اخبار روز

قیمت دلار کاهش یافت


به گزارش مانیبان، عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی باعث کاهش قیمت دلار شد تیر ماه موثر بوده است. به نظر می رسد ریسک های سیاسی از بازار دور شده و بانک مرکزی با مشاهده شرایط مساعد، با افزایش سطح عرضه، موجب کاهش نرخ ها شده است. در نتیجه دلار 3.1 درصد کاهش یافت. تیر یک ماه گذشت.

سید کمال سیدعلی معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در گفتگو با بازتاب آنلاین درباره وضعیت بازار ارز می گوید: عرضه و تقاضا قیمت ارز را در کشور ما به دلیل نبود ارز تعیین می کند. منابع ارزی در صورت افزایش تقاضا قیمت ارز افزایش می یابد و اگر عرضه متناسب با افزایش تقاضا باشد قیمت کاهش می یابد اما در یک ماه گذشته عرضه ما افزایش پیدا نکرده و تا حدودی قیمت نفت ارزان‌تر است، بنابراین فرضیه تزریق بانک مرکزی به بازار و در نتیجه کاهش قیمت ارز امکان‌پذیر است.

این کارشناس اقتصادی با نگرانی از قیمت آتی ارز تصریح می کند: کاهش قیمت دلار تقاضا را به آینده موکول می کند و کار دولت چهاردهم را سخت می کند.

به گفته وی، کف مقاومتی قیمت ارز 2 تا 3 هزار تومبی کمتر از رقم فعلی است و کاهشی کمتر از این نخواهیم داشت، در غیر این صورت تداوم افت مصنوعی قیمت ارز متقاضیان را تحریک کرده و خواهد کرد. عواقبی داشته باشد

سیدعلی تاکید کرد: امیدهای ایجاد شده در چشم انداز اقتصادی دولت جدید ممکن است انتظارات تورمی را کاهش داده باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا