شناسایی میوه ای که تاثیر زیادی در کاهش کلسترول بد دارد.

تا به امروز، مطالعات زیادی در مورد وجود فیبر گلابی به عنوان یک عامل کاهش دهنده کلسترول انجام شده است. اما مطالعه جدیدی که در مجله Food, Science and Nutrition منتشر شده است می گوید که گلابی حاوی دو میلی گرم آنتی اکسیدان “کوئرستین” است و وجود مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان می تواند به میزان قابل توجهی سطح کلسترول بد را کاهش دهد.

به گزارش یورونیوز، کلسترول یک لیپید ضروری برای بدن است و باید نوع خوب را از نوع بد آن تشخیص دهیم. این لیپید آزادانه در خون گردش می کند و دو پروتئین مسئول انتقال آن در بدن هستند: یکی لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) که به عنوان کلسترول خوب شناخته می شوند و لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) که به کلسترول بد معروف هستند.

لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول خوب از تشکیل پلاک بر روی دیواره سرخرگ ها جلوگیری می کند و کلسترول اضافی را که در اندام ها انباشته شده است به سمت کبد هدایت می کند تا از بین برود. اما لیپوپروتئین با چگالی کم کلسترول اضافی را در اندام های مختلف پخش می کند و باعث رسوب چربی در دیواره عروق می شود که منجر به تشکیل پلاک یا رسوبات چربی می شود.

به گفته محققان، کورستین می تواند کلسترول بد را بدون کاهش کلسترول خوب کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای این آنتی اکسیدان کاهش “پروتئین های واکنش دهنده C” است که در التهابات و بیماری های قلبی مختلف نقش دارند.

کدام نوع گلابی بخوریم؟

گلابی به گلابی تابستانی و زمستانی تقسیم می شود. نسخه تابستانی از جولای تا آوریل در دسترس است. آنهایی که در پاییز و زمستان رها می شوند در ماه سپتامبر برداشت می شوند و اغلب پوسته سخت تر و ضخیم تر از تابستان دارند.

بیش از 5000 گونه گلابی در سرتاسر جهان وجود دارد که تنها حدود 15 نوع آن در فرانسه موجود است، از جمله گلابی ویلیامز یا کامیس.

نکته مهم در مورد خوردن گلابی این است که محققان خوردن گلابی قرمزتر را برای کاهش سطح کلسترول بد توصیه می کنند. غلظت بالای این آنتی اکسیدان مفید (کوئرستین) اثر بخشی آن را به ویژه بر روی پوست گلابی افزایش می دهد و بهتر است گلابی را با پوست مصرف کنید.

بنابراین اگر چربی شکمی دارید، می توانید با خوردن روزانه یک گلابی، سطح کلسترول بد خود را کاهش دهید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما