دانستنی ها

این 8 غذا را جایگزین نمک کنید

از نمک های دریایی گرفته تا جایگزین های مبتنی بر پتاسیم، هر گزینه خواص منحصر به فرد خود را دارد و گزینه هایی را برای حمایت از اهداف تغذیه ای به افراد ارائه می دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مقاله به چند جایگزین نمک می پردازیم که حتما می توانید در حین آشپزی و غذا خوردن آن ها را امتحان کنید.

آب لیمو

آب لیمو به عنوان یک جایگزین عالی برای نمک در انواع دستور العمل ها استفاده می شود. آب لیمو به عنوان منبع اسید عمل می کند و طعم نمک مانند را تقویت می کند. علاوه بر این، پوست لیمو باعث تشدید جوهره مرکبات می شود. می توانید با ریختن آن روی سبزیجات پخته شده یا افزودن آن به سس های سالاد، غذاهای گوشتی و ماهی، طعم لذیذی به غذاهای خود اضافه کنید.

پودر پیاز

پیاز خشک یا پودر پیاز جایگزینی قدرتمند و خوشمزه برای نمک در انواع غذاها از جمله سیب زمینی سرخ کرده، سوپ، خورش و سس است. پودر پیاز طعمی شیرین با کمی ادویه اضافه می کند و آن را به گزینه ای همه کاره برای اضافه کردن طعم به دستور العمل های مورد علاقه شما تبدیل می کند.

گوجه فرنگی خشک شده

گوجه فرنگی خشک شده جایگزین خوبی برای نمک است و کنگر خشک شده خوشمزه، غنی از مواد مغذی و سرشار از فیبر و ویتامین C است.

سرکه

در دستور العمل ها به جای نمک و شیرین کننده ها در غذاها، سرکه سیب، سرکه سفید و سرکه بالزامیک ذکر شده است. طعم سالاد را با سس‌های حاوی سرکه تقویت کنید، مقداری سرکه به سوپ‌ها اضافه کنید یا مقداری سرکه بالزامیک به انواع پاستا اضافه کنید تا وابستگی به نمک را کاهش دهید.

پونه کوهی

آویشن تازه یا خشک یک گزینه خوشمزه برای کاهش اتکای شما به نمک اضافه شده در دستور العمل های مورد علاقه شما است. آویشن همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است. طعم گرم آن مکمل هر غذایی است. قبل از اینکه به نمک فکر کنید، سعی کنید آویشن خشک را با سس گوجه فرنگی خانگی مخلوط کنید یا با اضافه کردن مقداری آویشن تازه و آب لیمو، طعم ماهی یا مرغ را تقویت کنید.

سیر

سیر که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است، ممکن است با کاهش فشار خون و التهاب به سلامت کلی کمک کند. سیر تازه یا خشک شده به دستور العمل ها اضافه می شود تا وابستگی به نمک کاهش یابد.

رزماری

رزماری یک گیاه چندمنظوره است که اغلب در سرخ‌کرده‌ها یا مرغ‌های سوخاری یا در اکثر دستور العمل‌های مرغ استفاده می‌شود و می‌تواند افزودنی عالی برای انواع غذاها باشد. ترکیبی از رزماری تازه و خشک در سوپ، خورش، کباب، سبزیجات برشته، انواع سس و نان جایگزین خوشمزه ای است که می تواند به کاهش نیاز به نمک اضافه کمک کند.

دارچین

برای کسانی که نمک دریا را در شکلات خود دوست دارند، دارچین خود را به عنوان یک جایگزین بدون نمک معرفی می کند. افزودن دارچین به محصولات پخته شده مانند براونی و سایر دسرهایی که به طور سنتی با نمک درست می شوند، می تواند به طور موثری نیاز به سدیم اضافی را کاهش دهد. دارچین علاوه بر نقشی که در کاهش سدیم دارد، فواید سلامتی بالقوه ای نیز دارد. مصرف منظم دارچین می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا