اخبار روز

نگاه مطبوعات روسیه به انتخابات آمریکا پس از استعفای بایدن

به گزارش روزنامه آنلاینراسیسکایا گازیه تادر این لینک مقاله ای با عنوان “باید بمانم; “کناره گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری، نقاط ضعف هریس” منتشر شده توسط یوگنی شستاکوف.

به گزارش ایرنا، این تحلیلگر روسی با اشاره به روند انتخاباتی که در نهایت منجر به کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شد، نوشت: اگرچه بایدن با حمایت از هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا موافقت کرده است، اما تضمین قطعی وجود ندارد. که نشست 19 اوت حزب دمکرات از نامزدی او حمایت خواهد کرد.
شستاکوف افزود: در حال حاضر حامیان عمدتاً زن از نامزدی معاون رئیس جمهور برای جایگزینی بایدن حمایت می کنند. به گزارش پولیتیکو، یک نوع سازمان سیاسی زنان تشکیل شده است و مذاکراتی را با “پایگاه” حامیان برای نشان دادن حمایت گسترده از کامالا هریس آغاز کرده است.
روزنامه راسیسکایا گازتا افزود، رئیس این سازمان مدعی است که “حامیان برای حمایت از هریس صف آرایی کردند”، اما تأیید صحت این ادعا دشوار است.
این تحلیلگر روسی خاطرنشان کرد: یکی یکی دیگر از نقاط ضعف هریس این است که او تیم منسجمی ندارد و مقامات حزب دمکرات به خوبی از این موضوع آگاه هستند. هریس سعی کرد در سال 2020 در کالیفرنیا نامزد شود، اما کمپین او ناگهان شکست خورد.
وی در ادامه نوشت: “امروز هریس با ستاد انتخاباتی خود مشکلات جدی دارد – آنها خیلی سریع او را ترک می کنند، برعکس، همه کارکنان بایدن بسیار وفادار بودند و بسیاری از آنها 10، 20 یا حتی 30 سال است که با او کار می کنند.” سال ها. زمانی که او در تیم هریس بود، تنها رئیس ستاد او در یک سال سه بار تغییر کرد.
در این مقاله آمده است: بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تیم ترامپ مدت هاست که با تحقیقاتی آسیب پذیری های هریس را شناسایی کرده و مجموعه ای از ویدئوهای تلویزیونی را علیه معاون رئیس جمهور تهیه کرده است.

آیا هریس نامزد دموکرات ها خواهد بود؟
روزنامه “ایزوستیادر این پیوند همچنین مقاله ای با عنوان “اسب تاریک: آیا کامالا هریس نامزد دموکرات ها خواهد شد؟”
اشاره الیزاوتا گرتسنکو به کناره گیری جو بایدن از رقابت های ریاست جمهوری و این واقعیت بود که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، یکی او یکی از افرادی است که می تواند نامزد حزب دموکرات در رقابت های ریاست جمهوری باشد.
این روزنامه روسی در ادامه نوشت: در سال های 2017 تا 2021 که ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود، هریس از خروج دولت آمریکا از توافق با ایران و همچنین انعقاد توافق تجاری با چین انتقاد کرد.
به گفته این تحلیلگر روسی، هریس نیز نسبت به ایده ترامپ مبنی بر خروج این کشور از ناتو بسیار منفی است و اعلام می کند که دونالد ترامپ از این طریق از پوتین حمایت می کند. علاوه بر این، هریس موضع بسیار سختی در برابر مسکو اتخاذ می کند. او نیز مانند بایدن فعالانه از اوکراین حمایت می کند و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به این حمایت ادامه خواهد داد.
روزنامه ایزوستیا ادامه داد: هریس همچنین به شدت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دلیل عملیات ویژه نظامی در اوکراین انتقاد کرد و قول داده است که دولت روسیه را پاسخگو کند.
در گزارش این روزنامه آمده است: در مورد این که آیا کاملا هریس کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد یا خیر، اعلام شد که رای گیری در این باره روز اول مردادماه انجام می شود.

اوکراین برای بازگشت ترامپ آماده است
روزنامه “تجارتهمچنین مقاله ای با عنوان: «اوکراین ترامپ را تحت تعقیب قرار داد، آنها از قبل شروع به آماده شدن برای بازگشت ترامپ به کاخ سفید کردند».
الکسی زابرودین و اکاترینا مور در این مقاله با اشاره به گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نوشتند: به گفته تحلیلگران، جهان با این ایده که دونالد ترامپ رئیس بعدی کاخ سفید خواهد بود کنار می آید. و بنابراین حمایت واشنگتن از کی یف آسیب خواهد دید. تغییرات جدی رخ خواهد داد، تغییراتی که بهتر است از قبل برای آن آماده شوید.
در این مقاله آمده است: اعلامیه انصراف جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات از کمپین انتخابات ریاست جمهوری که شامگاه یکشنبه اعلام شد، همه برنامه ها را خنثی کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور 81 ساله ایالات متحده، پس از بحث های فراوان در مورد نامزدی خود، سرانجام در انتخابات پنجم نوامبر سال جاری (2024) در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. آبان ماه 1403 و توانایی آن در رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در این انتخابات، روز یکشنبه به وقت محلی از انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد و از کامالا هریس، نامزد معاون ریاست جمهوری خود، به عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.
آمریکایی در روز سه شنبه، 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به پای صندوق های رای بروید. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.
اکنون، چهار ماه قبل از شرکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رقابت برای تصدی کاخ سفید تغییر کرده است.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا