اخبار روز

خبر خوش برای مستمری بگیران سازمان های بهزیستی واریز یک میلیون تومان به حساب مشمولان


به گزارش مانیبان، رئیس مرکز برنامه ریزی فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور تعداد مشمولان مستمری یا یارانه معیشتی این سازمان را بالغ بر یک میلیون و 570 هزار نفر اعلام کرد.

عبدالله کرم زاده به مناسبت سی امین هفته بهزیستی تیر ماه تا 5 مرداد ماه- افزود: یکی یکی از مهم ترین بحث هایی که مورد توجه قرار گرفته پرداخت یارانه معیشتی به جامعه هدف -که از پایین ترین دهک های جامعه هستند- است تا بتوانند حداقل نیازهای زندگی خود را تامین کنند.

وی در خصوص میزان مستمری گفت: خانواده دارای یک معلول نزدیک به یک میلیون تومان مستمری دریافت می کند که برای خانواده های دو یا سه معلول متفاوت است. البته این اقدام مشترک دو نهاد سازمان بهزیستی اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

به گفته کرم زاده یکی خوبی دیگر این است که 300 هزار نفری که از سال 1400 در دو سه سال گذشته برای خدمت پشت خط بودند، در این دولت دوباره وارد چرخه شدند. بنابراین افرادی که می خواهند از این خدمات بهره مند شوند، می توانند در همان ماهی که کار خود را انجام می دهند، دریافت این خدمت (مستمری) را انتخاب کنند.

رئیس مرکز برنامه ریزی فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور همچنین از افزایش پرداخت حق پرستاری خبر داد و گفت: اگر مادری فرزند معلول داشته باشد و از او نگهداری کند یا زن یا مردی از همسر معلول شما مراقبت کند. ، هزینه پرستاری به آنها پرداخت خواهد شد. در ابتدای دولت سیزدهم 58 هزار نفر از خدمات پرستاری بهره مند شدند اما اکنون بیش از 151 هزار نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

کرم زاده ادامه داد: با وجود اینکه سازمان بهزیستی دارای مراکز نگهداری از معلولان است، اما هدف از پرداخت حق پرستاری، نگه داشتن معلولان در کانون گرم خانواده است.

وی در خصوص میزان یارانه پرستاری گفت: در ابتدای دولت برای هر معلول یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می شد.

کرم زاده افزود: پرداخت حق کمک هزینه نگهداری از یک کودک معلول را نیز شامل می شود و در ابتدای دولت این هزینه به 16 هزار نفر پرداخت شد و این رقم به 17 هزار و 800 نفر رسیده است و هیچ صفی برای تامین وجود ندارد. سرویس .


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا