اخبار روز

گزارش CNN از ماجرای دراماتیک خروج بایدن از انتخابات آمریکا

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، رسانه های آمریکایی در پی کناره گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات از انتخابات 2024، این اعلامیه را نوعی اعلام «فرعی» خواندند. یکی او تصمیمات تاریخی را در سیاست مدرن آمریکا مورد توجه قرار داد و عواملی را که منجر به استعفای خود شد بررسی کرد.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: «تا به امروز، هیچ سابقه‌ای از خروج رئیس‌جمهور از رقابت‌های انتخاباتی تا این حد نزدیک به روز انتخابات، در طوفانی 24 روز پس از اولین مناظره در آتلانتا بین او و رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، وجود ندارد.» به نظر می رسید که کنترل همه چیز را در دست می گیرد.

در سه هفته پس از مناظره، بایدن بارها تکرار کرد که به رقابت با ترامپ ادامه خواهد داد. او کمپین خود را با جدیت ادامه داد و اصرار داشت که می تواند ترامپ را شکست دهد. حلقه خودی او به نزدیکترین همکاران و خانواده اش رسید. او مجبور شد به دلاور بازگردد، جایی که در یک روز و نیم آخر سرانجام تصمیم خود را گرفت و اعتراف کرد که مردی که بیش از نیم قرن به حزب دمکرات وفادار بود، اکنون متوجه شده بود که کسالت مانع او شده است. پیشرفت کردی

در نهایت، فشار رهبران احزاب، قانونگذاران، نظرسنجی ها و حامیان مالی بر بایدن گران تمام شد. او که اکنون بیش از هر زمان دیگری منزوی شده بود، قادر به تحمل فشار پشت صحنه در ملاء عام نبود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز یکی از حامیان وی است

چگونه بایدن به این تصمیم رسید؟

یکی یکی از مشاوران ارشد کمپین انتخاباتی بایدن گفت که تصمیم نهایی بایدن برای کناره گیری از رقابت در 48 ساعت پایانی شرکت وی و پس از مشاوره تلفنی با خانواده و دستیارانش در دوران بهبودی از ویروس کووید اتخاذ شد. یک منبع آگاه گفت که برنامه های کناره گیری از رقابت ها از عصر شنبه آغاز شد و روز یکشنبه تکمیل شد.

این مشاور می‌گوید: رئیس‌جمهور هنوز تصمیم خود را نگرفته، اما به داده‌های مختلف نگاه کرده و متقاعد شده است که حضورش در این رقابت می‌تواند بر دوش هم حزبی‌هایش سنگینی کند و شکست ترامپ را دشوار کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید نیز گفت که تصمیم بایدن ربطی به مشکلات پزشکی او ندارد.

یکی یکی دیگر از افراد آشنا به این موضوع گفت که وقتی بایدن شنبه گذشته با نزدیک ترین دستیاران خود مشورت کرد، اطلاعاتی که آنها در مورد نتایج نظرسنجی ها و رای گیری آزمایشی به او دادند تاکید کرد که مسیر پیروزی “اساسا” از بین رفته است.

قبل از آن جلسه، بایدن به مشاوران خود اعلام کرد که می‌خواهد از کمپین کناره‌گیری کند و از مشاورانش خواست نامه‌ای را که روز یکشنبه منتشر شد بنویسند و برای کناره‌گیری او آماده شوند.

بایدن این بار قبل از هر تصمیم مهمی جلسه ای خانوادگی برگزار کرد و این موضوع را با آنها در میان گذاشت.

روایت سی ان ان از روند دراماتیک خروج بایدن از انتخابات آمریکا

مناظره ترامپ و بایدن

یک “شب بد” رقابت را تغییر می دهد

بایدن راه غیرقابل تحملی را در پیش داشت. ده ها تن از هم حزبی های او علناً خواستار استعفای او شده بودند. رهبران حزب به او گفته بودند که نمی تواند پیروز شود. وجوه اهدایی حامیان مالی بیهوده خرج شد. این حامیان قبلا گفته بودند که با پوشش دادن سلامتی بایدن توسط کاخ سفید احساس خیانت کرده اند.

یکی بایدن پیش از استعفا درباره کمک‌کنندگان اصلی دموکرات‌ها گفت: «من حتی یک اهداکننده را نمی‌شناسم که چکی به مبلغ 100 هزار دلار یا بیشتر بنویسد.

بایدن و تیمش تلاش کردند عملکرد رئیس جمهور در اولین مناظره علیه ترامپ را کم اهمیت جلوه دهند و آن را «شب بد» توصیف کردند. رئیس جمهور و کارکنانش سفر خارجی وی را عامل این عملکرد ضعیف عنوان کردند. او گفت که دوباره مناظره خواهد کرد و عملکرد بهتری خواهد داشت. بایدن به سرعت به مسیر مبارزات انتخاباتی بازگشت و روز بعد به کارولینای شمالی سفر کرد و در آنجا سخنرانی پرشور خود را ایراد کرد و در آن به کاستی های خود در مناظره اذعان کرد.

پس از مناظره، بایدن آخر هفته را در کمپ دیوید با خانواده اش گذراند که از او خواستند در رقابت باقی بماند.

اما همچنان ترس و نگرانی در محافل دموکرات وجود داشت. مشکل اصلی روشن بود. مشکل اصلی بایدن با رای دهندگان این بود که آنها معتقد بودند که او برای چهار سال دیگر آماده نخواهد بود. این بحث مهر این تأییدی بر نگرانی های آنها بود و بزرگترین ضعف سیاسی بایدن را آشکار کرد. هیچ سیاست، بیانیه یا انتقادی از ترامپ نمی تواند آن را تغییر دهد.

روایت سی ان ان از روند دراماتیک خروج بایدن از انتخابات آمریکا

(از راست) “کامالا هریس” معاون اول رئیس جمهور ایالات متحده و جو بایدن

نشانه های مشکل

بعد از چهارم جولای، مارک وارنر یکی دموکرات های ویرجینیا بی سر و صدا تلاش کرده اند تا گروهی از دموکرات ها را برای دیدار با بایدن و احتمالا از او بخواهند که از رقابت ها کناره گیری کند. با این حال، این ایده زمانی که به بیرون درز کرد عملی نشد.

در پایان همین هفته، حکیم جفریس، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا با دموکرات‌های این مجلس گفت‌وگو کرد که در آن چند نماینده خواستار استعفای بایدن شدند.

در 8 ژوئیه، بایدن با سرکشی نامه ای به دموکرات های کنگره گفت که به اجرای برنامه های انتخاب مجدد خود ادامه خواهد داد.

درخواست ها برای عقب نشینی بایدن به زودی از واشنگتن فراتر رفت. در 10 جولای، جورج کلونی در سرمقاله ای در نیویورک تایمز خواستار استعفای بایدن شد. کلونی حتی گفت که بایدنی که او در یک گردهمایی مالی در ماه ژوئن دید، همان بایدن بود که در مناظره ژوئن ظاهر شد و وضعیت رئیس جمهور از زمان نقل مکان به کاخ سفید بدتر شده است.

چندین رسانه خبری، از جمله CNN، گزارش دادند که نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان و دموکرات، و هم حزبی او و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، به طور خصوصی در مورد آینده مبارزات انتخاباتی بایدن ابراز نگرانی کرده اند.

پس از گاف های متعدد بایدن در رویدادهای مختلف در نشست ناتو در واشنگتن، برخی از دموکرات ها از جمله 15 نفر خواستار استعفای او شدند.

روایت سی ان ان از روند دراماتیک خروج بایدن از انتخابات آمریکا

راهپیمایی انتخاباتی بایدن

فرصت دادن به بایدن دوام نیاورد

اکنون انتظار می‌رفت که تعداد بیشتری از دموکرات‌ها در آخر هفته علناً خواستار استعفای بایدن شوند، اما این زمزمه‌ها با کشته شدن ترامپ در تیراندازی به طرفدارانش در پنسیلوانیا خاموش شد.

تلاش برای ترور ترامپ، دنیای سیاست را وارونه کرد و توجه عمومی را از این سوال که آیا بایدن می‌تواند دوره دوم ریاست‌جمهوری را مدیریت کند منحرف کرد و مستقیماً بر گلوله‌ای که گوش ترامپ را سوراخ کرد و بسیاری از آنها تمرکز کرد این حمله سؤالاتی را در مورد جنبه‌های مختلف ایجاد کرد.

اما این وقفه زیاد طول نکشید. در پشت صحنه، ناظران نظرسنجی دموکرات ها در نامه های غیررسمی اعلام کردند که بایدن در مسیر شکست در انتخابات قرار دارد و مهمتر از همه برای دموکرات ها، به سایر نامزدهای انتخابات مقدماتی آسیب می رساند. برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سایر دموکرات‌ها در ایالت‌های کلیدی از بایدن پیشی گرفته‌اند.

روایت سی ان ان از روند دراماتیک خروج بایدن از انتخابات آمریکا

ترور ناموفق دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در پنسیلوانیا

پیام روشن رهبران حزب

به زودی صداهای دیگری نیز به حامیان استعفای بایدن پیوستند. بدن راسکین یکی دموکرات‌های مریلند در مجلس نمایندگان آمریکا، که تحت رهبری آنها دومین محاکمه استیضاح ترامپ انجام شد، در نامه‌ای به بایدن در 6 ژوئیه به او گفتند که خروج مناسب از رقابت‌ها باعث شرمساری نخواهد شد.

نانسی پلوسی همچنین به طور خصوصی به بایدن گفت که نظرسنجی ها نشان می دهد که او نمی تواند ترامپ را شکست دهد و با باقی ماندن در رقابت می تواند شانس دموکرات ها برای پیروزی در مجلس نمایندگان را از بین ببرد. بایدن با این نظر مخالفت کرد و گفت که نظرسنجی هایی را دیده است که نشان می دهد او می تواند برنده شود. جایی در این گفتگوی محرمانه، پلوسی توسط مایک دونیلون یکی او از مشاوران قدیمی بایدن خواست تا در پشت صحنه بیایند تا در مورد داده ها صحبت کنند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا نیز روز شنبه در دیدار با بایدن گفت که بهتر است او از انتخابات کناره گیری کند.

کاخ سفید و اعضای کنگره به دنبال کم اهمیت جلوه دادن گزارش های مربوط به خواسته های رهبران دموکرات بودند و در بیانیه هایی استعفای او را رد کردند. اما پیام رهبران حزب دموکرات به بایدن تأثیرگذار بود. روز جمعه، ده ها دموکرات دیگر بیانیه ای صادر کردند و گفتند بایدن باید استعفا دهد.

روایت سی ان ان از روند دراماتیک خروج بایدن از انتخابات آمریکا

بایدن و پلوسی

اسپانسرها هم ناراحت بودند

بیانیه های عمومی دموکرات ها یکی او برخی از چالش‌های پیش روی بایدن را برای ماندن در مسیر مبارزات انتخاباتی فاش کرد یکی چالش بزرگ دیگر دلسردی اسپانسرهای او بود که احتمالاً حمایت مالی خود را در خانه نهایی این مسابقات متوقف می کردند.

حامیان کلیدی دموکرات ها نسبت به توانایی هادس ابراز تردید کرده بودند و تعدادی نیز گفتند که نگرانی های آنها با واکنش وحشتناک مقامات کمپین بایدن مواجه شد.

یکی از حامیان دموکرات نزدیک به کمیته ملی دموکرات ها و کاخ سفید، دیدگاه اهداکنندگان بایدن در مورد وضعیت قبل از استعفای بایدن را توصیف کرد و به سی ان ان گفت: “به نظر شما ما چه احساسی داریم.”

دو منبع آگاه به این موضوع پنجشنبه گذشته گفتند که حامیان خشمگین به کمیته‌های مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا گفته‌اند که کمک‌های مالی خود را متوقف خواهند کرد، مگر اینکه رهبران حزب اقدامات سخت‌تری برای متقاعد کردن بایدن برای کناره‌گیری از رقابت انجام دهند.

به گفته چندین نفر دیگر که در این مورد مطلع شدند، اندکی پس از اعلام خروج بایدن، اهداکنندگان با مشاوران تماس گرفتند و به حزب دموکرات کمک مالی کردند.

روایت سی ان ان از روند دراماتیک خروج بایدن از انتخابات آمریکا

پایان بایدن

مقاومت سرسختانه جواب داد

تا قبل از استعفا، بایدن و تیمش اصرار داشتند که رئیس جمهور آمریکا در رقابت باقی بماند.

هفته گذشته، تیم او طرحی را برای بایدن ارائه کرد تا توانایی خود را برای ماندن در رقابت نشان دهد.

ستاد انتخاباتی او بیانیه ای منتشر کرد که گفت هیچ برنامه ای برای نامزد جایگزین وجود ندارد.

در آخر هفته، بایدن تماس هایی از دموکرات ها دریافت کرد که از طرف او در تلویزیون ظاهر شدند. دو نفر به سی‌ان‌ان گفتند که رئیس‌جمهور نسبت به کسانی که سعی در سرنگونی او داشتند ابراز قدردانی و خشم کرد.

در نهایت، روز یکشنبه، قبل از اعلام استعفا، بایدن با هریس صحبت کرد و دو پیام به او داد: اولی این که استعفا خواهد داد و دومی حمایت از معاون اول خود به عنوان نامزد حزب دموکرات.

یک منبع آگاه به سی ان ان گفت که بایدن به اعضای ارشد تیمش گفته است که حدود ساعت 13:45 بعد از ظهر یکشنبه استعفا می دهد و پس از آن نامه استعفای او علنی شده است.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا