اخبار روز

معلوم است لژیونرهای ایرانی کجا هستند و چه می کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، روزنامه دنیای اختراع نوشت: گروهی از بازیکنان هستند که یا با باشگاه خود قرارداد دارند یا به عنوان بازیکن آزاد به دنبال حضور در یک تیم هستند. اما خودشان هم نمی دانند فصل جدید را از کجا شروع خواهند کرد. علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فر و سامان قدوس از جمله بازیکنان ملی پوشی هستند که فصل گذشته هیچ تمایلی برای ادامه همکاری با آنها نداشت و هنوز برنامه هایشان مشخص نیست.

نکته اینجاست که هیچ یک از این چهره ها پیشنهاد زیادی دریافت نکرده اند و مثلا یکی او هم مثل انصاری فر فقط می خواهد در اروپا بازی کند. خوب هر کشوری و هر تیمی که بخواهد باشد! یا جهانبخش که در 30 سالگی فکر می کند رفتن به لیگ مکزیک مایه شرمساری است و قدوس که منتظر آخرین روز نقل و انتقالات است. نام سردار آزمون و علی کریمی را نیز باید به این لیست اضافه کرد. اگرچه سردار و کریمی بازیکنان بایرلورکوزن نیز از اعضای تیم کایسری اسپور محسوب می شوند. اما اولی به دلیل بی انضباطی از لیست تیمش کنار گذاشته شد و پیشنهاداتش نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است که بعید نیست در 29 سالگی و پس از بیش از یک دهه حضور در اروپا به خلیج فارس برسد. دومی تمایل زیادی برای بازگشت به استقلال دارد. اما معلوم نیست باشگاهش به او اجازه چنین کاری را می دهد یا نه؟

گم شده

همچنین گروهی از لژیونرهایی داریم که قراردادهای سختی با تیم های خود بسته اند و گاهی اوقات در زمین بازی دیده می شوند. اما مدت هاست که خبری از آنها نیست و ما حتی نمی دانیم چه می کنند!

نمونه های زیادی از این دسته وجود دارد. الهیار صیادمنش زمستان سال گذشته به وسترلو بلژیک رفت و هنوز گلی نزده است، میلاد محمدی در زمستان به آدانا دمیراسپور رفت و در تلاش برای بازگشت به ایران است، مجید حسینی یک بار در مستطیل سبز دیده نشده است. مدت هاست که علی قلی زاده نیز می خواهد به کشور بازگردد، اما در فصل گذشته تنها در 13 بازی برای لخ پوزنان به میدان رفت، امیر عابدزاده پس از سفر به دسته دوم کشورهای مختلف، اخیرا به کاستیون در دسته دوم اسپانیا رفت. و سعید مهری حتی در قبرس هم دوام نیاورد و از لیست حذف شده های اروپایی حذف شد.

شاید وضعیت احمد نورالهی و مهدی قائدی فقط خوب باشد، آنها در لیگ نه چندان بالا امارات می درخشند. این مشت ها مصداق خروار نیست. وضعیت کلی این است که بهترین بازیکنان فوتبال ایران دیگر در سراسر دنیا تقاضای زیادی ندارند و به نظر می رسد که همگی دیر یا زود به کشور بازگردند. بدون اینکه استعدادهای جدید حاصل فوتبال ایران برای تیم های خارجی باشد. کما اینکه باید از دوران درخشش بازیکنان ایرانی در بوندسلیگا و لیگ های دیگر به عنوان خاطره ای تکرار نشدنی یاد کرد.

21302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا