اخبار روز سینما جهان

بهترین سریال‌های کره‌ای «دبیرستانی» در سال ۲۰۲۴

درام های دبیرستانی کره ای در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. سریال هایی مانند «تو عالی هستی»، «بیست و پنج، بیست و یک» و «مدرسه 2017» تنها چند نمونه از این سریال های موفق هستند که به موضوعاتی مانند قلدری، فشارهای خانواده و چالش های نوجوانان امروزی می پردازند. برخی از این درام ها جنبه تاریک دبیرستان را طنز می کنند و در عین حال به موضوعاتی مانند عشق، رشد شخصی و دوستی های پایدار نیز می پردازند.

به گزارش فرادید، در سال 2024 شاهد پخش چند سریال درجه یک دبیرستانی بوده ایم که معروف ترین و پربیننده ترین آن سریال «دونده دوست داشتنی» است. این سریال فانتزی و عاشقانه درباره دختری است که علاقه زیادی به یک ستاره مشهور موسیقی دارد. در نتیجه یک اتفاق عجیب، او به 10 سال گذشته سفر می کند و با ستاره مورد علاقه اش در دبیرستان همکلاسی می شود.

در اینجا لیستی از بهترین درام های دبیرستانی کره ای در سال 2024 آمده است.

1. سلسله مراتب

داستان این سریال در دبیرستانی برای فرزندان خانواده های ثروتمند می گذرد. Joshin معتبرترین مدرسه در کره جنوبی است که توسط Joshin Corporation تاسیس شده است. معمولاً فقط دانش آموزانی که از بدو تولد برای تحصیل در دبیرستان جوشین انتخاب می شوند مجاز به تحصیل در آنجا هستند. داستان اصلی از آنجا شروع می شود که پسری به نام کانگ ها (با بازی لی چای مین) وارد این مدرسه می شود. او همیشه لبخند دلنشینی بر لب دارد اما ظاهرا رازی را در پس این لبخند معصومانه پنهان کرده است. با حضور او، چارچوب ها و سلسله مراتب سفت و سخت ایجاد شده در دبیرستان جوشین شروع به شکستن می کند.

دیگر شخصیت‌های این مجموعه عبارتند از Jung Jae-ae (با بازی Roe Jung-ae)، که اولین دختر خانواده‌ای است که گروه تجاری Jaeul را اداره می‌کند. کیم ری آن (با بازی کیم جائه وون)، که وارث آینده شرکت جوشین است. Yoon Hae-ra (با بازی Ji Hae-won)، که کوچکترین دختر شرکت بازرگانی بین المللی یون است. و لی وو جین (با بازی لی وون جونگ) که دومین پسر یک خانواده قدرتمند و سیاسی است.

2. بازی هرم

بهترین درام های دبیرستانی کره ای در سال 2024

شخصیت اصلی این سریال دختری به نام سونگ سو جی (با بازی بونا) است که به تازگی به دبیرستان دخترانه Baek-yeon در سئول منتقل شده است. در اولین روز تحصیل در مدرسه جدیدش، او متوجه می شود که فضای کلاس به طور کلی آرام است، اما کمی هم عجیب است. سپس به او گفته می شود که باید در رای گیری عجیبی که به «بازی هرم» معروف است، شرکت کند. این بازی ماهی یک بار برگزار می شود و در واقع نوعی رای «محبوبیت» است. نکته اصلی این رای گیری این است که دانش آموزی که کمترین رای را کسب کند، نمره “ف” می گیرد و مورد خشونت و آزار همکلاسی های دیگر قرار می گیرد.

Song Soo-ji در این نظرسنجی هیچ رای نمی آورد و به هدف بعدی قلدری و خشونت تبدیل می شود. او توسط همکلاسی هایش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و هیچ کس در کلاس به این موضوع اهمیت نمی دهد. در همین حین، سونگ سو جی تصمیم می گیرد تا وضعیت را تغییر دهد. او تلاشی را برای صعود از “هرم محبوبیت” آغاز می کند. تلاشی که هدف آن نه تنها رهایی از قلدری نیست، بلکه هدف نهایی آن توقف «بازی هرمی» و حذف این سنت عجیب در مدرسه است.

3. عاشقانه نیمه شب در هاگوون

بهترین درام های دبیرستانی کره ای در سال 2024

این سریال شاید به معنای دقیق کلمه «دبیرستان» نباشد، زیرا شخصیت های اصلی معلم هستند و نه دانش آموزان. با این وجود، حال و هوای سریال بسیار شبیه به سریال های دبیرستانی است. Soo Hae-jin (با بازی Jung Ryu-won) به مدت 14 سال به عنوان معلم زبان کره ای در یک موسسه آموزشی خصوصی در محله Daechi در Gangnam کار کرده است. مدتی است که سو هائه جین نگران آینده شغلی و برخی مسائل دیگر در زندگی خود است. در همان زمان شاگرد سابقش لی جون هو (با بازی وی هاجون) برای اولین بار پس از 10 سال مقابل او ظاهر می شود. زمانی که سو هائه جین به او آموزش داد، تمام تلاش خود را کرد تا او را آموزش دهد و توانست وارد دانشگاهی معتبر شود. این باعث شد سو هائه جین به عنوان یک معلم برجسته شهرت داشته باشد. اکنون لی جون هو کار خود را در یک شرکت بزرگ رها کرده و به عنوان یک معلم تازه کار در همان موسسه آموزشی که سو هاه جین در آن تدریس می کند شروع به کار می کند. با وجود اختلاف سنی این دو نفر، به تدریج جرقه های ارتباط عاطفی بین آنها شکل می گیرد.

4. بازگشت یک گانگستر به دبیرستان

بهترین درام های دبیرستانی کره ای در سال 2024

شخصیت اصلی این سریال مردی به نام کیم دیوک پال (با بازی لی سو جین) است. گانگستری 47 ساله که نفر دوم باندش محسوب می شود. به دلیل فقر والدینش نتوانست ادامه تحصیل دهد اما همیشه آرزوی تحصیل در دانشگاه را داشت. یک روز کیم دیوک پال مرد جوانی به نام سونگ یی هیون (با بازی یون چان یونگ) را می بیند که در شرف خودکشی است. در آن لحظه روح کیم دیوک پال بر بدن این دانش آموز 19 ساله دبیرستانی که در شرف خودکشی است، می نشیند. پس از این تغییر شگفت‌انگیز، کیم دیوک پال متوجه می‌شود که سونگ یی هیون قربانی قلدری و آزار و اذیت در مدرسه شده است که او را به فکر خودکشی واداشته است.

اکنون، کیم دیوک پال با قلدرهای بدن سونگ یی هیون مقابله می کند تا آنها را مجازات کند. در عین حال رابطه دوستانه ای هم با یکی او یکی از همکلاسی هایش به نام چوی سه کیونگ (با بازی بونگ جائه هیون) را پیدا می کند. چوی سه کیونگ یک دانشجوی نمونه است که به نظر می رسد خوب است، اما از خشونت خانگی در خانه از پدرش رنج می برد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا