دانستنی ها

بهترین زمان برای مسواک زدن، خوردن صبحانه و تنظیم زنگ ساعت برای بیدار شدن چه زمانی است و چرا این مهم است؟

بعد- دندانپزشکان ادعا می کنند که مسواک زدن بلافاصله بعد از صبحانه می تواند مینای دندان را از بین ببرد. با فرض پذیرفته شدن این دیدگاه، آیا تا به حال در زمان های دیگر در برنامه روزانه خود اشتباه کرده ایم؟

ساعت 7:22 صبح

به گزارش دیلی تلگراف؛ همه ما درباره کارآفرینان و علاقه مندان به تناسب اندام شنیده ایم که زود از خواب بیدار می شوند، ورزش می کنند و صبحانه می خورند. آیا شما نیز باید همین کار را انجام دهید؟ شاید پاسخ منفی باشد. نتیجه یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه وست مینستر نشان داد افرادی که بین ساعت 5.22 تا 7.21 صبح از خواب بیدار می شوند نسبت به افرادی که دیرتر از خواب بیدار می شوند سطوح بالاتری از هورمون استرس کورتیزول دارند. آنها همچنین بیشتر از دردهای عضلانی، سرماخوردگی و سردرد رنج می بردند و حالات بدتری داشتند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها به اندازه کافی نمی خوابند، یا به این دلیل است که آنها بر خلاف کرونوتیپ خود عمل می کنند، که به طور برنامه ریزی شده ژنتیکی تمایل شما به شب زنده داری و شب بیدار ماندن تا دیروقت و روز بعد است. زود پرنده و صبح زود از خواب بیدار می شود. متخصص خواب دکتر نیل استنلی خاطرنشان می کند که بیدار شدن در ساعت 7 صبح احتمالاً برای اکثر افراد عملی است، اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که مهم ترین عامل مؤثر بر طول عمر، ثابت بودن زمان بیداری، حتی بیشتر از زمان خواب است. او می‌گوید این بدان معناست که ما باید سعی کنیم هر روز، حتی در تعطیلات آخر هفته، در یک ساعت به اضافه یا منفی از خواب بیدار شویم.

مسواک زدن قبل از صبحانه

دندانپزشک دکتر به گفته شادی منوچهری، مسواک زدن بعد از صبحانه به مینای دندان آسیب می رساند. او می‌گوید: «وقتی ما غذا می‌خوریم، باکتری‌های طبیعی در دهانمان اسید تولید می‌کنند تا قند موجود در غذا را تجزیه کنند. در نتیجه باید حدود یک ساعت بعد از غذا صبر کنید یا قبل از غذا مسواک بزنید. “

قبل از ساعت 8 صبحانه بخورید

مطالعه ای روی بیش از 100000 نفر در سال گذشته نشان داد که خوردن صبحانه بعد از ساعت 9 صبح خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در مقایسه با افرادی که قبل از ساعت 8 صبح می خورند، 59 درصد افزایش می دهد. محقق آنا پالومار کروز از موسسه بهداشت جهانی در بارسلونا می گوید: ما می دانیم که زمان صرف غذا نقش مهمی در تنظیم ریتم شبانه روزی و کنترل گلوکز و چربی دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که اولین وعده غذایی قبل از ساعت 8 صبح و آخرین وعده غذایی قبل از ساعت 19 یا 19 ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که خوردن صبحانه در ساعت 9 صبح منجر به افزایش 6 درصدی فشار خون، کلسترول و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در مقایسه با افرادی که در ساعت 8 صبح صبحانه می خورند، می شود. دکتر. استنلی می گوید خوردن صبحانه برای تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن مهم است.

تمرینات صبحگاهی برای خواب بهتر و تمرینات بعد از ظهر برای افزایش عضلات

نتیجه یک مطالعه اخیر انجام شده در آمریکا نشان داد که ورزش صبحگاهی در زنان بین ساعت 6:30 تا 8:30 صبح باعث کاهش چربی شکم و کاهش فشار خون می شود، اما ورزش عصرگاهی بین ساعت 18:00 تا 20:00 (18:00 – 18:00 – 20:00) نشان داد که بین ساخته شده است استقامت و عضله سازی را به بهترین شکل ممکن تقویت می کند.

برای مردان، ورزش عصرگاهی موثرترین ورزش در چربی سوزی و کاهش فشار خون بود. به طور کلی، نتایج مطالعات نشان داده‌اند که برنامه‌ریزی ورزش در صبح می‌تواند به شما کمک کند تا به عادت‌های ورزشی سالم پایبند باشید، ساعت بدن خود را زودتر در روز تغییر دهید و به کاهش وزن بهتر از ورزش در شب کمک کنید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که دویدن یا سایر ورزش های هوازی در ساعت 7 صبح ممکن است کلید خواب بهتر و کاهش فشار خون باشد، در مقایسه با ورزش در ساعت 7 بعد از ظهر یا 7 بعد از ظهر. با این حال، دکتر استنلی می گوید: “تا زمانی که اجازه دهید دمای بدن و ضربان قلب شما قبل از خواب به حالت عادی بازگردد، می توانید هر زمان که بخواهید بدون تاثیر بر خواب خود ورزش کنید. پس کمی حرکات کششی انجام دهید، شاید بهتر باشد.” در واقع، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش عصرگاهی می‌تواند سطح گرلین، هورمون گرسنگی، را نیز در طول زمان کاهش دهد.

تصمیمات مهم بگیرید یا درخواست های خود را بین ساعت 11:00 تا 12:00 ارسال کنید

پروفسور راسل فاستر، متخصص علوم اعصاب در دانشگاه آکسفورد، می گوید: “توانایی شناختی و زمان واکنش ما بین ساعت 11 صبح تا 12 بعد از ظهر به اوج خود می رسد و خلق و خوی ما نیز در این دوره در بالاترین حد خود است. خوب است از دیگران درخواست لطف یا افزایش حقوق داشته باشیم. در پرداخت.”

ضمناً بعد از صرف ناهار بین ساعت 13 تا 16 (13:00 تا 16:00) کیفیت خلق و خو و هوشیاری کاهش می یابد. بنابراین، توصیه می کنیم در این مدت هرگز یک ایمیل مهم را چک نکنید یا به آن پاسخ ندهید. علاوه بر این، در ساعت 17:00 کیفیت دانش ما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

از اوایل ظهر تا ساعت 4 بعد از ظهر چرت بزنید

نتایج یک مطالعه در بریتانیا در سال گذشته نشان داد که چرت زدن منظم می تواند به حفظ زمان واکنش و حافظه با افزایش سن کمک کند، در حالی که باعث می شود احساس شادابی و هوشیاری بیشتری داشته باشیم. به گفته بنیاد خواب، اگر سبک زندگی شما اجازه می دهد، چرت زدن باید 10 تا 20 دقیقه باشد و قبل از ساعت 14 (2 بعد از ظهر) به پایان برسد تا از اختلالات خواب شبانه جلوگیری شود. نتایج یک مطالعه توسط Red Japan نشان داد که یک چرت 20 دقیقه ای در ساعت 12:20 می تواند از کسادی انرژی بعد از ظهر جلوگیری کند. نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از چرت زدن می تواند به شما کمک کند تا به طور طبیعی از خواب بیدار شوید زیرا کافئین حدود 30 دقیقه طول می کشد تا بر سیستم شما تأثیر بگذارد.

قهوه را بعد از ساعت 9 صبح و قبل از ساعت 14 بنوشید

کافئین گیرنده های مغزی که آدنوزین را تشخیص می دهند را مسدود می کند. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که در طول روز در بدن تجمع می یابد. آدنوزین باعث خواب آلودگی ما می شود. با این حال، در ساعات اولیه صبح، سطح آدنوزین پایین است و هورمون هشدار دهنده کورتیزول در آن زمان بالا است. در نتیجه، قهوه ممکن است آنطور که انتظار داشتید مفید نباشد. اگر می‌خواهید خوب بخوابید، از نوشیدن قهوه بعد از ساعت ۲ بعدازظهر (۲ بعدازظهر) اجتناب کنید، زیرا ممکن است ۸ ساعت یا بیشتر طول بکشد تا متابولیسم کامل شود.

با این حال، دکتر استنلی می‌گوید: «بعضی از افراد نسبت به سایرین به کافئین حساس‌تر هستند، بنابراین اگر بعد از نوشیدن یک فنجان اسپرسو در نیمه‌شب خوب می‌خوابید، به نوشیدن آن ادامه دهید و اگر متوجه شدید بعد از نوشیدن آن نیز خوب نمی‌خوابید». این عادت را کنار بگذارید.

شام را بین ساعت 19:00 تا 20:00 (7:00 تا 8:00) صرف کنید.

دیر غذا خوردن، حدود ساعت 10 شب (22:00) می تواند خطر افزایش وزن و دیابت را افزایش دهد. دانشمندان اسپانیایی دریافتند افرادی که دو ساعت قبل از خواب شام می‌خورند، پنج برابر چاق‌تر از افرادی هستند که زودتر شام می‌خورند. ما برنامه ریزی شده ایم که در نیمه اول روز با کالری و قند بسیار بهتر از نیمه دوم روز مقابله کنیم. اگر دیر غذا می خورید، به احتمال زیاد کالری را به عنوان چربی و گلوکز ذخیره شده در کبدتان ذخیره می کنید. بهتر است صبحانه و ناهار بزرگ و شام کم حجم بخورید.

دکتر. استنلی می گوید: “برای به خواب رفتن، باید دمای بدن خود را یک درجه کاهش دهیم. سوزاندن کالری باعث ایجاد گرما می شود. بنابراین، یک وعده غذایی دیرهنگام بزرگ شما را در زمانی که باید خنک شوید، گرم می کند. در حالت ایده آل، نباید بیشتر غذا بخورید. دکتر استنلی می گوید که شما نمی خواهید گرسنه به رختخواب بروید، زیرا این کار شما را از خواب راحت باز می دارد.

بین ساعت ۲۲ تا ۲۳ (۱۰ تا ۱۱ شب) به رختخواب بروید.

بر اساس نتایج یک مطالعه منتشر شده در “European Heart Journal”، خوابیدن بین ساعت 22.00 تا 23.00 می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گردش خون را در مقایسه با افرادی که دیرتر می خوابند کاهش دهد. افرادی که بعد از نیمه شب می خوابند، 25 درصد بیشتر از کسانی که زود می خوابند، در معرض خطر حمله قلبی و سکته هستند. در حالت ایده آل، ما باید به طور متوسط ​​شش تا هشت ساعت در شبانه روز بخوابیم. اما برخی افراد ممکن است به ده ساعت خواب نیاز داشته باشند. دکتر. استنلی می گوید: “خواب پایه و اساس سلامت جسمی، روانی و عاطفی است. هرگز اهمیت یک خواب خوب را دست کم نگیرید.”

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا