اخبار روز

کسر خدمت برای این دسته از سربازان.


به گزارش مانیبان، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش کارکنان نیروهای مسلح، یکی از قضاوت کننده ها شهریور وی در سال جاری از آنها خواست تا سیستم سخا را بررسی کرده و مدارک مهارتی و آموزشی خود را بارگذاری کنند تا از مشوق های سربازان واجد شرایط بهره مند شوند.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سربازان اعزامی در شهریور ماه امسال، اظهار کرد: مشمولانی که در شهریور ماه امسال اعزام می شوند، می توانند از مشوق های طرح سرباز واجد شرایط بهره مند شوند، لذا ضروری است از روز شنبه از روز شنبه آغاز شود. , 6 آگوست به سامانه سخا رفته و درخواست خود را ثبت کنید.

وی درباره مشوق های در نظر گرفته شده برای سربازان واجد شرایط در دوران خدمت گفت: اعطای یک ماه کوتاه خدمت، تعیین تشکیلات محل خدمت، تعویق اعزام حداکثر به مدت شش ماه، انتخاب استان محل خدمت، اعطای سنوات اضافی. خدمت سربازی، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای درجه بالاتر، استفاده از سرباز واجد شرایط به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری نیروهای متخصص در نیروهای مسلح و اولویت استخدام در نیروهای مسلح از جمله. مشوق های موجود برای سربازان واجد شرایط در طول خدمت اعطا می شود. اما شرط بهره مندی از آن این است که مسئولان قبل از اعزام به سربازی مدارک و سفارش های خود را در سامانه سخا ثبت کنند و از این مشوق ها برای کسب امتیازات موجود استفاده کنند.

مشاور ارشد فرمانده قرارگاه مرکزی آموزشی کارکنان خدماتی نیروهای مسلح درباره نحوه امتیازدهی سربازان واجد شرایط نیز گفت: کارآموزان به چهار گروه دوره های کوتاه مدت، فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش تقسیم می شوند. . ، گروه های پزشکی و پیراپزشکی، فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها. دوره های تدریس شده در رشته های فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، فناوری اطلاعات و … کوتاه مدت است. این گروه با کسب 240 امتیاز می توانند از بالاترین مشوق استفاده کنند و در صورت کسب درآمد کمتر از مشوق های کمتری بهره مند شوند.

وی در توضیح نحوه امتیاز دهی به دوره های آموزشی کوتاه مدت گفت: امتیازها را به سه دسته تقسیم کرده ایم که برای ورود به مشوق و بهره مندی از مشوق ها باید حداقل 80 امتیاز کسب کنید. امتیاز 80 تا 160 جزء مشوق های گروه اول محسوب می شود، مثلاً در مورد خدمت و مرخصی کوتاه مدت 10 روز مرخصی یا کوتاه مدت به این گروه تعلق می گیرد و در واقع تسهیلات در نظر گرفته شده است. برای این افراد یک سوم دیگران هستند و برخی از امکانات مانند انتخاب محل خدمت و غیره برای آنها فعال نیست. در گروه دوم مشوق ها، لازم است افراد بین 161 تا 239 امتیاز کسب کنند و بتوانند از 20 روز مرخصی یا کسری بهره مند شوند. آنها دو سوم تاسیسات تایید شده را دریافت می کنند. اما در گروه سوم افراد به طور کامل از مشوق بهره مند خواهند شد که برای این گروه 240 امتیاز لازم است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش نیروهای مسلح با بیان اینکه به گروه آموزشی کوتاه مدت بسته به میزان آموزش امتیاز تعلق می گیرد، گفت: اما برای دو گروه دیگر که گروه هنرستان و گروه پزشکی و پیراپزشکی حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده است که می توانند به طور کامل از مشوق ها استفاده کنند.

کمالی ادامه داد: اما برای گروه دیگر فارغ التحصیلان که عمدتاً از طریق دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند، امتیاز اهمیت دارد. شش شاخص برای احراز صلاحیت این افراد وجود دارد. ابتدا این افراد به ازای هر ساعت دوره تخصصی یک امتیاز دریافت می کنند و امکان دریافت امتیاز تا 100 نیز وجود دارد. شاخص دوم مهارت های شغلی عمومی است که فرد می تواند به ازای هر سه ساعت آموزش امتیاز دریافت کند و حداکثر آن را دارد. 40 امتیاز سومین شاخص این است که اگر فردی تجربه دستیاری داشته باشد می تواند به ازای هر پنج ساعت یک امتیاز و تا 40 امتیاز دریافت کند. شاخص چهارم مربوط به کارآموزی و تجربه آزمایشگاهی است که تا 60 امتیاز تعلق می گیرد و هر پنج ساعت یک امتیاز دارد. پنجمین مورد تدریس است و افرادی که تخصص خود را در سطح پایین تر تدریس می کنند می توانند به ازای هر 5 ساعت تدریس یک امتیاز دریافت کنند و تا 40 امتیاز به این افراد تعلق می گیرد. واحدهای عملی و آزمایشگاهی در دانشگاه ها نیز تا 50 امتیاز دریافت می کنند که هر واحد دارای پنج امتیاز است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام سازمان اعتبار سنجی خواهد داشت، گفت: دوره های کوتاه مدت توسط خود سازمان ها، مدارس، وزارت آموزش و پرورش، معاونت درمان، وزارت بهداشت و سایر رشته ها انجام می شود. توسط وزارت علوم و دانشگاه های آزاد نیز توسط همین دانشگاه تایید شده است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش نیروهای مسلح در خصوص نحوه بهره مندی از این مشوق ها گفت: همانطور که گفتم افراد می توانند برای ثبت نام و ثبت درخواست خود به سامانه پلیس سخا مراجعه کنند. در حال حاضر واجدین شرایط اعزام شهریورماه امسال هر چه سریعتر سامانه سخا را بررسی و درخواست خود را ثبت کنند.

مشاور اصلی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش کارکنان نیروهای مسلح در خصوص اینکه آیا مشمولان غایب امکان بهره مندی از این مشوق ها را دارد یا خیر، تصریح کرد: مشمولانی که خدمت محوله و اعزامی را انجام نداده اند و اضافه کار دارند، می توانند. همچنین می توانند از مشوق ها بهره مند شوند. راستی یکی یکی از این مشوق ها دادن سال های اضافی خدمت به سربازان است.

کمالی با توجه به اینکه هر سرباز می تواند در دوران خدمت سربازی از چندین مشوق بهره مند شود، گفت: سربازان باید در نظر داشته باشند که هر فرد حداکثر می تواند از یک مشوق استفاده کند. علاوه بر این، در هنگام ثبت نام، از متقاضیان خواسته می شود تا حداکثر چهار مشوق را بر اساس اولویت بندی انتخاب کنند. در نهایت این مشوق ها بر اساس امتیاز کسب شده توسط متقاضی تعلق می گیرد که به همین دلیل درخواست ما این است که افراد با توجه به روش امتیازدهی و مدارکی که دارند، مشوق های خود را انتخاب کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا