اخبار روز

تغییر در اعشاری شدن دریافت کنندگان کمک هزینه نقدی از این ماه!

کارگر با بیان اینکه افراد با توجه به تغییرات اعضای خانواده از جمله فوت، ازدواج، طلاق، حضانت، سرپرستی و غیره باید پیش از این به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند تا وضعیت ساختار خانوار خود را به روز کنند. در این خصوص از طریق «پرتال مرجع افراد خانوار» سازمان ثبت احوال به نشانی ncr.ir.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: این طرح از 30 تیرماه سال جاری به صورت پایلوت برای شهروندان استان سمنان اجرا شده است تا با تکمیل و اصلاح احتمالی، در سراسر کشور اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، هموطنان سمنانی ساکن در سراسر کشور زمانی برای دریافت کلیه خدمات ارائه شده به صورت خانوار اقدام می کنند که سه رقم سمت چپ شماره ملی آنها 456، 457، 458، 459، 460، 520، 530، 642، 684 باشد. ، 700، 750، 752 تغییرات خانوار خود را از طریق سازمان ثبت احوال/ پورتال ارجاع عمومی خانوار اقتصاد آنلاین اعلام کنند.

خبر مهم در خصوص واریز کمک نقدی 300 هزار تومانی

مرحله 161 کمک هزینه حمایت معیشت مربوط به تیر در ماه 1403 از ساعت 24 دیشب (31) به حساب کلیه سرپرستان خانوارهای دهک 4 تا 9 در سراسر کشور واریز شد. تیر ماه) قابل مصرف است

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طی اطلاعیه‌ای از سوی وزیر یارانه‌ها مورخ گام 161 (تیر 1403) قبوض تمامی سرپرستان خانوار دهک‌های 4 تا 9 سراسر کشور را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

«به دنبال ارتباط قبلی در مورد نحوه پرداخت کمک هزینه نگهداری از بهمن کمک هزینه سطح 161 این ماه از ساعت 24 یکشنبه (31) بر اساس دهک اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار دهک های 4 تا 9 در سراسر کشور واریز می شود. تیر ماه) قابل حذف است

بر این اساس اگر سرپرستان خانوار دهک چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

کمک نقدی

معیارهای کمک های نقدی و عشر

مرجع تقلیل خانوار، پایگاه «پایگاه رفاه ایرانیان» است که اطلاعات خانوار شامل تعداد اعضا، مالکیت خودرو و گردش مالی همه اعضای خانواده بر اساس آزمون واسا است و نتیجه این آزمون رتبه است. خانوار در بین تمام خانوارهای کشور.

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه این پایگاه همچنان اطلاعات بورس و اطلاعات مالکیت زمین و مسکن را مبنای اصلی اعشاری سازی قرار نمی دهد و در حوزه گردش مالی همچنان معاملات مبتنی بر چک را به صورت جداگانه طبقه بندی نمی کند.

البته چرخه مالی ناشی از همه این امور به صورت سپرده یا برداشت بر عشر تأثیر می گذارد. از آنجایی که از هر 10 دهک درآمدی کشور، 9 دهک مشمول یارانه نقدی هستند و کالاهای الکترونیکی تنها به 7 دهک پایینی تخصیص می یابد، این تغییرات مالی ممکن است با تغییر دهک درآمدی خانوار، حمایت دولت را قطع یا وصل کند.

یارانه نقدی – تغییرات قابل اعتراض در درآمد عشر

جمعیت ایران به 10 گروه 10 درصدی تقسیم شده است و هر تغییری در رفتار مالی که منجر به جابجایی یک خانوار نسبت به سایر خانوارها شود، ممکن است در تعیین دهک درآمد آن خانوار مؤثر باشد.

در دهک خانوار 10 درصد از جمعیت با کمترین درآمد در دهک اول قرار می گیرند و دهک های بعدی با توجه به وضعیت درآمدی تا دهک دهم تعیین می شوند که 10 درصد ثروتمندترین جامعه را شامل می شود.

در این فرآیند، عشر یک خانوار ممکن است با گرفتن وام بانکی، مانند وام ازدواج، که بسیار بزرگ است، تغییر کند. اما سولت مرتضوی وزیر ویژه کار قول رسیدگی به این موضوع را داده و از خانواده هایی که عشرشان در اثر دریافت وام ازدواج تغییر کرده است خواسته است اعتراض خود را ثبت کنند.

همین مشکل برای مستاجرین در خصوص پرداخت و دریافت رهن برای املاک اجاره ای نیز وجود دارد. زیرا مستاجران در هنگام تغییر محل سکونت خود باید مبالغ کلانی را به عنوان رهن از صاحبخانه قبلی دریافت کرده و به حساب صاحبخانه جدید واریز کنند.

در این میان، گرفتن وام از دیگران نیز دلیلی مضاعف می شود و عشر خانوار را تغییر می دهد. وزارت کار قول رسیدگی به این حوادث را نداده است، اما با توجه به اینکه استفاده از هوش مصنوعی در آزمون واسا روز به روز در حال افزایش است، می توان امیدوار بود که با رسیدگی به اعتراضات اعشاری، این موارد نیز حل شود.

کمک نقدی

یارانه نقدی – چگونه به عشر اعتراض کنیم؟

خانوارها می توانند با مراجعه به درگاه دولت الکترونیک به نشانی سامانه پشتیبانی وزارت کار به نشانی و یا از طریق شماره گویا 09200006369 از دهک درآمد خود مطلع شوند.

در مرحله دوم، اگر خانواری نسبت به عشریه اعتراض داشته باشد، می تواند اعتراض خود را به یکی از پایه های عشریه مطرح کند، مانند: ب- تعداد افراد خانوار، اطلاعات بانکی، خودرو را با ثبت درخواست تایید بیان کنید تا قابل رسیدگی باشد.

به عنوان مثال، اگر سرپرست خانوار از حساب خود برای مدیریت یا نگهداری اموال استفاده می کند، می تواند اعتراض کند و درخواست جدایی از معاملات غیرخانگی کند. اما نکته حائز اهمیت این است که برای ثبت درخواست اعتراضی، متقاضی متعهد می شود که اطلاعات وی در اختیار سازمان مالیاتی، سازمان های پشتیبانی و نظام بانکی قرار گرفته و مبنای تصمیم گیری در خصوص مالیات باشد. جمع آوری، ارائه خدمات و امکانات درخواستی.

یکی یکی دیگر از عوامل تغییر مالیات بر درآمد افراد، وجود فرزندان بالای 18 سال با درآمد است که با افزایش درآمد سرانه خانوار منجر به تغییر مالیات بر درآمد افراد می شود. در این صورت فرد درآمدی می تواند با مراجعه به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت از خانوار اصلی جدا شود تا عشر درآمد خانوار به سطح قبلی بازگردد. البته در این شرایط کمک هزینه افراد جدا شده به دلیل دهک دهم بودن لغو می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا