دانستنی ها

اگر عاشق جگر خود هستید این نوشیدنی را هر روز صبح بنوشید.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه کبد چرب در اثر تجمع مواد زائد در کبد ایجاد می شود، پرهیز، فعالیت بدنی و مصرف غذاهای خاص را در درمان موثر دانست و گفت: اگر میزان درگیری کبد ضعیف باشد. و میزان آنزیم های کبدی هنوز در محدوده طبیعی است، می توان از روش های تغذیه ای یا طبیعی در درمان بیماری ها استفاده کرد.

ایسنا ادامه داد: مصرف ملاس عسل، آبلیمو و کاسنی هر کدام صبح یک لیوان و شب یک لیوان بدون ناشتا در درمان این بیماری و تسریع بهبودی موثر است البته باید مصرف شود. از این محلول می توانید از نصف لیوان آبلیموی تازه، یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید و خاطرنشان کرد: می توان آن را در شبانه روز با مخلوط کردن آن با چهار و نیم لیوان کاسنی مصرف کرد.

اگر چه دانه های زیره سیاه باید جویده شوند و زمانی که با مقداری عسل طبیعی استفاده می شوند موثرتر هستند، توصیه می شود صبح و عصر یک قاشق چای خوری زیره سیاه مصرف شود.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف دو تا سه عدد سیب کامل در روز قبل از صبحانه در صبح و شب می تواند در درمان این بیماری استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف مداوم سالاد کاهو، کلم، هویج، روغن زیتون و شاهی در هفته پنج بار توصیه می شود، ادامه داد: مصرف یک لیوان در روز و یک لیوان شربت عسل، آبلیمو و کاسنی در شب در درمان موثر است. این بیماری و تسریع روند بهبودی.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ترکیب چهار دانه ای برای درمان کبد چرب در طب سنتی گفت: دانه های کاسنی، پیتا، خربزه و خیار را با هم برش دهید و در آب آن و مقداری از کاسنی و ترب را یک شب خیس کنید. . صبح میل کنید، بعدازظهر چهار دانه را دوباره به عرق کاسنی و ترب خیس کنید و حدود یک ساعت بعد از مصرف دارو نخورید.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه کسانی که از کبد چرب شکایت دارند باید هر روز یک لیوان مخلوط عرق کاسنی و ترب بنوشند، گفت: مصرف غذاهایی که انرژی زیادی تولید نمی کنند مانند سوپ، خورش سبزی، سوپ مفید است. در مورد درمان هم بهتر است کسانی که معده ضعیفی ندارند خورش ها را کمی ترش تر تهیه کنند.

چای ترش، چای سبز، آلبالو، آب آلبالو، آب زرشک، شاهی و عناب نیز از درمان های مفید در این دوران هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های ما شامل ننوشیدن آب یخ به خصوص آبی که توده یخ در آن است، تا زمانی که غذا آب پز باشد و از سوپ های مختلف با سبزیجات مختلف استفاده شود، بهبود می یابد.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: افراد مبتلا به کبد چرب در صورتی که بیماری آنها متوسط ​​یا شدید باشد یا با افزایش آنزیم های کبدی همراه باشد، ممکن است علاوه بر این بیماری به دیابت، فشار خون و چاقی نیز مبتلا شوند. با توجه به عوارض ناشی از این بیماری های قابل پیشگیری، درمان آنها باید زیر نظر پزشکان مربوطه انجام شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا