخت می شود» را تصویب کرده است. به این ترتیب به گفته محمدزاده حداقل ذینفع تامین اجتماعی، حداقل مستمری بگیران از فهرست تناسبی حذف شدند و مشخص نیست تکلیف تناسب برای این قشر چیست.

این بازنشسته اضافه کرد: در حالی که بازنشستگان منتظر صدور احکام تناسب هستند، هیات وزیران نامه ای را تصویب می کند که در آن سه میلیون تومبه فقط کمک معیشتی است و فقط برای سه ماه اول سال است و نباید ادامه پیدا کند.

محمدزاده ادامه داد: با وجود اینکه اعتبارات دولتی به دلیل تناسب بندی مصوبه پرداخت یک میلیون تومبه را دارند، چرا حداقل های تامین اجتماعی از لیست تناسب خط زده می شود؟

همه اینها در حالی است که هنوز تکلیف تناسب سایر سطوح تامین اجتماعی مشخص نشده است.

محمدحسن موسیوند عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشستگان خرم آباد در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی در تیرماه با تاخیر 3 تا 4 روزه به بازنشستگان مستمری پرداخت کرد. و بازنشستگان در پرداخت حق الزحمه خود مشکل دارند.

وی گفت: بسیاری از این بازنشستگان به بانک رفاه هزینه پرداخت می کنند. آیا بانک رفاه از جریمه دیرکرد بدهی شما چشم پوشی می کند؟ خیر، بانک رفاه و سایر بانک ها یک ریال از جریمه دیرکرد خود معاف نمی کنند و بازنشسته علاوه بر تأخیر در پرداخت حقوق، باید جریمه ای نیز بپردازد.

موسیوند ادامه داد: بسیاری از بازنشستگان حداقل دستمزد دریافت می کنند و به سختی از مستمری خود اجاره و هزینه پرداخت می کنند. حقوق بازنشستگی آنقدر ناچیز است که بازنشسته نمی تواند پس انداز کند و این مبلغ ناچیز را برنامه ریزی می کند، به همین دلیل با تاخیر در پرداخت حقوق، مشکلات زیادی برای بازنشستگان به وجود می آید.

یک میلیون تومبای تناسبی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می شود

فرض بر این است که یک میلیون تومان بر اساس تناسب جداگانه به حساب بازنشستگان کشوری واریز شود.

به گزارش خبرنگار ایلانا، سی تیر حقوق بازنشستگان کشوری بدون تناسب پرداخت شد. حال مدیران صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده اند که این مبلغ طی دو سه روز آینده با تامین منابع مالی به صورت جداگانه به حساب بازنشستگان کشوری و نظامیان واریز می شود.

نشست بازنشستگان مخابرات ایران در استان های مختلف

بازنشستگان مخابرات ایران در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود در استان های مختلف تجمع کردند.

صبح امروز دوشنبه اول مردادماه بازنشستگان مخابرات ایران در استان های اردبیل، هرمزگان، آذربایجان غربی، گیلان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کردستان، اصفهان، خوزستان، تهران، لرستان و سایر استان ها تجمع کردند.

اجرای استاندارد 89 تامین اجتماعی، اجرای عادلانه یکسان سازی حقوق، اجرای تبصره 1 ماده 21 قانون خدمات کشوری و تبصره 2 ماده 33 سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، پرداخت مزایا و راهکارهای مربوطه. چالش ها و مسائل. بیمه تکمیلی و کاهش نسبت بازنشستگان از مبلغ بیمه تکمیلی طبق روال گذشته یکی از خواسته های این بازنشستگان است.

لازم به ذکر است این میلیون تومان برای بازنشستگان لشکری ​​و تامین اجتماعی واریز نشده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا