اخبار خودرو

فورد هم از برنامه های قبلی خود عقب نشینی کرد ؛ برقی سازی شاید وقتی دیگر!

فورد هم از برنامه های قبلی خود عقب نشینی کرد ؛ برقی سازی شاید وقتی دیگر!

شرکت فورد یکی یکی از خودروسازان سنتی است که با جدیت به دنبال برقی سازی محصولات خود است. این خودروساز آمریکایی قبلا تصمیم گرفته بود از سال 2030 تمامی محصولات خود را با موتورهای الکتریکی در اروپا به فروش برساند. با این کار فورد می خواست به یک برند کاملا الکتریکی در قاره سبز تبدیل شود. اما اخیراً رئیس دپارتمان تولید خودروهای برقی این شرکت در اظهارنظری تامل برانگیز چنین تصمیمی را “بیش از حد جاه طلبانه” خوانده و افزوده است که فورد به تولید و عرضه خودروهای هیبریدی ادامه خواهد داد.

همانطور که Marin Gjaja، مدیر بخش مدل های E در مصاحبه با Autocar UK گفت، فورد برنامه ای برای توقف عرضه مدل های احتراق داخلی در 6 سال آینده ندارد. وی دلیل این امر را عدم قطعیت تقاضا برای خودروهای برقی و همچنین قوانین مربوط به این نوع خودروها عنوان کرد. از نظر رئیس دپارتمان مدل E نمی توان بدون همراهی با مشتری و در نظر گرفتن سلیقه آنها مسیر متفاوتی را طی کرد.

گجاجا اعلام کرده است که کاهش استقبال از مدل های تمام الکتریکی و تردید مشتریان نسبت به این نوع خودروها دلیل اصلی تمرکز مجدد فورد بر روی موتورهای هیبریدی است. در پاسخ به این سوال که آیا فورد در استراتژی های بلندمدت خود تجدید نظر خواهد کرد یا خیر، آقای جاجا اظهار نظر جالبی کرد: مشتریان قبلاً در مورد این موضوع رای داده اند و واقعیت ها نشان می دهد که باید تغییراتی در برنامه ها ایجاد شود. او در پایان سخنان خود افزود که تبدیل شدن به یک برند کاملا الکتریکی از سال 2030 تصمیم خوبی برای فورد یا مشتریان نیست.

فورد از برنامه های قبلی خود عقب نشینی کرد. برقی شدن شاید زمان دیگری!
فورد هم از برنامه های قبلی خود عقب نشینی کرد ؛ برقی سازی شاید وقتی دیگر!

در حال حاضر، فورد علاوه بر موستانگ مک ای، دو مدل اکسپلورر و کاپری جدید را نیز در سبد محصولات الکتریکی خود دارد. این شرکت می خواهد نسخه تمام الکتریکی پوما و تورنئو پیک را در آینده عرضه کند.

شایان ذکر است که در برخی کشورها قوانینی برای ممنوعیت فروش مدل های بنزینی و دیزلی وضع شده است. بنابراین در صورت عدم بازنگری در این قوانین، خودروسازان مجبور به فروش مدل های برقی در این کشورها خواهند شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا