اخبار روز

سال 1402 پررونق ترین دوره فرهنگی و هنری کشور بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات وزارت متبوع خود در سه سال گذشته، سال 1402 را پررونق ترین دوره فرهنگی و هنری کشور دانست.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه هیات مدیره این وزارتخانه با اشاره به ابلاغیه تاسیس بنیاد حکیم نظامی، تاکید کرد: تلاش ما بر این بود که فاصله گفت وگوها، تصمیم گیری ها و اجرای امور را کاهش دهیم. . در سال هایی که از محضر استاد عزیزم شهید رئیسی بهره بردم، دریافتم که پیگیری مهمترین نقش را در دستیابی به نتایج تجاری دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تذکری از شهید رئیسی مبنی بر گنجاندن بند در بودجه 1401 اشاره کرد و افزود: آقای رئیس جمهور بسیار دقیق بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: زمانی اقتدار دولت برمی گردد که فضای کار بهبود یابد.

وزیر فرهنگ در پاسخ به این سوال که: در اولین روزهای بر عهده گرفتن مسئولیت. یکی من به خبرنگاران گفتم که کرونا اولویت اصلی من است. چون باعث شد مردم اهل فرهنگ و هنر در خانه بمانند.

وی افزود: در آن زمان آقای رئیس جمهور 500 میلیارد تومان به صندوق هنر کمک کرد در حالی که کل بودجه وزارت فرهنگ در آن سال 1200 میلیارد تومان بود. این صحنه به اعضای صندوق اعتباری هنر کمک کرد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته توانستیم مجوز برگزاری نمایشگاه قرآن و کتب تهران به صورت حضوری در ایام اپیدمی کرونا را از مسئولان دریافت کنیم که با موفقیت اجرا شد. تلاش دوستان در آن مکان

اسماعیلی با بیان اینکه بعد از آن نوبت به آشوب فرهنگی سال 1401 می رسد که سردمداران آن عمدتاً از چهره های فرهنگی، ورزشی و … بودند، ادامه داد: یکی یکی از مهم ترین اقدامات دوستان من در بخش های مختلف این وزارتخانه این بود که نگذاشتند حوزه فرهنگی و هنری تعطیل شود.

وزیر فرهنگ گفت: جشنواره ها بزرگترین نماد فعالیت های فرهنگی و هنری هستند. برای این منظور کمیته ای تشکیل دادیم و جلسات روزانه برگزار کردیم.

وی با اشاره به اقداماتی که باعث شد سال 1402 پررونق ترین دوره فرهنگی و هنری کشور باشد، افزود: در سفر به فومن سینماداری را ندیده ام که از اقدامات انجام شده ابراز رضایت نکرده باشد یکی من به سینما رفتم و مدیر این سینما گفت که در تمام دوران حرفه ای ام چنین رونقی را تجربه نکرده بودم و الان ماهی 80 میلیون تومان سود می کنم.

وزیر فرهنگ گفت: در یک جلسه یکی یکی از فیلمبرداران کرجی صحبت کرد و گفت: ما را از روی زمین بلند کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی با اشاره به اظهارات برخی منتقدان تاکید کرد: برخی انتقاد کردند که پرفروش ترین آثار فقط کمدی بوده در حالی که اندکی بعد یک اثر تاریخی توانست در باکس فروش خوبی داشته باشد. دفتر. این رونق ادامه داشت یکی اهالی سینما می گفتند قبلا گردش مالی 30،40 میلیارد تومانی استثنایی بود اما الان این گردش مالی نشان از ضعف دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا