دانستنی ها

چهار استراتژی مهم برای محافظت از سلامت مغز

محمدعلی اکبریان نیا در آستانه روز جهانی مغز با تشریح راه های حفظ سلامت این اندام گفت: ساختار مغز بسیار پیچیده و توسعه یافته است، برای حفظ آن باید این عضو به خوبی کار کند، یعنی مغز باید مغز به مغز تمرین شود افراد باید از توانایی های مغز خود به خوبی استفاده کنند و مواد مغذی و مواد مغذی مورد نیاز خود را به این اندام برسانند.

به گزارش میزان، این سوال را مطرح کرد که چند درصد از افراد جامعه از مغز خود استفاده می کنند؟! وی ادامه داد: استعمال دخانیات باعث اختلال در سیستم عصبی مغز و خون رسانی به این اندام می شود، چربی موجود در خون باعث ایجاد اختلال در عروق مغزی می شود، قند بالا باعث آسیب به عروق مغز و اختلال در عملکرد مغز می شود، کنترل فشار خون و ورزش می تواند به بهبود وضعیت بدن کمک کند. مغز کاملا موثر است. کارکردی دارد اما خیلی ها به این نکات توجه نمی کنند.

این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد مغز ابتدا باید عوامل آسیب پذیری این اندام مانند فشار خون، قند و چربی بالا، استعمال دخانیات، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب را از بین ببریم.

این پزشک متخصص یکی دیگر از راه های حفظ سلامت مغز را شلاق نزدن به این عضو دانست و گفت: داروهای تحریک کننده مغز و گاهی برخی از داروهایی که در ورزش های سنگین استفاده می شود می توانند با زدن آن کارایی مغز را کاهش دهند. .

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام برای افزایش عملکرد و حفظ سلامت مغز اجرای آن است، گفت: ورزش مغز کار است اما سرانه کار در کشور ما بسیار پایین است و باید به این موضوع توجه شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا