دانستنی ها

6 قدم برای خوش فرم شدن و خلاص شدن سریع از شر شکم

بعد- در حال حاضر که این مطلب را می خوانید چگونه نشسته یا ایستاده اید؟ اگر به اطراف نگاه کنید، احتمالاً خواهید دید که شما تنها کسی نیستید که به جلو خم شده و سر خود را پایین نگه داشته اید. امروزه به ندرت پیش می آید که افراد در شرایط جسمانی خوبی باشند.

افزایش اعتماد به نفس

فیزیوتراپیست سامی مارگو به سان گفت: “وضعیت خوب برای کاهش خطر درد، به ویژه کمردرد، بسیار مهم است. زمانی که قد بلند هستید، نشسته و ایستاده اید. ایستادن به حالت قائم می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، در واقع صاف نشستن باعث می شود شما احساس کنید. احساس اعتماد به نفس داشته باشید، در حالی که خمیده اید یا ایستاده اید توقف می تواند باعث ایجاد احساس نفرت در شما شود.

این فیزیولوژیست می گوید: “در حالت ایستاده و نشسته می توانید یک سوتین ورزشی را امتحان کنید که هدف آن عقب کشیدن شانه ها است. پوشیدن سوتین ورزشی می تواند به تدریج وضعیت شما را بهبود بخشد. نحوه حرکت ما هنگام راه رفتن. نحوه راه رفتن و ورزش. ما زمانی که کار می کنیم بنشینیم و حتی نحوه خوابیدن در صورت عدم وضعیت بدنی مناسب.” این می تواند باعث اختلالات عضلانی و مفصلی شود. علائمی که باید مراقب آنها بود درد گردن و شانه، کمردرد پایین و بالای کمر و حتی لگن است. درد نشستن در وضعیت بد نیز می تواند شکم شما را برجسته تر کند.

جلوی آینه بایستید تا وضعیت بدن خود را بررسی کنید. اگر شانه های شما به سمت جلو خم شده است، زانوهای شما کمی خم شده است، یا سرتان به سمت جلو متمایل است، این نشان دهنده وضعیت بد بدن است. هنگام ایستادن، گوش ها، شانه ها، باسن و مچ پا باید در یک راستا باشند.

برای داشتن حالت بدنی خوب، تصور کنید که شخصی یک تکه طناب را بالای سر شما بلند می کند و باعث می شود شانه های شما عقب بروند. وقتی پشت میز می نشینید، خم شدن به جلو در حالی که صورتتان نزدیک به صفحه کامپیوتر است می تواند باعث خمیدگی شانه های شما به سمت جلو شود که خبر خوبی نیست.

دردها

وضعیت بد نشستن قطعاً چیزی است که باعث گردن درد در قسمت بالایی و پایین کمر شما می شود. نشستن روی یک پا نیز وضعیت بدی در نظر گرفته می شود، مانند خم شدن روی مبل و تماشای تلویزیون. وضعیتی که در آن می‌خوابید اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما حقیقت این است که موقعیت‌های اشتباه می‌تواند باعث شود که با درد از خواب بیدار شوید. این حالت ها ممکن است شامل خم کردن پشت و قرار دادن یک پا روی تخت و پای دیگر در خارج از تخت، خوابیدن روی بازو و خوابیدن به جلو باشد که فشار بیشتری بر انحنای طبیعی ستون فقرات وارد می کند. در عوض سعی کنید به پهلو یا پشت بخوابید. ستون فقرات باید در حالت خط وسط باشد، به این معنی که انحنای طبیعی ستون فقرات باید در حالت خنثی حفظ شود. به پشت خوابیدن به کاهش فشار روی ستون فقرات کمک می کند زیرا تا زمانی که تشک و بالش حمایتی داشته باشید، می تواند به تراز نگه داشتن ستون فقرات شما کمک کند.

مراقب شانه هایت باش

حرکت شانه ها به سمت جلو ناشی از وضعیت بد نشستن، رانندگی یا خم شدن بر روی کاناپه است. این وضعیت ممکن است به مرور زمان شما را منحنی‌تر نشان دهد. جلو بردن شانه ها به سینه شما فشار می آورد. این می تواند ظرفیت ریه و تنفس را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید این مشکل را با ایستادن با پشت به دیوار برطرف کنید و هر بار که بلند می‌شوید احساسی را به خاطر بسپارید: “این حالت ایستادن خوبی است.” استرس یا اضطراب می تواند باعث شود بارها و بارها خم شوید. عدم تعادل عضلانی در قفسه سینه و شانه ها می تواند باعث افتادگی شود. حالت قوز طولانی مدت می تواند به این معنی باشد که رگ های خونی تحت فشار قرار می گیرند و جریان خون محدود می شود. این می تواند باعث گردش خون ضعیف، سردرد و خستگی شود و بر تنفس تأثیر بگذارد.

تصور کنید شخصی شانه های شما را به عقب می کشد (اما نه زیاد) و شما را بالای سرتان بلند می کند. از این ایده در حالت نشسته استفاده کنید تا جلوی حرکت شانه های خود را بگیرید. اطمینان از اینکه فعالیت های کاهش دهنده استرس را در زندگی روزمره خود وارد می کنید نیز به کاهش تنش و کاهش احتمال خمیدگی شانه ها کمک می کند.

خم شدن

اگر برای مدت طولانی خم شوید، بدنی افتاده، شانه هایی که به جلو افتاده و سرتان بیرون زده است. خم شدن می تواند باعث کمردرد و درد شکم شود. خم شدن عضلات مرکزی شما را ضعیف می کند، زیرا از آنها برای نگه داشتن شما استفاده نمی شود، که می تواند باعث برآمدگی عضلات مرکزی شما شود. خم شدن می تواند اعصاب و رگ های خونی در پشت را فشرده کند و باعث درد شود. خم شدن باعث می شود وزن به طور نابرابر روی کمر شما توزیع شود و باعث فشار و درد در بافت کمر می شود. حفظ ستون فقرات خنثی در هنگام نشستن و ایستادن ضروری است. یک خط باید از گوش های شما به سمت شانه ها و باسن کشیده شود. اگر در حالت نشسته مشغول مطالعه کتاب هستید، به جای اینکه سر خود را به کتاب نزدیک کنید، کتاب را کمی کمتر از اندازه بازو به چشمان خود نزدیک کنید. این به شما کمک می کند سر و پشت خود را صاف نگه دارید و از فشار آوردن به چشم جلوگیری کنید.

نیاز به ایستادن

درست ن ایستادن می تواند بر وضعیت بدن ما تأثیر بگذارد و باعث ضعیف شدن قوای مرکزی بدن و در نتیجه خم شدن ما به یک طرف شود. شرایط نامتقارن، که به نام عدم تعادل میوفاشیال شناخته می‌شود، به این معنی است که یک طرف بدن قوی‌تر می‌شود و ماهیچه‌ها سفت می‌شوند، در حالی که طرف دیگر ضعیف‌تر می‌شود و ماهیچه‌ها شل می‌شوند. این می تواند به مفاصل مانند لگن و زانو فشار وارد کند و باعث ساییدگی و پارگی بیشتر شود. یک طرف ممکن است به دلیل آسیب دیدگی یا درد عضلانی و مفاصل آسیب ببیند. خم شدن به یک طرف باعث عدم تعادل عضلانی و همچنین درد عضلات و مفاصل می شود و می تواند بر راه رفتن شما تأثیر بگذارد. ضعف در عضلات ابدکتور هیپ ممکن است به این معنی باشد که شما با حرکات بیشتر پهلو به پهلو شروع به راه رفتن کنید. این مشکل را برطرف کنید. خوشبختانه راه هایی برای حل وضعیت یک طرفه شما وجود دارد. هنگام ورزش، روی طرفی تمرکز کنید که کمترین کار را انجام می دهد. این ممکن است نیاز به کمی تمرکز بیشتر داشته باشد. اگر آسیب دیدید، بدن خود را گرم کنید و ناحیه آسیب دیده را گرم نگه دارید.

گردن به جلو

یکی یکی از عواقب زندگی مدرن، حالت رو به جلوی گردن است که در نتیجه نگاه کردن به صفحه کامپیوتر رخ می دهد. ما زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به صفحه نمایش لپ تاپ و تلفن همراه می کنیم و این مشکل می تواند ما را به دردسر بیاندازد. تنش مداوم در عضلات پشت گردن می تواند منجر به سردرد شود. عضلات زیر پس سری که گردن و سر را کنترل و تثبیت می کنند در معرض تغییر هستند که می تواند منجر به احساس سرگیجه شود. با گذشت زمان، موقعیت گردن رو به جلو می تواند خطر ابتلا به آرتریت ستون فقرات را افزایش دهد.

حالت قوس دار طولانی گردن یا سر به جلو، رباط ها را تحت فشار قرار می دهد و می تواند فشردگی بافت ها، مفاصل و رباط ها را در ستون فقرات افزایش دهد. باید بدانید که چیدمان وسایل داخل خانه می تواند در رفع این مشکل موثر باشد. در حین کار روی یک صندلی راحت بنشینید و پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید. برای جلوگیری از درد گردن، ساعدها باید در ارتفاعی راحت روی میز قرار گیرند و لپ تاپ یا صفحه نمایش شما هم سطح چشم باشد. هنگام ایستادن تلفن همراه خود را بالاتر بگیرید تا گردن شما به سمت پایین نباشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا