اخبار روز

در ایران یک درجه گرمتر شد

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیم و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس آخرین تحلیل داده های ایستگاه هواشناسی، میانگین دمای کشور در تیرماه به 30.7 درجه سانتیگراد رسید که در استان 1.3 درجه گرمتر از نرمال است. این ماه .

به گزارش ایسنا، احد تعزیفی در حاشیه کارگروه پیش بینی های فصلی سازمان هواشناسی کشور که در سازمان هواشناسی کشور برگزار شد، با بیان اینکه میانگین دمای هوا در تیرماه در 30 استان کشور گرمتر از نرمال بوده است، گفت: دمای هوا در تیرماه امسال در 30 استان کشور گرمتر از نرمال بوده است. این در حالی است که بیشترین افزایش دما در استان کرمان با 2.4، سیستان و بلوچستان با 2.2 و هرمزگان و فارس با 1.8 درجه سانتیگراد ثبت شده است.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیم و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: آنچه در مورد افزایش دما در تیرماه حائز اهمیت است این است که بیشترین ناهنجاری مثبت دمایی یا افزایش حداقل دما رخ داده است که به این معنی است که صبح هوای گرمتری داریم. آغاز شد.

تصفی افزود: برآوردهای ما نشان می دهد که دمای هوا در کشور طی 50 سال گذشته 0.4 درجه در دهه افزایش یافته است که رقم بسیار بالایی است. این مقدار حتی بیشتر از میانگین افزایش دمای جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تهویه هوا در تهران در تابستان ضروری بود نبود اما اکنون هوای پایتخت به دلیل افزایش دمای جهانی، توسعه شهرها، فعالیت های انسانی و… گرمتر شده است.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: افزایش دما یک معضل جهانی است که با شدت و ضعف در تمام مناطق جهان رخ داده است.

وی افزود: بر اساس بیانیه سرویس تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا، میانگین دمای جهانی در 12 ماه گذشته 1.63 درجه سانتیگراد بیشتر از دوران پیش از صنعتی شدن است. این نشان می دهد که فراوانی افزایش دما به طور موقت از 1.5 درجه سانتیگراد فراتر رفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، وی در پایان گفت: ماه گذشته گرم ترین خرداد ماه از زمان شروع ثبت رکوردهای اقلیمی روی زمین بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا