دانستنی ها

با یک حرکت ساده از دیابت پیشگیری کنید

تحقیقات نشان می دهد که خوردن صبحانه زودهنگام در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نقش دارد. غذا خوردن در مدت کوتاهی پس از بیدار شدن باعث تحریک هورمون هایی مانند انسولین می شود که به قند کمک می کند وارد سلول ها شده و از جریان خون خارج شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که معمولا قبل از ساعت 8 صبح صبحانه می خورند نسبت به افرادی که بعد از ساعت 9 صبحانه می خورند کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. افرادی که دیرتر شام می خورند (مثلاً بعد از ساعت 9 شب یا 10 شب) نسبت به افرادی که زودتر شام می خورند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

این مطالعه توضیح می دهد که هر چه مدت زمان ناشتا بودن یک شبه، یعنی زمان بین شام و صبحانه بیشتر باشد، احتمال ابتلا به دیابت بیشتر می شود. حتی اگر شما بیش از 13 ساعت در شب گرسنه بمانید، زمانی که قبل از ساعت 8 صبح صبحانه می خورید، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می یابد.

از طرفی قند خون بالا یکی از علائم دیابت نوع 2 است. بنابراین توصیه می شود افراد مبتلا به این بیماری صبح زود صبحانه بخورند. وقتی افراد صبحانه می خورند، کمتر احتمال دارد که علائم سندرم متابولیک مانند فشار خون بالا و قند خون بالا را ایجاد کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا