اخبار روز

جبهه اصلاحات که در کابینه خواهد بود پزشکیان آیا او پیشنهاد داد؟ /پشت پرده، فحاشی به ظریف در حاشیه نماز جمعه تهران انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، حسن رسولی از اعضای جبهه اصلاحات ایران روند انتخاب کابینه دولت را ارزیابی کرد. پزشکیان وی در شورای راهبری و کارگروه ها گفت: به نظر من جامعه سیاسی ایران امروز از یک سو با انتخابات های متنوع و متعدد و از سوی دیگر به دلیل عدم تحزب و به رسمیت شناخته نشدن نقش در پیش رو دارد. احزاب در قوانین و اسناد بالادستی سیاسی و انتخاباتی، وجود یک سازمان کارآمد و نظامی برای عملیاتی ساختن روند دولت سازی که تضمین کننده پیروزی همه جناح های کشور از جمله جنبش اصلاحات و آقای پزشکیان بود، ما نکردیم

پزشکیان به حداقل رساندن آثار منفی عدم تشکیلات حزبی در انتخاب کابینه حائز اهمیت است

وی در گفت و گو با ایلنا افزود: بنابراین برخلاف نظام های سیاسی حزبی، حزب پیروز بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات، در صورت کسب اکثریت آرا و در صورت نداشتن اکثریت مطلق آرا، از دولت سایه خود رونمایی خواهد کرد. اگر اکثریت را داشته باشد، از طریق ائتلاف با سایر احزاب متحد، دولت سایه خود را معرفی خواهد کرد. در مدت زمان بسیار کوتاهی، روند تشکیل دولت جدید از حزب پیروز انتخابات محقق خواهد شد. پس آقا پزشکیان هرکسی که امروز برنده این انتخابات زودهنگام باشد، از این کمبود رنج می برد و باید به نحوی آثار منفی این فقدان نظام و تشکیلات حزبی را به حداقل برساند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب توضیح داد: فکر می کنم در سطح کلان مدل این است که آقای پزشکیان ایشان بر اساس وعده های انتخاباتی خود یعنی با کسب نظر همه مراجع ذیربط، اتحادیه ها و مجامع تخصصی نسبت به دولت های گذشته یعنی دولت مرحوم شهید رئیسی و دو دولت آقای روحانی از منظر رأی رأی دادند. استفاده از ریزگروه ها و شمول همه مراجع اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، کارشناس پیشرفت است و تا زمانی که بتوانیم تغییرات جدی در سطح قوانین بالاتر و قانون انتخابات ایجاد کنیم و فعلاً این افراد را مردم محور نمی کنیم. در انتخابات ریاست جمهوری، روند قانونی را به یک روند حزبی تبدیل کنیم، ما همچنان مجبور خواهیم بود از نهادهای اجماع ساز در هر کشور استفاده کنیم. دو جناح سیاسی کشور از جمله ما در جریان اصلاحات و در جبهه اصلاحات هستیم.

مرحله دوم پزشکیان هدایت اعضای کابینه از فیلتر نهادهای امنیتی

وی افزود: این مدل مورد استفاده آقای پزشکیان در مقایسه با گذشته، به شرطی که در این روند شکل بگیرد، پیشرفت است، d خدمت در مناصب دولتی یک امتیاز نیست، بلکه یک مسئولیت است. از جستجوی سهام انفرادی، اعم از حقیقی و حقوقی خودداری کنید. سوم، وفادار و خویشتن دار نسبت به پروردگار پزشکیان اعتماد کنید که او فردی صادق و مخلص است و به او کمک کنید تا در این مدت کوتاه اولین قدم را در تشکیل وزرا و مجریان دولت بردارد که این دو گروه را متمایز کرده و بهترین تصمیم را بگیرند. آقای پزشکیان پس از نتیجه گیری در این مرحله با استفاده از این نوع سازماندهی و مشاوره، گام دوم عبور این افراد از فیلتر نهادهای امنیتی و تایید صلاحیت امنیتی آنهاست. مرحله بعد، نظرخواهی از رهبری در مورد برخی وزارتخانه ها و وزارتخانه ها است. اعتماد است.

رسولی تصریح کرد: امیدوارم آقای … پزشکیان دولت با پرهیز از رویارویی با سایر ذینفعان و تسلیم نشدن با نادیده گرفتن هویت اصلاح طلبانه عادلانه خود، خود را دولتی عدالت محور، تعاملی، آشتی و توافق محور توصیف کرد. در این سطح میانی، خارج از اختیارات قانونی خود، نمی تواند قول عدم عملیاتی و رعایت خط قرمزهای این توافق را بدهد و ما اصلاح طلبان، به ویژه افرادی مثل من که عمر مدیریتی مان را داشته و بازنشسته شده ایم. اعم از افراد و احزاب، بدون جاه طلبی برای تصدی مناصب دولتی، مثلاً، دوستان وفادار او باشیم و با تشکیل شورای حکومتی نخبگان، متفاوت از گذشته، شامل همه اقوام و مذاهب و عدم همراهی مکرر با یکدیگر، برادرانه به او کمک کنیم. .

وی افزود: بنابراین ارزیابی من از روند شکل گرفته مثبت است، البته نکات منفی نیز به ویژه در خصوص جستجوی سهام وجود دارد. اما در سطح کلان، آقای پزشکیان او استراتژی خوبی را انتخاب کرد. چرا که او فردی درستکار و درستکار بود و یقین دارم که خداوند به او کمک خواهد کرد تا برنامه دولت آینده متفاوت از قبل شود و اگر دوستانش بخواهند صادقانه از او در این سنگین تاریخی حمایت کنند فضای امیدوارکننده تری به وجود بیاید. مسئولیت کمک به جامعه و دولت

پزشکیان و ظریف باید تضاد دوگانه بین منافع حزبی و شخصی را مدیریت کند

رسولی در پاسخ به این سوال که نگرانی از دخالت برخی افراد در انتخاب کابینه آقای پزشکیان وجود دارد. رئیس جمهور چگونه می تواند در مقابل سهام خواهان بایستد، گفت: جنبه مثبت نظرخواهی همه، دسترسی به عقل و عقل در انتخاب اعضای دولت است. عارضه ای که می تواند به همراه داشته باشد این است که خدای ناکرده با این مراجع حقیقی یا حقوقی به دنبال منفعت حزبی و شخصی مراجعه شود. این یک درگیری دوگانه است، آقایان پزشکیان و ظریف که مسئولیت اداره این نظام را بر عهده دارند، باید به گونه ای عمل کنند که منافع حاصل از واگذاری امر مهم دولت سازی به خرد جمعی را به حداکثر برسانند و از دخالت مضر جلوگیری کنند.

بدرفتاری با ظریف در نماز جمعه بیانگر خشم برخی بازندگان انتخابات بود

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که نگرانی تندروها از نقش آقای ظریف در انتخاب آقای ظریف وجود دارد. پزشکیان علت هتک حرمت یا هجوم به ایشان از آستان مجلس در نماز جمعه تهران را چه می دانید؟ پزشکیان و روند اصلاحات حمایت از آقای پزشکیان یعنی باید قبول کنیم که در این انتخابات با چند میلیون رای پیروز شدیم. بنابراین باید وجود رقبا را بشناسیم و به اخلاق پیروزی احترام بگذاریم. این رقیب نه تنها رقیب ما در انتخابات است، بلکه همه کسانی هستند که در زمان آقای … پزشکیان او منتقد این دولت است، این حق اوست و از اوست یکی ما باید این مقاومت ها را از مواد منشور اصلاحات، که مشابه مقاومت من است، بشناسیم.

وی افزود: اتفاقی که برای آقای ظریف در نماز جمعه گذشته افتاد مربوط به توهین عده محدودی از افراد با تشکیلات خاص به ایشان بود که نباید به گردن کل جریان رقیب انداخت. حتی در بیست سال اخیر هم شاهد چنین صحنه هایی بوده ایم. این شامل ضربه زدن به وزرا و پرتاب اشیا بود که امروز به شعارهایی که ده ها نفر مطرح کرده اند خلاصه شده است. به نظر من این موارد یکی از عوارض اجتناب ناپذیر عدم تسامح و تسامح بود که هنوز در بین بخشی از نیروهای اصولگرا وجود دارد و این صحنه ها بیانگر خشم برخی از بازندگان این انتخابات بود. مردانه پزشکیان و ظریف باید این توهین ها را با متانت تحمل کند. مشکلات اساسی پیش روی ایران، دولت و حاکمیت کشور نباید تحت الشعاع این اقدامات کوچک آسیب زا قرار گیرد و این گونه رفتارهای غیرمنطقی را به گردن کل جنبش رقیب انداخت.

تا به حال هرکسی به آقا مراجعه کرده است پزشکیان ما هیچ موقعیتی برای نامزدها اعلام نکرده ایم

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: انتظار دارم سایر ارکان نظام و به ویژه رهبری که نشان دادند در این انتخابات بی طرفانه رفتار کردند، همچنان در راستای منافع ملی آقای آقایی تلاش کنند. پزشکیان از رقبا حمایت خواهد کرد البته حق نقد منصفانه با استفاده از ادبیات و روشهای شایسته جامعه اسلامی و ایرانی ما را دارد.

رسولی در پاسخ به این سوال که آیا از طرف جبهه اصلاحات به کابینه آقای … رای می دهید یا حزب خودتان؟ پزشکیان کاندیداهای وزارت را به آقای پیشنهاد دهید پزشکیان فرستاد، گفت: به عنوان یکی از اعضای اصیل جبهه اصلاحات، آقای پزشکیان او به عنوان کاندیدای منصبی معرفی نشد و بنابراین ما سمتی نداریم. ما در هر کدام از این کارگروه ها هستیم که بنا به درخواست آقایان تقریباً 40 نفر هستند. پزشکیان و ظریف، ما نماینده ای با یک رای داریم، اما این به معنای معرفی نامزد نیست.

27218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا