اخبار روز سینما

آیین های عاشورا از دیدگاه یک ایرانی پژوه فرانسوی; ادامه فیلمبرداری «به دنبال عشق در باران»

«به دنبال عشق در باران» (محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) عنوان یک فیلم مستند بلند درباره کریستین برومبرژه، ایران شناس فرانسوی است که بخشی از تحقیقات او درباره آیین های عاشورا بوده است. ایران .

بازتاب آنلاین، اللهکرم رضایی زاده مستندساز درباره فیلم جدیدش به خبرگزاری ایکنا گفت: «در باران به دنبال عشق می گشتم» عنوان مستندی بلند درباره کریستین برومبرژه، ایران شناس فرانسوی است که این روزها در حال تصویربرداری است. فیلمبرداری این مستند از سال گذشته آغاز شده و تا سال آینده ادامه دارد. دلیل طولانی شدن فیلمبرداری مصاحبه هایی است که برای این فیلم انجام می شود.

وی افزود: برای انجام مصاحبه به شهرهای مختلف ایران سفر کردم و با فرهیختگان مختلف این کشور صحبت کردم. از جمله افراد مصاحبه شده در این مستند می توان به حجت الله ایوبی و سید محمد بهشتی اشاره کرد. کریستین برومبرژ نزدیک به 45 سال در گیلان زندگی کرد و تحقیقات گسترده ای در مورد آیین های بومی و مذهبی کشورمان انجام داد. این مردم شناس در زمینه آیین های عاشورا نیز تحقیقات خوبی دارد که در این مستند به آن پرداخته شده است.

رضایی زاده ادامه داد: «در جستجوی عشق زیر باران» 70 تا 80 دقیقه دیگر پخش می شود. پس از اتمام، این اثر نیز مانند دیگر فیلم هایم در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی به نمایش درخواهد آمد. علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی این مستند را نیز برعهده دارم.

وی در پایان با انتقاد از مشکل اکران فیلم های مستند گفت: مدت هاست در حال تهیه دو مستند عاشورایی با نام های «اینجا خورشید می درخشد» و «آیین عاشقی همینه» هستم. این دو اثر در جشنواره های مختلف داخلی حضور داشته اند و جوایزی هم کسب کرده اند، اما جایزه ای بالاتر از این که فیلم توسط مردم دیده شود، وجود ندارد. بنابراین این سوال در ذهن من ایجاد می شود که چرا این فیلم عاشورایی در ایام محرم اکران عمومی نمی شود؟

«در جستجوی عشق در باران» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا