اخبار روز سینما

سعید راد درگذشت + بیوگرافی و علت فوت


به گزارش بازتاب آنلاین طبق اخبار منتشر شده سعید راد امروز درگذشت. سعید راد با نام اصلی احمد سعید حق پرست راد بازیگر مشهور ایرانی است. سعید راد در فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی حضور داشته است. سعید راد دقایقی پیش پس از مدتی بیماری دار فانی را وداع گفت.

علت مرگ سعید راد

سعید راد که از اواخر سال گذشته اخبار نگران کننده ای از سلامتی خود دریافت می کرد، دقایقی پیش و تنها 3 ماه قبل از تولد 80 سالگی اش دار فانی را وداع گفت.

سعید راد که شهریور سال گذشته بر اثر زمین خوردن در خانه مجروح شده بود، پس از بستری شدن در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک ماه بعد توانست با واکر راه برود.

دختر این هنرمند پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل قرار ندادن پروتز به درستی روی کمرش مشکلات دیگری نیز پیش آمده و پس از مراجعه به بیمارستان مجددا تحت عمل جراحی قرار گرفته و به مدت هشت هفته تحت فیزیوتراپی مداوم قرار گرفته است، اما متاسفانه علیرغم فیزیوتراپی او دیگر نمی توانست راه برود.

از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری مانند عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن وی اضافه شد و عمل جراحی ناموفقی انجام شد. تا جایی که این هنرمند حدود 10 ماه بیمار بود اما روند درمان در 2 ماه گذشته خوب پیش نرفت تا اینکه دقایقی پیش دنیای هنر ایران این هنرمند را از دست داد.

زندگینامه

احمد سعید حق پرست راد معروف به سعید راد (زاده ۴) آبان 1323) بازیگر ایرانی بود. فعالیت خود را قبل از انقلاب اسلامی آغاز کرد. تا او بازی کند خریدار (1390) برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد و افسر ولی الله فلاحی از جشنواره فیلم فجر شد. اف (1392) به تصویر کشیده شده است.

ازدواج راد و فرزندان

سعید راد تاکنون دو بار ازدواج کرده و هر دوی آنها به طلاق ختم شده است. او از ازدواج اولش یک دختر به نام نقا و یک پسر به نام سام دارد.

دختر سعید راد دندانپزشک است و پس از سالها از کانادا به ایران مهاجرت کرده است. آدام که دو پسر فوتبالی به نام های آریا و آدام همتی دارد، در تیم نوجوانان پرسپولیس حضور دارد و در زمان برونکو توانست چند بازی در رده بزرگسالان انجام دهد.

سام پسر سعید راد نیز به عنوان وکیل کار می کند و در کانادا زندگی می کند.

ورود سعید راد به عرصه بازیگری

سعید راد از سال ۱۳۴۷ فعالیت در سینما را آغاز کرد. وی پس از سال ها در سال ۱۳۶۰ در فیلم مرز به کارگردانی جمشید حیدری در کنار زنده یاد داوود رشیدی به عنوان هنرمند بازی کرد.

سعید راد با بازی در فیلم عقاب ها در سال ۱۳۶۳ به اوج شهرت و افتخار رسید. عقاب ها اولین فیلم ایرانی ساموئل خاچیکیان درباره جنگ ایران و عراق بود که فروش بالایی را به دست آورد.

این هنرمند پس از فیلم «عقاب ها» از ایران مهاجرت کرد و در سال ۱۳۷۸ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۸۲ در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمد رضا درویش بازی کرد.

سعید راد پس از بازگشت به ایران در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیادی چون در چشم باد، سرمین کوهن، پایان خمیت، چه، گیلدخت و ترور کشوم بازی کرد و برای این نقش در جشنواره سی ام فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد شد. جشنواره فیلم. فیلم “گرفته شد”.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا